ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η lifestyle πλατφόρμα της Γκουίνεθ Πάλτροου (Gwyneth Paltrow) αποτελεί ένα από τα πιο ενδιαφέροντα case studies στρατηγικής ανάπτυξης των τελευταίων ετών, χτίζοντας μια αυτοκρατορία με αξία 250 εκατομμυρίων δολαρίων, ξεκινώντας από ένα απλό… email.
Η κοινότητα προηγείται της εμπορικότητας
Το Goop γεννήθηκε το 2008 ως ένα προσωπικό newsletter που απευθυνόταν σε φίλους και συγγενείς της Πάλτροου. Την επόμενη χρονιά είχε ήδη 150.000 συνδρομητές, όμως η ιδρύτρια δεν βιάστηκε να το μετατρέψει σε εμπορικό εργαλείο. «Έκανα κάτι με ειλικρινές και αυθεντικό κίνητρο», έχει δηλώσει η ίδια. Αυτή η επιλογή –να χτίσει εμπιστοσύνη πριν προσπαθήσει να πουλήσει– αποδείχθηκε θεμέλιος λίθος της επιτυχίας που θα γνώριζε στη συνέχεια.
Μόλις το 2012, τέσσερα χρόνια αργότερα, το Goop δοκίμασε να πουλήσει το πρώτο του προϊόν: ένα T-shirt 95 δολαρίων που έγινε sold out. Από εκεί και πέρα, άρχισε να λανσάρει μικρές, επιλεγμένες συνεργασίες που σταδιακά εξελίχθηκαν σε ένα εκτενές e-shop με εκατοντάδες προϊόντα – και δικά του, αλλά και συνεργατών.
View this post on Instagram
Αναζήτησε τον «λευκό χώρο», όχι το μονοπάτι όπου υπήρχε συνωστισμός
Η Πάλτροου κατάφερε να προβλέψει τάσεις και να απευθυνθεί με το brand της σε niche αγορές που τότε φάνταζαν αμφιλεγόμενες. Το 2013, μιλούσε ήδη για διατροφή χωρίς γλουτένη, προτού γίνει mainstream. Το 2016, λάνσαρε την πρώτη «καθαρή» σειρά περιποίησης προσώπου χωρίς τοξικές ουσίες – δύο χρόνια πριν κάνει κάτι αντίστοιχο η Sephora.
Αντί να ανταγωνίζεται σε κορεσμένες αγορές, η Πάλτροου χρησιμοποίησε τα δεδομένα από το site της για να εντοπίσει τι πραγματικά ψάχνουν οι αναγνώστες. Κάπως έτσι, προέκυψε και η σειρά «goop by Juice Beauty», που ξεπούλησε μέσα σε μία εβδομάδα.
Η εξέλιξη δεν είναι επιλογή, είναι μονόδρομος
Όπως η Amazon δεν είναι πια μόνο ένα e-shop αλλά και cloud πάροχος και media company, έτσι και η Goop δεν είναι απλώς lifestyle blog. Με offline pop-up καταστήματα, συνεργασίες με οίκους όπως ο Christian Louboutin, σειρές βιβλίων, προϊόντα σε συνεργασία με τη Sephora και revenue streams από events και διαφημίσεις, η Πάλτροου έχει θέσει τον στόχο ξεκάθαρα: να χτίσει την «Disney του wellness».
Αξιοσημείωτο: Τα φυσικά pop-up stores χρηματοδοτούνται σε μεγάλο βαθμό από χορηγούς που επενδύουν έως και 7ψήφια ποσά, εξασφαλίζοντας την κερδοφορία κάθε εγχειρήματος.
View this post on Instagram
Μην πουλάς μόνο προϊόντα – χτίσε κοινότητες
Σε έναν κόσμο όπου η ψηφιακή επαφή είναι καθημερινότητα, η Goop κατάφερε να δημιουργήσει κοινότητα, πρόσωπο με πρόσωπο. Το 2017 εγκαινιάστηκε το “In Goop Health”, ένα wellness συνέδριο με πάνελ, ειδικούς, υγιεινά γεύματα και τιμές εισιτηρίων από $650 έως $4.500 — κι όμως, sold out.
Η φυσική παρουσία συνεχίστηκε και με τα καταστήματα της εταιρείας, τα οποία λειτουργούν όχι μόνο ως σημεία πώλησης, αλλά και ως χώροι εμπειρίας: από beauty masterclasses μέχρι workouts και ομιλίες.
Όπως έχει πει και η πρώην CEO της Burberry Angela Ahrendts: «Αυτό που λαχταρούν περισσότερο οι digital natives είναι η ανθρώπινη σύνδεση. Βλεμματική επαφή».
View this post on Instagram
Τι μπορούμε να μάθουμε από την Goop
Η επιτυχία της Goop δεν είναι απλώς απόρροια του ονόματος της Γκουίνεθ Πάλτροου. Αντιθέτως, αποτελεί προϊόν στρατηγικής υπομονής, εμπιστοσύνης στο περιεχόμενο, αίσθησης της αγοράς και τόλμης στο να δημιουργήσει νέες κατηγορίες αντί να ακολουθεί τις παλιές.
Σε μια εποχή όπου όλοι ψάχνουν το “γρήγορο brand” και την “έκρηξη πωλήσεων”, η Goop αποδεικνύει ότι οι πιο ανθεκτικές επιχειρήσεις χτίζονται αργά, με αυθεντικότητα, διαφοροποίηση και κοινότητα.
Το ερώτημα είναι: πόσοι είναι διατεθειμένοι να περιμένουν;
View this post on Instagram
Διαβάστε επίσης:
Τα απίστευτα προϊόντα για τα οποία θα πληρώσει πρόστιμο 145.000 δολαρίων η Γκουίνεθ Πάλτροου!
Γκουίνεθ Πάλτροου: «Κοψοχρονιά» πούλησε το σπίτι της στο Λος Άντζελες μετά τις φονικές πυρκαγιές
Επένδυση ή αυταπάτη; Όταν η Gen Z κυνηγά… αποδόσεις αγοράζοντας… Birkin
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τραμπ για κυρώσεις κατά Ρωσίας: Εξετάζουμε πολλά πράγματα, θα δούμε
- Δομική Κρήτης: Σύμβαση για την ανακαίνιση της φοιτητικής εστίας του Παντείου Πανεπιστημίου
- Prodea: Πρόταση μερίσματος 0,705 ευρώ ανά μετοχή για το 2024
- Ισραήλ για πάγωμα συνομιλιών από Βρετανία: Εξωτερικές πιέσεις δεν μας εμποδίσουν να υπερασπιζόμαστε την ασφάλεια μας
