Η Dacia με το τετρακίνητο Bigster προσπαθεί να καλύψει όσους δεν αρκούνται στους χώρους του Duster. Με μοντέρνο σχεδιασμό, ευρύχωρη καμπίνα και τετρακίνηση, το Bigster έρχεται να καλύψει τις ανάγκες μιας οικογένειας αλλά και της εκτός δρόμου οδήγησης.

Η Dacia, μέλος του ομίλου Renault, έχει κατακτήσει την αγορά χάρη στην αξιοπιστία, την πρακτικότητα και την σχέση αξίας – τιμής που έχει στη φιλοσοφία της. Το Bigster είναι μεγαλύτερο από το Duster, πιο ώριμο και έχει ως στόχο να τοποθετηθεί στην κατηγορία D SUV αξιοποιώντας τις βασικές αξίες της εταιρίας.

1


Η σχεδίασή του επιβεβαιώνει πως πρόκειται για αυτοκίνητο εκτός δρόμου, χωρίς να θυσιάζεται η σύγχρονη αισθητική. Στο εμπρός μέρος η φαρδιά μάσκα με χάλκινες λεπτομέρειες, τα νέα led φωτιστικά σώματα σε σχήμα Y και ο ψηλά τοποθετημένος προφυλακτήρας αποπνέουν δυναμισμό.

Στο πλάι επικρατούν έντονες γραμμές, οι θόλοι είναι τονισμένοι και υπάρχουν προστατευτικά πλαστικά σε όλο το κάτω μέρος και πάνω από τους θόλους. Τροχοί με 5κτινες ζάντες αλουμινίου 18″ στιβαρής σχεδίασης σε μαύρο χρώμα και ελαστικό με υψηλό προφίλ 215/60R18 για να κινείται με άνεση και χωρίς «κοπάνημα» τόσο εκτός όσο και εντός δρόμου.

Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν οι επίπεδες και καθαρές επιφάνειες. Τα φωτιστικά σώματα σε σχήμα μπούμερανγκ προσδίδουν έναν περιπετειώδη χαρακτήρα ενώ η αεροδυναμική διαμόρφωση της οροφής που καταλήγει σε αεροτομή χαρίζει στυλ.

Γεμίζει το μάτι με την απόσταση από το έδαφος στα 220 mm και τους προφυλακτήρες ακόμη ψηλότερα. Όλα αυτά σε προδιαθέτουν να μπεις σε μια χωμάτινη διαδρομή και να ανακαλύψεις τοπία μοναδικά όπου δεν φτάνουν εύκολα άλλα αυτοκίνητα.


Κύρια χαρακτηριστικά στο εσωτερικό: πρακτικότητα και άνεση, χωρίς περιττές πολυτέλειες. Ανοίγοντας τις μεγάλες πόρτες για να εισέλθουμε στο αυτοκίνητο, κυριαρχεί η αίσθηση της ευρυχωρίας και της λιτότητας. Μοντέρνες πινελιές στο ταμπλό με δύο οθόνες, μία 10″ η οποία αποτελεί τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και μία 10,1″ για το σύστημα πολυμέσων.

Η δεύτερη παρέχει δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης με το κινητό μέσω Apple CarPlay και Android Auto, ενώ από εκεί μπορούμε να χειριστούμε όλες τις λειτουργίες-ρυθμίσεις του αυτοκινήτου. Υπάρχουν διακόπτες για τον κλιματισμό που παρέχουν ευκολία και αμεσότητα στον χειρισμό.


