LIFE&STYLE

Νάντια Ράπτη: Αποκλειστικά στο mononews η ταλαντούχα σχεδιάστρια που σαρώνει στα social media


Δυναμική, όμορφη, τολμηρή και ταλαντούχα. Η Νάντια Ράπτη, μια από τις πιο ενδιαφέρουσες και δημιουργικές σχεδιάστριες της Ελλάδας, έκανε το μεγάλο βήμα και το 2012, στην Ελλάδα της κρίσης, δημιούργησε το δικό της brand με ρούχα.

Η Nadia Rapti «σχεδιάζει» μία νέα φιλοσοφία στην ελληνική μόδα, που ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τον τρόπο ζωής των σύγχρονων Ελληνίδων. Κάθε της κολεξιόν εντυπωσιάζει, αφού όλα τα κομμάτια εκπέμπουν θηλυκότητα και κομψότητα. Ρούχα απλά, αλλά και πολυτελή που ταιριάζουν σε κάθε σύγχρονη γυναίκα.

Με αφορμή την εντυπωσιακή ομολογουμένως πρώτη επίδειξη μόδας της Ελληνίδας σχεδιάστριας, το mononews.gr μίλησε με τη Νάντια Ράπτη για το brand της, τη μόδα και την επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα.

Πώς ξεκίνησε η ενασχόλησή σου με τη μόδα;

Η μόδα είναι μια μορφή τέχνης και πηγή δημιουργικότητας, και εμένα με έλκυε από πολύ μικρή ηλικία. Παρακολουθούσα πάντα όλους τους σχεδιαστές που θεωρούσα ότι κάτι είχαν να πουν μέσα από τις δημιουργίες τους και πειραματιζόμουν πολύ με τα ρούχα μου και το στυλ μου. Παρατηρούσα όμως και πολύ τον κόσμο γύρω μου και σιγά σιγά μου γεννήθηκε η αγάπη για αυτό που κάνω τώρα, η ανάγκη να δημιουργώ ρούχα για δυναμικές γυναίκες, για αυτές τις γυναίκες που έβλεπα στον δρόμο όλη μέρα. Ήταν μια έντονη επιθυμία που με έκφραζε πάρα πολύ και μου δημιουργούσε ένα μεγάλο αίσθημα χαράς για αυτό και αποφάσισα να είναι η βασική μου ενασχόληση. Κάποια πράγματα απλά τα καταλαβαίνεις.

Πώς ξεκίνησες το brand σου;

Το brand Nadia Rapti, ξεκίνησε δειλά δειλά το 2012, έχει περάσει από πολλά στάδια και ελπίζω να περάσει από πολλά ακόμα. Το σπούδασα, το αποφάσισα, το τόλμησα και σιγά σιγά ξεκίνησε. Ήταν η πιο σημαντική και σωστή απόφαση μου και παρόλο που έχει αρκετές δυσκολίες να τρέχεις ένα τέτοιο εγχείρημα στο περιβάλλον του σήμερα είμαι πολύ χαρούμενη για την δημιουργία του και έχω την διάθεση και βαθιά επιθυμία να το εξελίξω ακόμα περισσότερο.

Από πού εμπνέεσαι;

Η κύρια πηγή έμπνευσής μου είναι ο δρόμος, οι γυναίκες που παρατηρώ όλη μέρα στον δρόμο, γυναίκες που θέλουν να ξεχωρίζουν με μια διακριτική αλλά ταυτόχρονα δυναμική κομψότητα, που θέλουν να πουν κάτι διαφορετικό, που θέλουν να είναι αυθεντικές, που θέλουν να εκφράζουν την προσωπικότητα τους χωρίς πολλή «φασαρία». Αυτές είναι οι μούσες μου… Σε κάθε κολεξιόν βέβαια υπάρχει ένα πιο συγκεκριμένο θέμα που χαρακτηρίζει τα σχέδια των ρούχων μου ή τα prints των υφασμάτων μου όπως αυτό της τελευταίας κολεξιόν μου που ήταν βασισμένο στην εποχή των ‘70s αλλά η πηγή έμπνευσής μου είναι αυτές οι γυναίκες που σας περιέγραψα πριν.

