Στόχος της ιαπωνικής εταιρίας είναι να προσφέρει αυτοκίνητα με υψηλά επίπεδα ασφαλείας, αξιοπιστίας και δυνατότητες πέρα από την άσφαλτο, χωρίς συμβιβασμούς στην καθημερινή πρακτικότητα. Αυτό ακριβώς πετυχαίνει το Subaru Crosstrek, το μικρό crossover της εταιρίας το οποίο πρωτοεμφανίστηκε το 2012 ως XV, βασισμένο στο Impreza.
Η παράδοση της εταιρίας με την χρήση επίπεδων κινητήρων (Boxer) και της συμμετρικής τετρακίνησης (Symmetrical AWD) συνεχίζεται, πλέον με την βοήθεια ηλεκτροκινητήρα ο οποίος συμπληρώνει τα κενά στη ροπή του δίλιτρου βενζινοκινητήρα από τις χαμηλές στροφές.
Διατηρεί χαρακτηριστικά και την αισθητική του προκατόχου του, αλλά με πιο ώριμο και δυναμικό σχεδιασμό. Η μάσκα είναι πιο αιχμηρή και ενισχυμένη με μαύρα πλαστικά στοιχεία.
Τα led φωτιστικά σώματα έχουν λεπτή και διακριτική σχεδίαση, ενώ το καπό με τις έντονες γραμμές εκπέμπει δυναμισμό και ανήσυχο πνεύμα.
Μυώδης σιλουέτα, από το πλάι, με τα πλαστικά προστατευτικά στους θόλους των τροχών να θυμίζουν τον εκτός δρόμου χαρακτήρα του. Ζάντες αλουμινίου 17″ 5άκτινης σχεδίασης με υψηλού προφίλ ελαστικά 225/60R17 όπως ταιριάζει στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Η απόσταση από το έδαφος στα 220mm είναι ορατή και προσφέρει σιγουριά ώστε να κινηθεί κανείς εκτός ασφάλτου.
Το πίσω μέρος έχει καθαρές γραμμές και μοντέρνα σχεδίαση. Νέας σχεδίασης φωτιστικά σώματα led σε σχήμα C, πλαστικός μαύρος διαχύτης και διακριτική αεροτομή οροφής δεικνύουν την «σπορ» πλευρά του. Γενικότερα επικρατεί μια ισορροπία μεταξύ αστικής κομψότητας και περιπετειώδους χαρακτήρα, διαφέροντας ελαφρώς από τα ευρωπαϊκά μοντέλα.
Βελτιωμένη ποιότητα υλικών και εργονομία στο εσωτερικό του Crosstrek. Στη μέση του ταμπλό κυριαρχεί μια κάθετη οθόνη 11,6″ που μοιάζει με τάμπλετ.
Από εκεί ελέγχονται τα πολυμέσα, ο κλιματισμός και οι λειτουργίες του αυτοκινήτου. Βοηθάει αρκετά πως μόνιμα στο κάτω μέρος είναι ανοιχτό το μενού του κλιματισμού και δεν ψάχνεις κάθε φορά που το χρειάζεσαι, ενώ υπάρχουν και φυσικά κουμπιά για την αυξομείωση της θερμοκρασίας.
Το λογισμικό της Subaru είναι συμβατό με ασύρματη σύνδεση Apple CarPlay και Android Auto προσθέτοντας στην πρακτικότητα. Ο πίνακας οργάνων είναι αναλογικός και κλασσικός ενώ μια μικρή οθόνη στη μέση προβάλει τις απαραίτητες πληροφορίες ταξιδιού.
Τα θερμαινόμενα καθίσματα προσφέρουν υποστήριξη στο σώμα ενώ είναι φαρδιά και παχιά. Η θέση οδήγησης είναι ψηλή δίνοντας καλή ορατότητα στον οδηγό. Οδηγός και επιβάτες κάθονται άνετα με αρκετό χώρο για τα πόδια τους και τα κεφάλια τους ακόμα και πίσω.