Το Bigster διαθέτει άπλετους χώρους, όπου άνετα φιλοξενούνται 5 ενήλικες χωρίς συμβιβασμούς. Οι αποθηκευτικοί χώροι στην καμπίνα είναι πολυάριθμοι. Η ευρεσιτεχνία της Dacia με το You Clip το οποίο είναι ένα καινοτόμο σύστημα σημείων στήριξης (5 στάνταρ σημεία, και 2 επιπλέον, διαθέσιμα ως αξεσουάρ), δίνει τη δυνατότητα να στηριχθούν μια πληθώρα συσκευών (π.χ. το κινητό) σε καίρια σημεία στην καμπίνα του Bigster, κάτι που βοηθάει, ειδικά σε εκτός δρόμου διαδρομές όπου υπάρχει «κούνημα» στην καμπίνα και οι συσκευές μας έχουν την τάση να το ακολουθούν. Τα υλικά παρόλο που είναι σκληρά στην υφή, είναι ανθεκτικά και φαίνεται να έχουν καλή συναρμογή χωρίς τριγμούς.


Συνδυασμός εργονομίας και πρακτικότητας σε ένα ευχάριστο περιβάλλον για μεγάλα ταξίδια και καθημερινές μετακινήσεις, με την πανοραμική ανοιγόμενη οροφή να δίνει μια διάσταση ελευθερίας. Ο χώρος αποσκευών στα 629 lt δεν δημιουργεί προβληματισμούς και μάλιστα αποτελεί ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματά του.


Κάτω από το καπό του Bigster έχει τοποθετηθεί ένας τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1.2 lt ο οποίος υποστηρίζεται από ένα 48V ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης. Η ισχύς των 130 PS και η μέγιστη ροπή 230 Nm, σε συνδυασμό με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, εξασφαλίζουν άνετες μετακινήσεις χωρίς διστακτικότητα. Η απόκριση του κινητήρα είναι άμεση εντός και εκτός πόλης για άνετα ταξίδια.


Η τετρακίνηση πρέπει να συνδυάζεται με κατάλληλα ελαστικά πάντα. Διαθέτει 5 προγράμματα οδήγησης με σύστημα μετάδοσης Terrain Control ώστε να αντιμετωπίζει με επιτυχία διαφορετικά τερέν. Εμείς κινηθήκαμε κυρίως εντός αστικού ιστού οπότε το πρόγραμμα Eco ήταν η πιο συχνή μας επιλογή. Η μέση μικτή κατανάλωση που καταγράψαμε παρέμεινε στα 8,0 lt/100km, τιμή λογική για το μέγεθος, το βάρος και τον χαρακτήρα του οχήματος.

Το ήπιο υβριδικό σύστημα ουσιαστικά εμπλέκεται στις φάσεις εκκίνησης και επιτάχυνσης, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2. Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας επαναφορτίζει την μπαταρία χωρητικότητας 0.8 kWh, προσφέροντας μία εμπειρία ομαλής κίνησης στον οδηγό.


Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι ενδοτική και μέτριας σκληρότητας. Στηρίζεται στην αρχιτεκτονική με γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω για την τετρακίνητη έκδοση. Στις άλλες εκδόσεις διαφοροποιείται ελαφρώς πίσω διαθέτοντας ημιάκαμπτο άξονα. Στην άσφαλτο απορροφά αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες και τα φρεάτια προσφέροντας άνεση στους επιβάτες, ενώ εκτός δρόμου κινείται εξίσου άνετα ξεπερνώντας εύκολα τις ανωμαλίες του εδάφους.


Το σύστημα διεύθυνσης παρόλο που δίνει ελαφριά αίσθηση στο τιμόνι, είναι αρκετά ακριβές και ξεκούραστο στην καθημερινή οδήγηση. Για το φρενάρισμα, οι αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και πίσω προσφέρουν καλή αίσθηση και ανταποκρίνονται άμεσα κατά το πάτημα του πεντάλ του φρένου.

Σε γενικές γραμμές το Bigster είναι σταθερό στον αυτοκινητόδρομο και εντός πόλης, ενώ εκτός δρόμου μπορεί να κινηθεί με άνεση χάρη στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τη σωστή γεωμετρία. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας είχε χειροκίνητο κιβώτιο, δεν διατίθεται με αυτόματο η 4κινητη έκδοση. Ο οδηγός πρέπει να καταφεύγει συχνά στο λεβιέ ταχυτήτων καθώς η διαθέσιμη ροπή δεν διευκολύνει την τάση να κινείσαι με «μια ταχύτητα πάνω».


