«Το άξιζε ο Λάντο» με ρωτά αφοπλιστικά νεαρός συνάδελφος: «100%» απαντώ όπως και ο Πιάστρι και ο Φερστάπεν: «Είναι και οι τρεις εξαιρετικοί οδηγοί, δεν έχω αμφιβολία ότι και ο Πιάστρι θα γίνει πρωταθλητής. Αλλά να ξέρεις πως ο Λάντο πήρε τον τίτλο, όχι οδηγώντας, αλλά μιλώντας.
Αφήνοντας να φανεί η ανθρώπινη πλευρά του εαυτού του, δηλώνοντας ΄It’ ok not to be ok΄ κατάφερε να πολλαπλασιάσει την απήχησή του σε μια μερίδα κοινού που ως εκείνη την ημέρα δεν κατέγραφαν οι έρευνες της McLaren. Αυτή η τεράστια αύξηση απήχησης οδήγησε την Βρετανική ομάδα να διαλέξει πλευρά».
Αυτός είναι ο Νόρις τόσο αυθόρμητος που δεν σταμάτησε να κλαίει για ώρα μετά το πέσιμο της καρό σημαίας και ενώ ήταν παρούσα όλη η οικογένεια αυτός έτρεξε στην αγκαλιά της μαμάς του.
Κάποιες φορές στη Formula 1, οι σχέσεις «κουμπώνουν» τόσο καλά που η επιτυχία ενός οδηγού μένει για πάντα συνδεδεμένη με την ομάδα που τον ανέδειξε. Αυτό σίγουρα ισχύει για το Λάντο Νόρις, τον 11ο Βρετανό πρωταθλητή και τη McLaren. Μια κυρίαρχη φράση στον αθλητισμό είναι: «Κερδίζουμε ως ομάδα, χάνουμε ως ομάδα». Επιφανειακά, μπορεί να ακούγεται κλισέ, αλλά είναι ο κρίσιμος πυρήνας γύρω από τον οποίο περιστρέφονται τα πάντα. Φυσικά, ο οδηγός είναι ο τελικός αποδέκτης, η φιγούρα στην οποία όλοι οι άλλοι βασίζονται για να πετύχουν.
Κάθε πλευρά γνωρίζει ότι βασίζεται απόλυτα στην άλλη, ότι απλά δεν μπορούν να πετύχουν χωρίς αυτόν τον αμοιβαίο δεσμό. Είναι ο πιο στενός δεσμός, σχεδόν τόσο ιερός όσο ο γάμος. Το όνειρο του Λάντο ξεκίνησε τη στιγμή που κάθισε, σε ηλικία οκτώ ετών, στο καρτ που του είχε αγοράσει ο πατέρας του, Άνταμ, και άρχισε να το οδηγεί όσο πιο γρήγορα μπορούσε. Ως παιδί κοιτούσε με λατρεία τα ασημί μονοθέσια της McLaren F1 τα οποία το 2007 οδηγούσαν ο Αλόνσο και ο Χάμιλτον.
Η πορεία του προς τη F1 άρχισε πραγματικά να αποκτά δυναμική όταν, το 2016, επιλέχθηκε ως υποψήφιος για το βραβείο McLaren Autosport BRDC Young Driver of the Year. Ένα βραβείο που διοργανώνεται από το British Racing Drivers Club για να βρει τον επόμενο οδηγό αγώνων, στον οποίο θα προσφερθεί οικονομική υποστήριξη και συμβουλές καριέρας. Μέχρι τότε, είχε κερδίσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Karting το 2014 και είχε προχωρήσει στους αγώνες Ginetta sportscars.
Το 2015, κέρδισε το Πρωτάθλημα MSA Formula με την Carlin Motorsport και συνέχισε με τους τίτλους Toyota Racing Series, Formula Renault Eurocup και Formula Renault NEC το 2016. Το πρόγραμμα του BRDC έδινε στους οδηγούς γύρους σε διάφορα αυτοκίνητα. Οι γύροι με μια Mercedes DTM ήταν μέρος του προγράμματος, και ο Μαξιμίλιαν Γκετς σημείωσε έναν χρόνο-στόχο με νέα ελαστικά για να συγκριθούν οι υποψήφιοι.