Πώς εμπνεύστηκες την τελευταία σου συλλογή για το Φθινόπωρο-Χειμώνα 2018-2019;

Όπως ανέφερα και πριν η τελευταία μου κολεξιόν είναι εμπνευσμένη από την τρελή και ιδιαίτερη δεκαετία των ΄70s. Δούλευα πάνω σε κάποια prints υφασμάτων, μελετούσα κάποιες παλιές φωτογραφίες και με συνεπήρε η ενέργεια αυτής της δεκαετίας, θεώρησα ότι θα είχε ενδιαφέρον δημιουργικά και ξεκίνησα να δουλεύω πάνω σε αυτό. Έτσι δημιουργήθηκε μια συλλογή με ψυχεδελικά και έντονα floral prints, ολόσωμες φόρμες, statement ανοίγματα, φορέματα και πουκάμισα που δένουν στο λαιμό αλλά και jeans καμπάνα διακοσμημένα με τρουκς.

Πώς μπορεί ένα brand να επιβιώσει στην Ελλάδα της κρίσης

Είναι αρκετά δύσκολο το επιχειρείν στην Ελλάδα του σήμερα και ιδιαίτερα για τις επιχειρήσεις του κλάδου μου που ολοκληρώνουν την παραγωγή τους στην Ελλάδα και πρέπει να ανταγωνιστούν καθετοποιημένες επιχειρήσεις πολύ χαμηλού κόστους με παραγωγές σε όλο τον κόσμο, σε ένα τόσο ασταθές περιβάλλον όσο το σημερινό. Είναι δύσκολο και για να επιβιώσεις θέλει πείσμα, επιμονή και ευελιξία.

Ποια πιστεύεις ότι θα είναι η καταναλωτική τάση που θα κυριαρχήσει στην αγορά (eshops, αλυσίδες, διανομή ρούχων σε συγκεκριμένα καταστήματα);

Πιστεύω ότι η επόμενη τάση είναι προς το ηλεκτρονικό εμπόριο λόγω του σημερινού τρόπου ζωής. Βέβαια πιστεύω ότι στην Ελλάδα αυτό θα καθυστερήσει λίγο να γίνει λόγω του ότι το ευρύ κοινό δεν είναι ακόμα εξοικειωμένο στον τρόπο λειτουργίας αυτών των πλατφορμών και των αγορών προσωπικών ειδών ηλεκτρονικά.

View this post on Instagram

Feel good pieces to build a winning look… ?

A post shared by Nadia Rapti (@nadiarapti) on

Πόσο βοηθούν τα social media στην ανάδειξη ενός νέου σχεδιαστή;

Βοηθούν πάρα πολύ, πολύ περισσότερο από μια επαγγελματική φωτογράφηση με μοντέλα. Η εικόνα καθημερινών φωτογραφιών, καθημερινών γυναικών έχει αρκετή δυναμική. Έρευνες έχουν δείξει ότι το ευρύ κοινό ταυτίζεται πολύ με αυτές τις φωτογραφίες και αυτό μπορεί να βοηθήσει στην ανάδειξη και προσωπικοτήτων και προϊόντων.

Πώς βλέπεις το στυλ των Ελληνίδων σήμερα;

Νομίζω ότι έχει βελτιωθεί αρκετά, η προβολή των social media αλλά και ίσως μια μικρή οικονομική ανάκαμψη έχουν κάνει τις Ελληνίδες να προσέχουν λίγο περισσότερο την εμφάνιση και το στυλ τους.

Αγαπημένο κομμάτι στη ντουλάπα σου;

Τα παλτό και τα σακάκια μου.

Απαραίτητο κομμάτι για κάθε γυναικεία ντουλάπα;

Λευκό πουκάμισο.

Αγαπημένος σχεδιαστής;

Karl Lagerfeld και Isabel Marant

Επόμενα επαγγελματικά σχέδια.

Stay tuned…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Μοναδική και γεμάτη αντιθέσεις: Η χειμερινή συλλογή της Nadia Rapti είναι 24/7 (0’s)

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Νάντια Ράπτη: Τόλμησε να είσαι διαφορετικός

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Στέλιος Κουδουνάρης: Ο ονειροπόλος και φουτουριστής σχεδιαστής που επιμένει ελληνικά


ΣΧΟΛΙΑ