Οι θήκες και οι αποθηκευτικοί χώροι είναι αρκετοί και λειτουργικοί ενώ διαθέτει και 2 θύρες φόρτισης USB-C και 1 θύρα USB-A για να μένουν φορτισμένες όλες μας οι συσκευές. Ο χώρος αποσκευών στα 382lt δεν εντυπωσιάζει αλλά επαρκεί για καθημερινές ανάγκες και τις αποσκευές μιας οικογένειας για ένα τριήμερο.
Συνολικά το εσωτερικό του Crosstrek είναι λιτό και αποπνέει αίσθηση στιβαρότητας, πρακτικότητας και ευκολίας στην χρήση, χωρίς πολυτέλειες.
Το Crosstrek κινείται από έναν τετρακύλινδρο επίπεδο (e-Boxer) δίλιτρο βενζινοκινητήρα, ισχύος 136 PS με μέγιστη ροπή 182 Nm. Συνδυάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα και αυτόματο κιβώτιο CVT (Lineartronic).
Το υβριδικό σύνολο δεν προσφέρει δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης, συμβάλλει όμως στην εξοικονόμηση καυσίμου κυρίως στην πόλη, υποβοηθώντας τον θερμικό κινητήρα σε χαμηλές ταχύτητες και εκκινήσεις.
H συνδυαστική ισχύ φτάνει τους 153 PS και η συνδυαστική ροπή τα 248nm.
Το CVT κιβώτιο λειτουργεί ομαλά και χωρίς απότομες αλλαγές χάρη στη σταθερή ροπή του ηλεκτροκινητήρα. Συνεργάζεται εξαιρετικά με το πεντάλ του γκαζιού και αποκρίνεται άμεσα στις απαιτήσεις οδήγησης.
Η τετρακίνηση είναι πάντα παρούσα, με το σύστημα X-Mode να βελτιστοποιεί την πρόσφυση σε συνθήκες χιονιού, λάσπης, προσφέροντας πλεονέκτημα σε σχέση με τα δικίνητα μοντέλα άλλων εταιριών.
Αντίστοιχα το σύστημα SI-DRIVE (Subaru Intelligent Drive) προσαρμόζει ανάλογα την ισχύ των κινητήριων συνόλων, της τετρακίνησης και του αυτόματου κιβωτίου ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει σε όλες τις συνθήκες. Είναι σίγουρο πως με ένα σετ χωμάτινων ελαστικών οι δυσκολίες θα εξαλειφθούν και οι εκτός δρόμου διαδρομές στα βουνά θα γίνουν αρκετά απολαυστικές.
Η μικτή μέση κατανάλωση έμεινε κοντά στα 8,4 lt/100km στο πλαίσιο δοκιμής μας, κινούμενοι αποκλειστικά εντός αστικού ιστού και με αδιάκοπη χρήση του κλιματιστικού και όχι των θερμαινόμενων καθισμάτων. Ελαφρώς υψηλή για τα δεδομένα της εποχής, αλλά δικαιολογείται λόγω τετρακίνησης και ύψους.
Άλλο ένα πλεονέκτημα, η μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης, η οποία είναι ενδοτική και πραγματικά «καταπίνει» όλες τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Οι επιβάτες στο εσωτερικό παραμένουν ακλόνητοι χωρίς να καταπονείται το σώμα τους.
Εξοπλίζεται με γόνατα McPherson εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω, προσφέροντας ισορροπία μεταξύ άνεσης και ελέγχου.
Όπως κλασσικά συμπεριφέρονται τα Subaru, πρώτα γέρνει και μετά στρίβει χωρίς να κουράζει ή να προβληματίζει. Το Crosstrek είναι σταθερό και προβλέψιμο με την συμμετρική τετρακίνηση να ενισχύει την αίσθηση ασφάλειας, ιδίως σε ολισθηρές συνθήκες.