Αρχικά, στα 16 του, ο Λάντο θεωρήθηκε πολύ νέος και πολύ αλλά τελικά του επετράπη να βγει ως ο τελευταίος οδηγός. Πήγε 1,2 δευτερόλεπτα γρηγορότερα από τον Γκετς. Ο Γκετς τότε ζήτησε ένα φρέσκο σετ ελαστικών και βγήκε για να νικήσει αυτόν τον χρόνο, αλλά όσο κι αν προσπάθησε, δεν τα κατάφερε.
Η McLaren, η ομάδα που κυριαρχούσε στα όνειρά του, του έδωσε μια ευκαιρία στον προσομοιωτή μας, και μετά από αυτό, ο Ζακ Μπράουν, ο οποίος είχε διοριστεί Εκτελεστικός Διευθυντής της McLaren τον προηγούμενο Νοέμβριο, έγραψε το Λάντο στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης Οδηγών. Όπως λέει ο Ζακ: «Νομίζω ότι ήταν ο sir Άλεξ Φέργκιουσον που μιλούσε συχνά για το να υπογράφεις παίκτες για τον χαρακτήρα τους καθώς και για το ταλέντο τους, και εγώ πιστεύω πολύ σε αυτό».
Ο Λάντο σύντομα αποδείχθηκε «ένα λαμπρό παράδειγμα αυτής της πολιτικής». Στις πρώτες του μέρες, ήταν αρκετά χαρούμενος στο Γουόκινγκ, επισκέφτηκε όλα τα διάφορα τμήματα, έφτιαχνε τσάι μέχρι και το πάτωμα σκούπιζε. Αρκετές διάσημες φωτογραφίες απεικονίζουν τον ιδρυτή Μπρους ΜακΛάρεν να κάνει ακριβώς το ίδιο.

Ο Ζακ αφηγείται την αστεία ιστορία μιας ημέρας δοκιμών στο Paul Ricard το 2016 με μια Ferrari 430 Challenge. Σε εκείνο το στάδιο, η ομάδα βρισκόταν σε συζητήσεις με τον Λάντο, αλλά τίποτα δεν είχε οριστικοποιηθεί. Ο Ντάνιελ Ρικιάρντο, ο Μίκα Χάκινεν και ο Ντέιβιντ Κούλθαρντ ήταν όλοι καλεσμένοι στην εκδήλωση και πήραν μαζί τους τον Λάντο. «Αυτή η Ferrari ήταν το πρώτο σωστό αγωνιστικό sportscar που οδήγησε ποτέ ο Λάντο. Ήταν η πρώτη φορά που μπορούσε να οδηγήσει ένα αγωνιστικό επειδή ήταν ακόμα κάτω των 17, πέρασε μισή μέρα οδηγώντας το». Μεγαλωμένος σε μια φυσιολογική οικογένεια, ο Λάντο ήταν πάντα ένας προσιτός, άψογα ευγενικός χαρακτήρας.
Η McLaren υιοθέτησε αμέσως την προσωπικότητά του, και αυτά που έκανε στην πίστα μιλούσαν από μόνα τους. Στην πρώτη του σεζόν στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης Οδηγών το 2017, κέρδισε το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Formula 3 με την Carlin. Στη δεύτερη σεζόν του, κέρδισε τον εναρκτήριο αγώνα στο Πρωτάθλημα Formula 2 το 2018 προτού τερματίσει δεύτερος συνολικά πίσω από τον Τζορτζ Ράσελ. Η επιτυχία του σε F3 και F2 του χάρισε ευκαιρίες στη F1, συμπεριλαμβανομένης μιας πρώτης δοκιμής στην Ουγγαρία τον Αύγουστο του 2017, ενώ συνέχισε να χρησιμοποιεί τον ρόλο του ως Οδηγός Προσομοιωτή και Δοκιμών για να χτίσει βασικές σχέσεις εντός της ομάδας της F1.
Έκανε το ντεμπούτο του σε αγωνιστικό Σαββατοκύριακο της F1 σε FP1 στο Γκραν Πρι Βελγίου 2018 – ήταν η πρώτη από επτά εμφανίσεις σε FP1 εκείνη τη χρονιά, καθώς η ομάδα τον προετοίμαζε να κάνει το βήμα για πλήρη απασχόληση.

