Εντός πόλης προσωπικά δεν έχω καμία δεύτερη σκέψη όσον αφορά στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης. Τα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι απίστευτα αποδοτικά/οικονομικά, εύκολα στην οδήγηση, δεν ρυπαίνουν εκεί που κινούνται και δεν ηχορυπαίνουν.
Δεν είναι όμως εύκολα στην κατασκευή τους (που να χωρέσει η μπαταρία) ούτε μεγάλα τα περιθώρια κέρδους τους οπότε οι κατασκευαστές δεν δείχνουν ιδιαίτερη ζέση για τέτοιες πλατφόρμες. Μια προσπάθεια – ακριβή – έκανε η Honda με το e, μια δεύτερη – ανταγωνιστική – η Hyundai με το Inster και η BYD με το Dolphin Surf. Εδώ μπορείτε να διαβάσετε αναλυτική περιγραφή του.
Eίναι το όγδοο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που λανσάρει η BYD στην Ευρώπη Με μήκος 3.990 mm, πλάτος 1.720 mm και ύψος 1.590 mm, διαθέτει τις σωστές διαστάσεις αλλά και την απαιτούμενη ευελιξία για οδήγηση στα στενά της πόλης, ελιγμούς στους μποτιλιαρισμένους δρόμους και στάθμευση σε περιορισμένους χώρους.
To Dolphin Surf φέρει μπαταρία τύπου Blade Battery, με φωσφορικό σίδηρο λιθίου (LFP), προσφέροντας αυξημένη αντοχή και ενισχυμένα επίπεδα ασφάλειας σε σύγκριση με τις συμβατικές μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων, χωρίς τη χρήση κοβαλτίου.
Υπάρχουν δύο εκδόσεις διαφορετικής χωρητικότητας: Η πρώτη με 30kWh (Active) για μέγιστη αποδοτικότητα λόγω χαμηλότερου βάρους και η δεύτερη 43,2kWh (Boost και Comfort) για μεγαλύτερη αυτονομία.
Εμείς είχαμε στα χέρια μας την έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία και τα 115kw ισχύος και φτάσαμε χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια – με συνεχή χρήση κλιματιστικού τα 400km.
H αποδοτικότητα του οφείλεται και στο ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης «8 σε 1», το οποίο συνδυάζει σε μία ενιαία μονάδα τον κινητήρα, τον μειωτήρα, τον φορτιστή, τον μετατροπέα DC, το κιβώτιο διανομής ισχύος υψηλής τάσης, τον ελεγκτή διαχείρισης της μπαταρίας, τη μονάδα ελέγχου του οχήματος και τον ελεγκτή του κινητήρα.
Αυτό μεγιστοποιεί την εκμετάλλευση χώρου και βελτιώνει την αποδοτικότητα – δύο ιδιαίτερα κρίσιμοι παράγοντες για ένα μικρό ηλεκτρικό όχημα που έχει ως κύριο στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας και πόρων.
Οδηγώντας το Dolphin Surf νιώθεις πως μ’ ένα τρόπο μαγικό, απλοποιήθηκε η ζωή σου. Η ευκολία χρήσης είναι απίστευτη. Μπαίνεις – με σύστημα easy access – πατάς το κουμπί έναυσης του ηλεκτροκινητήρα στρίβεις τη μικρή ροδέλα στο “D” και η σταθερή ροπή αναλαμβάνει όλα τα υπόλοιπα: Χωρίς συμπλέκτη, χωρίς αλλαγές ταχυτήτων, χωρίς «Start – Stop» χωρίς απαιτήσεις για ειδικές δεξιότητες. Μόνο γκάζι φρένο.
Το Surf σερφάρει στην πόλη όπως ο Κακλαμανάκης στο Αιγαίο. Η ευκολία οδήγησης συνεχίζεται στις μανούβρες στάθμευσης με τη βοήθεια των καμερών και αισθητήρων του οχήματος. Όλες οι εκδόσεις του Dolphin Surf είναι εξοπλισμένες με την ομπρέλα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας (ADAS), που διαθέτει μία σειρά από βοηθήματα όπως έξυπνο cruise control, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, σύστημα διατήρησης λωρίδας και έξυπνο έλεγχο υψηλής δέσμης φώτων.
Η λίστα του εξοπλισμού ασφαλείας περιλαμβάνει επίσης σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών, λειτουργία κλήσης έκτακτης ανάγκης και κλειδαριές ασφαλείας για παιδιά.
