• Mononews TV

    Πώς ο μικρο-σουπερμαρκετάς Γιάννης Μασούτης θέλει να ξεπεράσει τον μεγάλο του αντίπαλο – mononewsTV

    • NewsRoom

    Είναι η μικρότερη σε μέγεθος, με βάση τον τζίρο, μεταξύ των πέντε ισχυρών του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων.

    Με πωλήσεις 883, 4 εκατ. ευρώ το 2021, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Δ. Μασούτης έπεται του ομίλου Μετρό ΑΕΒΕ με τζίρο 1,36 δισ. ευρώ και των Lidl, ΑΒ Βασιλόπουλος και φυσικά του leader της αγοράς, της Σκλαβενίτης, ο τζίρος της οποίας έκλεισε το 2021 μια «ανάσα» από τα 4 δισ. ευρώ.

    Ο μεγάλος αντίπαλος, προσώρας, του Γιάννη Μασούτη, προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της βορειοελλαδίτικης αλυσίδας σούπερ μάρκετ δεν είναι άλλος από τον όμιλο Μετρό ΑΕΒΕ της οικογένειας Παντελιάδη.

    Ο βορειοελλαδίτης επιχειρηματίας έχει επιδοθεί σε ένα σπριντ εξαγορών μικρών τοπικών αλυσίδων αλλά και συνεργασιών με μεγαλύτερες προκειμένου να μεγεθύνει το αποτύπωμά του και να διευρύνει τον τζίρο.

    Eξαγορές μικρών τοπικών αλυσίδων

    Μια τακτική που ακολούθησε με ένταση η Δ. Μασούτης τη δεκαετία του 2000.

    Όταν βγήκε μπροστά με επιθετικές κινήσεις (εξαγορά Αφοι Μπίσκα, Δύο Αλφα κ.α.) ενισχύοντας το δίκτυό της με περισσότερα από 90 καταστήματα, ακολούθησε μια περίοδος με μικρές εξαγορές ακόμη και ενός καταστήματος.

    Μετά την εξαγορά της Προμηθευτικής το 2018, τη μεγαλύτερη στην ιστορία της Μασούτης με την οποία άρχισε η επέκταση στη Νότια Ελλάδα, η εταιρεία ανέκοψε ρυθμούς. Μέχρι φέτος, που άρχισε ένα νέο μπαράζ εξαγορών.

    Η αρχή έγινε στις αρχές του χρόνου με τη συμφωνία με την κρητική αλυσίδα ΣΥ.ΝΚΑ. Με την εξαγορά του 50% της εταιρείας η Μασούτης διεύρυνε την παρουσία της στην αγορά της Κρήτης ενώ πέρασε στον έλεγχό της σημαντικός αριθμός καταστημάτων σε νησιωτικές τουριστικές περιοχές. Η συμφωνία περιελάμβανε και τη μεταβίβαση καταστημάτων της Κέρκυρας των εταιρειών «Γαλαξίας Α.Ε.» και «Μαρκάτο Α.Ε.» και προγραμματισμό μεταβίβασης υποκαταστημάτων που βρίσκονται στα νησιά του Αιγαίου.

    Η εξαγορά μιας μικρής αλυσίδας σούπερ μάρκετ των Κυκλάδων, της Αφοι Δεναξά ΕΠΕ ήταν το επόμενο βήμα του κ. Γ. Μασούτη, που πρόσθεσε στο δίκτυο της εταιρείας τέσσερα καταστήματα, χονδρικής και λιανικής, στη Σαντορίνη, ένα στη Μύκονο και ένα στην Αθήνα, στο Παλαιό Φάληρο.

    Με τη νέα αυτή εξαγορά η Μασούτης επέκτεινε την παρουσία της τόσο στην Αττική όσο και στα νησιά του Αιγαίου, στη λιανική όσο και στη χονδρική, προσθέτοντας επιπλέον 20 εκατ. ευρώ στον τζίρο της.

    Είχε προηγηθεί η απόκτηση ενός καταστήματος στον Πολύγυρο Χαλκιδικής μέσω του πλειοδοτικού διαγωνισμού της υπό ειδική διαχείριση αλυσίδας supermarket Αρβανιτίδης (Μαρία ΑΒΕΕ).

    Μην ξεχάσεις να κάνεις subscribe στο επίσημο κανάλι μας στο YouTube!👉 https://bit.ly/3de5Kl9



    ΣΧΟΛΙΑ