Το 2019, έκανε το ντεμπούτο του στην Αυστραλία. Με το Σάινθ τα πήγε αμέσως καλά έγιναν γνωστοί ως «Carlando». Μαζί, αντιπροσώπευαν τη νέα εποχή της McLaren. Κέρδισε το πρώτο του βάθρο στην Αυστρία, προκαλώντας υστερικές σκηνές στο γκαράζ. Έγινε διάσημος για τα μηνύματά του στο ραδιόφωνο στα πρώτα του χρόνια, τα οποία έδειχναν τον στενό δεσμό του με την ομάδα. Αυτά περιλάμβαναν το να τραγουδά «Happy Birthday» στη μαμά του μηχανικού του, Γουίλιαμ Ζόζεφ, η οποία είχε υποσχεθεί να του ψήσει μια τούρτα αν ανέβαινε στο βάθρο στην Ίμολα. Όταν πήρε στη McLaren το 2023 ο Πιάστρι, ο Νόρις ήταν
ο μεγαλύτερος σε ηλικία οδηγός της ομάδας για πρώτη φορά στην καριέρα του. Ήταν ενθουσιασμένος που ανέλαβε την επιπλέον ευθύνη, αλλά δεν είδε την ανάγκη να αλλάξει την προσέγγισή του, ενώ αγκάλιασε επίσης την πρόκληση να έχει δίπλα του έναν οδηγό που κέρδισε διαδοχικά F2 κα F3. Ο Αντρέα Στέλλα, ο οποίος είχε πρόσφατα τοποθετηθεί ως αγωνιστικός διευθυντής της McLaren, συνέβαλε στη μεταμόρφωση της MCL60 πέρα από τις πιο τρελές προσδοκίες οποιουδήποτε.
Το 2024 έφερε επανάσταση. Μετά από ένα σχετικά αργό ξεκίνημα της σεζόν, μια κρίσιμη αναβάθμιση που εισήχθη πριν από το Μαϊάμι έφερε την παρθενική νίκη του Νόρις. Ακολούθησαν 10 ακόμη νίκες, συνέχισε να διαχειρίζεται τον εαυτό του και το μονοθέσιό του με την αυτοπεποίθηση, την ομαλότητα και τη χάρη που ήταν τα χαρακτηριστικά του σε όλη του την καριέρα, και πίεσε τον Μαξ Φερστάπεν καθ’ όλη τη διάρκεια. Ο Λάντο απέδωσε σε βασικές στιγμές, πετυχαίνοντας δύο καθοριστικές νίκες, στους δρόμους του Μονακό και στο Σίλβερστον. Υπήρξαν και δύσκολες στιγμές, καθώς βρισκόταν 34 βαθμούς πίσω από τον Όσκαρ μετά την Ολλανδία.
Ο Λάντο μίλησε ανοιχτά για τις δυσκολίες και συνέχισε να εργάζεται ακούραστα στα παρασκήνια τόσο με την ομάδα της McLaren όσο και με τους βοηθούς τους για να τις ξεπεράσει. Η αυτοκριτική του, ένα χαρακτηριστικό που τον έχει κάνει αγαπητό στους οπαδούς και στα μέσα ενημέρωσης έχει συμβάλει στη δημιουργία ισχυρών σχέσεων εντός της ομάδας και είναι επίσης ένα εργαλείο που χρησιμοποιεί για να οδηγήσει τη δική του βελτίωση.

Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Hermès Breithorn: O νέος, ήσυχος επενδυτικός βραχίονας της οικογένειας των 186 δισ.
- To βραβείο Deal of the Year στην εταιρεία ΤΕΝ – Τι σηματοδοτεί η εμφάνιση του Παναγιώτη Τσάκου jr
- Όσα έγιναν στην ενημέρωση του Κ. Τσιάρα στους βουλευτές – Η επόμενη ημέρα για το αγροτικό και τα ανοικτά μέτωπα – Σήμερα ο Φραπές στην εξεταστική
- Ποιος είναι ο Κυριάκος Πιερρακάκης
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
Διαβάζονται Τώρα
Τι θα κάνουν οι αγορές το 2026, η Πειραιώς στα 9,2 ευρώ, η κίνηση της Βρεττού, o Βαφειάς στον Nasdaq Tower, η «καταιγίδα» του VV και τα deal της Αγγελικούση, τα νέα μέτρα του Πιερρ, και το διαζύγιο (;) βουλευτή
Όλη η οικογένεια στη βράβευση της Μαριέλενας Προκοπίου – Η μικρότερη κόρη Γιώργου Προκοπίου σε ρότα μεγάλων επιτυχιών