Το Bigster εφοδιάζεται με πληθώρα συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης οδηγού όπως κάθε σύγχρονο αυτοκίνητο. Σύστημα υποβοήθησης πέδησης έκτακτης ανάγκης (AFU), σύστημα σταθερής ταχύτητας με ρυθμιζόμενο περιοριστή ταχύτητας (Cruise Control & Speed Limiter), ένδειξη απώλειας πίεσης ελαστικών (TPMS), υποβοήθηση εκκίνησης σε οδόστρωμα με κλίση (HSA), σύστημα διατήρησης λωρίδας Lane Keeping Assist (LKA) & προειδοποίηση απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας (LDW), ένδειξη αλλαγής ταχυτήτων, αναγνώριση πινακίδων οδικής κυκλοφορίας με ηχητική προειδοποίηση υπέρβασης ορίου ταχύτητας, έξυπνο σύστημα διαχείρισης ταχύτητας (ISA), σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης (FCW), αυτόματο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB), κάμερα οπισθοπορείας κ.α. Συνολικά είναι καλά ρυθμισμένα και επεμβατικά σε ανεκτό επίπεδο ώστε να προσφέρουν ασφάλεια και ξεκούραση στον οδηγό χωρίς να τον ενοχλούν.


Το Dacia Bigster αποτελεί πρόταση για όσους αναζητούν SUV για κάθε είδους διαδρομή, χωρίς να ξοδέψουν πολλά. Συνδυάζει εμφάνιση, πρακτικότητα, τετρακίνηση, απλότητα αλλά και δυναμισμό. Εύκολο στην καθημερινή χρήση και πρόθυμο στην περιπέτεια. Θα το εκτιμήσει θετικά ένας οικογενειάρχης που παράλληλα είναι δραστήριος οδηγός, λάτρης της φύσης και θέλει χώρους.

Η τιμή του ξεκινά από τις 23.800€ και διατίθεται με 4 κινητήρια σύνολα: Υβριδικό με 155 PS, ήπιο υβριδικό με 130 PS, ήπιο υβριδικό με 130 PS + τετρακίνηση (όπως το αυτοκίνητο δοκιμής μας) και ήπιο υβριδικό με 140 PS + υγραέριο ως έξτρα καύσιμο. Ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να επιλέξει χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο ανάλογα την έκδοση. Υπάρχουν αρκετές επιλογές εξοπλισμού ξεκινώντας από την βασική essential, ακολουθεί η expression, η journey και φτάνουμε στην extreme (αυτοκίνητο δοκιμής μας). Ουσιαστικά καλύπτει τις ανάγκες και τις απαιτήσεις των περισσότερων.

Ο συνδυασμός τιμής και τετρακίνησης του Bigster, σχεδόν δεν αφήνουν περιθώριο στον ανταγωνισμό: Nissan Χtrail, Subaru Forester, Skoda Kodiaq, Jaecoo 7. Ανάμεσα σε premium και φανταχτερές επιλογές, το Bigster ξεχωρίζει για την τιμή και τις προδιαγραφές του.


Τεχνικά χαρακτηριστικά Dacia Bigster 4X4 mild hybrid Extreme

Κυβισμός: 1.199 cc
Ισχύς: 130 PS
Ροπή: 230 Nm
Κίνηση: στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: χειροκίνητο 6 σχέσεων
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.570 / 1.813 / 1.711 mm
Μεταξόνιο: 2.702 mm
Χώρος αποσκευών: 629 lt (556 lt με εφεδρικό τροχό)
Βάρος: 1.515 kg
Επιτάχυνση 0-100km/h: 11,2 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 8,0 lt/100km
Εκπομπές CO2: 137 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 87 ευρώ
Τιμή: 32.800 ευρώ (αυτοκίνητο δοκιμής)