LIFE&STYLE

Εσείς θα δίνατε 7.000 ευρώ για μια τσάντα από… μανιτάρια;

Αυτήν την τσάντα ποιος θα την πάρει

Αυτήν την τσάντα ποιος θα την πάρει


Ήρθε η στιγμή να αποχαιρετήσουμε το δέρμα; Όχι ακριβώς. Αλλά η αρχή έχει γίνει.

Αν παρατηρήσουμε τις πρόσφατες Εβδομάδες Μόδας, τόσο τις ανδρικές συλλογές, όσο και τις γυναικείες, στη Νέα Υόρκη, στο Λονδίνο, στο Μιλάνο, στο Παρίσι, θα δούμε ότι οι περισσότεροι, αν όχι όλοι οι σχεδιαστές, έχουν πλέον την διάθεση να προτείνουν ρούχα και αξεσουάρ για μια καλύτερη ζωή, συλλογές που θα αποτελούν συνώνυμο της πολυτέλειας, θα είναι εμπορικές και βιώσιμες.

Και ποιο είναι το κυρίαρχο στοιχείο για τον χειμώνα του 2023 που έρχεται, με τη μόδα να θέλει πάντα να είναι ένα βήμα μπροστά; Με την παγκόσμια οικονομία σε τεντωμένο σχοινί; Αν μπορούσατε να επενδύσετε σε ένα μόνο ρούχο ή αξεσουάρ, κάτι καινοτόμο που δεν πρόκειται να χάσει την αξία του, καλό θα ήταν να αρχίσετε να βλέπετε διαφορετικά από σήμερα τις ετικέτες, τo DNA ενός brand.

Με τη Stella McCartney να θεωρείται πρωτοπόρος στην μάχη ενάντια στην χρήση δέρματος στην καθημερινότητα μας, μπορούμε να νιώσουμε ότι κάτι καινούργιο έχει γεννηθεί. Μην εκπλαγείτε λοιπόν αν δείτε να γίνονται sold-out κομμάτια που μπορεί να μην είναι και τόσο φωτογενή αλλά σίγουρα έχουν κάτι να προτείνουν. Με το περιβαλλοντικό άλλοθι για να δικαιολογούν κόστος και τίμημα.

Κάπως έτσι δημιουργούνται οι μικρές και μεγάλες επαναστάσεις
Κάπως έτσι δημιουργούνται οι μικρές και μεγάλες επαναστάσεις

Μάλιστα η Βρετανίδα σχεδιάστρια δεν είναι μόνη της, καθώς από κοντά έρχονται και ιστορικοί οίκοι, όπως ο Βalenciaga και ο Ηermes, οι οποίοι, λανσάρουν όλο και περισσότερα προϊόντα φτιαγμένα αποκλειστικά από υλικά με διαφορετικές υφές που έχουν σαν αφετηρία τους το μανιτάρι.

Τα νέα αξεσουάρ είναι φτιαγμένα από φιλικά προς το περιβάλλον υλικά
Τα νέα αξεσουάρ είναι φτιαγμένα από φιλικά προς το περιβάλλον υλικά

Πρόκειται για ένα πρώτο τεστ προκειμένου να διαπιστώσουν τόσο οι δημιουργοί όσο και οι οικονομικοί διευθυντές κάθε οίκου, αν τα υλικά μιας επόμενης γενιάς μπορούν κάποια στιγμή να συναγωνιστούν, ίσως και να καταργήσουν το δέρμα. Ή οτιδήποτε άλλο θα θέλαμε σιγά-σιγά να μένει εκτός αγοράς.

Και ναι, είναι η πρώτη φορά, ύστερα από χρόνια επεξεργασίας και έρευνας, που βλέπουμε τσάντες, παπούτσια και παλτό, φτιαγμένα από …μανιτάρια. Η διαδικασία μοιάζει με αληθινή κούρσα. Είναι πολλά τα λεφτά. Μεγάλο το ρίσκο. Καιρός για επανάσταση. Η βιωσιμότητα είναι σήμερα περισσότερο της μόδας από ποτέ. Όλοι θέλουν τώρα να βαφτιστούν και να συστηθούν ως οι εφευρέτες του αύριο.

Μιλάμε για επενδύσεις δισεκατομμυρίων. Άρα και η δέσμευση είναι σημαντική. Ορισμένοι έχουν βιαστεί ήδη να βγάλουν βαρύγδουπους τίτλους όπως «Δέρμα τέλος. Τα μανιτάρια είναι το μέλλον της μόδας.»

Aπό πότε το μανιτάρι έρχεται να αντικαταστήσει το δέρμα
Aπό πότε το μανιτάρι έρχεται να αντικαταστήσει το δέρμα

Και το παρόν; Όλα έχουν να κάνουν με την παράδοση, την τεχνική, την κληρονομιά. Όταν ο οίκος Hermes συνεργάστηκε το 2021 με την εταιρεία που έχει σαν έδρα της την Καλιφόρνια, MycoWorks, και θεωρείται καινοτόμα στην επεξεργασία μανιταριών, για να φτιαχτεί μία τσάντα Birkin από μανιτάρια, έστειλε ένα δυνατό μήνυμα στους ανταγωνιστές του… Η αλλαγή δεν θα αργήσει να φανεί. Κι ας κοστίζει μια τσάντα 7.000 ευρώ ή και παραπάνω.

Εκτός από την Hermes, η εταιρεία αθλητικών ειδών Αdidas, επιχειρεί τον τελευταίο καιρό να μειώσει την χρήση του πολυεστέρα στην παραγωγή, χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμες υφές στην θέση του. Και η Τimberland προσπαθεί να δώσει έμφαση σε καινοτόμα υλικά και όχι στην υπερκατανάλωση του δέρματος, του κοτόν, του μαλλιού, του λάστιχου…

Aκόμη και ιστορικοί οίκοι έχουν μπει στο παιχνίδι της βιωσιμότητας
Aκόμη και ιστορικοί οίκοι έχουν μπει στο παιχνίδι της βιωσιμότητας

Οι δοκιμές και τα λάθη είναι στο πρόγραμμα. Μην περιμένετε ότι το δέρμα θα αντικατασταθεί μέσα σε μια νύχτα από τα …μανιτάρια. Ούτε ότι θα πέσουν οι τιμές στα είδη πολυτελείας. Οι επαναστάσεις θέλουν χρόνο. Για την ώρα θα τα δούμε σε μικρές συλλογές, σε περιορισμένα αντίτυπα, συχνά με απαγορευτική τιμή. Η LVMH και η Κering, δύο κολοσσοί της πολυτέλειας, έχουν ήδη ξεκινήσει τον πόλεμο.

Αν όλα πάνε όπως προβλέπουν οι «ειδικοί» της πολυτέλειας, τότε η βιώσιμη μόδα θα ξεπερνά το 2026 σε νούμερα τα 2.2 δισεκατομμύρια δολάρια. Οι λίστες αναμονής έχουν ήδη ξεκινήσει.

Διαβάστε επίσης:

Από πότε οι τσάντες Hermes βγαίνουν στο σφυρί;

Πόσο στοιχίζει να νοικιάσει κανείς σήμερα την θαλαμηγό Christina O του Αριστοτέλη Ωνάση;



ΣΧΟΛΙΑ