Το εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι ευρύχωρο και εργονομικό. Η σχεδίαση συνδυάζει τον παιχνιδιάρικο χαρακτήρα με τη λειτουργικότητα. Το ταμπλό ενσωματώνει την οθόνη του συστήματος infotainment που ανήκει στον βασικό εξοπλισμό σε θέση που είναι αρκετά κοντά στο οπτικό πεδίο του οδηγού για ευκολία στη χρήση, αλλά και αρκετά χαμηλά ώστε να μην εμποδίζει την ορατότητα προς τα εμπρός.
Τα κομψά χρώματα που διακοσμούν τους αεραγωγούς του συστήματος κλιματισμού παραπέμπουν στην κουλτούρα του cyberpunk και φωτίζουν την όλη ατμόσφαιρα.
Τα μπροστινά σπορ καθίσματα έχουν σχεδιαστεί για να προσφέρουν άνεση και υποστήριξη σε δρόμους με στροφές. Διατίθενται επίσης με ηλεκτρική ρύθμιση και θέρμανση, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού.
Τα πίσω καθίσματα προσφέρουν άφθονο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι των ενηλίκων, καθιστώντας το Dolphin Surf ένα όχημα για οικογενειακή χρήση. Όλες οι εκδόσεις του μοντέλου περιλαμβάνουν τρία σημεία πρόσδεσης ISOFIX – δύο πίσω και ένα στο μπροστινό κάθισμα του συνοδηγού. Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών είναι 308lt, και μπορεί να επεκταθεί στα 1.037lt με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.
Όλες οι εκδόσεις του μοντέλου είναι εξοπλισμένες με την χαρακτηριστική περιστρεφόμενη οθόνη αφής των 10,1 ιντσών της BYD καθώς και συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto.
Σε δρόμο με στροφές το Surf έχει ομοιογενή συμπεριφορά, προβλέψιμη και ασφαλή. Ο οδηγός πρέπει να θυμάται πάντα το βάρος του αυτοκινήτου, καθώς χρειάζεται να φρενάρεις λίγο νωρίτερα.
Το Surf έχει καλή ισορροπία κρατήματος, χαμηλό κέντρο βάρους και υπό πίεση συμπεριφέρεται ασφαλώς, προτού υποστρέψει ελεγχόμενα. Η παρέμβαση των ηλεκτρονικών οριοθετεί τις τάσεις εκτροπής και ενισχύει το αίσθημα εμπιστοσύνης και ασφάλειας.
Πάντως οι επιδόσεις της ισχυρής έκδοσης είναι αξιόλογες και αγχολυτικές. Το Surf δεν είναι Gti αλλά μπορείς να πιάσεις ρυθμό και να κινηθείς γρήγορα εύκολα και ασφαλώς. Πρόκειται για ένα νεανικό αυτοκίνητο πόλης που μπορεί να εξυπηρετήσει και αρκετές οικογενειακές ανάγκες. Ανταγωνιστές του είναι το Hyundai Inster και το Leapmotor T03.
BYD Dolphin Surf
- Ηλεκτρικός κινητήρας «8 σε 1»
- Ισχύς: 115kw (157PS)
- Ροπή: 205 Nm
- Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
- Κιβώτιο: Μίας σχέσης
- Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,1 sec
- Τελική ταχύτητα: 150 km/h
- Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 12.1 kwh/100 km
- Εκπομπές CO2: 0 gr/km
- Βάρος: 1.390 kg
- Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 3.990/1.720/1.590 mm
- Μεταξόνιο: 2.500 mm
- Χώρος αποσκευών: 308 lt (1037lt)
- Τιμή: από 23.000 (με ΚΗ3)
Διαβάστε επίσης:
https://www.mononews.gr/auto/f1-skeftetai-na-apochorisei-o-chamilton
https://www.mononews.gr/auto/rolls-royce-phantom-enas-kamvas-kai-enas-katalytis
http://Jeep Avenger σε τιμή καλοκαιρινή
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Χρηματιστήριο: Metlen και AΡΑΙΓ έφεραν τον δείκτη ως τις 2.120 μον. σε… 5’
- Xαρδαλιάς: Αναβαθμίζεται με 1,8 εκατ. το κλειστό γυμναστήριο «Μίλωνα» Νέας Σμύρνης – Στα σκαριά ακόμα ένα εμβληματικό έργο αξίας 21 εκατ.
- Πετρέλαιο: Περαιτέρω πτώση στις εξαγωγές ρωσικού αργού εν όψει της συνόδου Τραμπ–Πούτιν
- Ευρωπαϊκό Super Cup & οι αγώνες ρεβάνς των ελληνικών ομάδων με ενισχυμένες αποδόσεις από το Πάμε Στοίχημα