Η κατευθυντικότητα που προσφέρει το σύστημα διεύθυνσης δίνει σιγουριά ελέγχου στον οδηγό παρά το αυξημένο ύψος του αμαξώματος από το έδαφος. Το σύστημα φρένων είναι επαρκές σε αίσθηση και απόδοση, εμπνέοντας εμπιστοσύνη σε όλες τις συνθήκες πίεσης.
Το Subaru Eyesight προσφέρει πλούσιο πακέτο συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης οδηγού.
Αυτοπροσαρμοζόμενος σταθεροποιητής ταχύτητας (adaptive cruise control), αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, σύστημα διατήρησης λωρίδας, προειδοποίησης απόσπασης προσοχής και πολλά άλλα συστήματα τα οποία μειώνουν τις πιθανότητες ατυχήματος και κρατούν ξεκούραστο τον οδηγό.
Συνολικά το Crosstrek δίνει την αίσθηση πως φροντίζει τον οδηγό και τους επιβάτες του, χωρίς συμβιβασμούς στην καθημερινότητα. Ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση καθιστούν τις μετακινήσεις ξεκούραστες και ήρεμες.
Το Crosstrek είναι ένα αυτοκίνητο που δεν ακολουθεί πιστά τις τάσεις, τις δημιουργεί. Διαφέρει και δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει με φανταχτερή εμφάνιση ή υπερβολικές επιδόσεις, αλλά με ουσία, ποιότητα κατασκευής και κύλισης με στόχο την καθημερινή χρήση.
Η τετρακίνηση σε συνδυασμό με το υβριδικό σύστημα προσφέρει ισορροπία μεταξύ περιβαλλοντικής συνείδησης και εκτός δρόμου δυνατοτήτων. Δεν θα πει κανείς πως είναι γρήγορο ή πολυτελές, αλλά ικανό.
Απευθύνεται σε λίγο πιο αντισυμβατικούς αγοραστές και σε εκείνους που δεν αγοράζουν αυτοκίνητο με βάση το μάρκετινγκ και το φαίνεσθαι, αλλά με βάση την εμπειρία και την πρακτικότητα.
Οι λάτρεις της φύσης και οι λίγο πιο ανήσυχοι οικογενειάρχες εκτιμούν τη φιλοσοφία της Subaru η οποία έχει να κάνει περισσότερο με τη λειτουργικότητα, την απλότητα και την ασφάλεια. Ανήκει στην κατηγορία C-SUV και έχει τιμή βασικής έκδοσης Style από 38.850€ όπως το αυτοκίνητο δοκιμής που είχαμε στα χέρια μας.
Καλείται να αντιμετωπίσει τα: Toyota Corolla Cross, Nissan Qashqai, Hyundai Tucson, Cupra Formentor, Jaecoo 7.
Το Crosstrek δεν θα το αγοράσει o λάτρης της απόλυτης οικονομίας ή του σπορτίφ χαρακτήρα, αλλά εκείνος που θέλει ένα στιβαρό και ευέλικτο όχημα για κάθε χρήση, από την πόλη μέχρι το βουνό και δίνει έμφαση στην ασφάλεια και στην άνεση.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Subaru Crosstrek 2.0 AWD Style
Κυβισμός: 1.995 cc
Συνδυαστική Ισχύς: 153 PS
Συνδυαστική ροπή: 248 Nm
Κίνηση: στους τέσσερις τροχούς Symmetrical AWD
Κιβώτιο: αυτόματο κιβώτιο CVT Lineartronic
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.480 / 1.800 / 1.600 mm
Μεταξόνιο: 2.670 mm
Χώρος αποσκευών: 382 lt
Βάρος: 1.522 kg
Επιτάχυνση 0-100km/h: 10,8 sec
Τελική ταχύτητα: 198 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 8,4 lt/100km
Εκπομπές CO2: 165 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 115 ευρώ
Τιμή: 38.850 ευρώ (αυτοκίνητο δοκιμής)
Διαβάστε επίσης:
Ποια μάρκα πρωτεύει στην αξιολόγηση των χρηστών;
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
