• Οικονομία & Επιχειρήσεις

    Ψωνίζουμε online, πληρώνουμε με αντικαταβολή (video)

    • NewsRoom
    online shopping


    Τα 4 δισ. ευρώ ή το 2% του ΑΕΠ αγγίζει ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, καθώς όλο και περισσότεροι Έλληνες επιλέγουν να πραγματοποιούν τις αγορές τους μέσω διαδικτύου.

    Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασαν ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A) και η Mastercard, όλο και περισσότεροι έμποροι προσφέρουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους μέσω Internet, ενώ σήμερα υπάρχουν περισσότερα από 6.500 ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα (e-shops).

    Παρ’ όλα αυτά, οι Έλληνες καταναλωτές εμφανίζονται επιφυλακτικοί με τις online συναλλαγές, αν και η μέση ετήσια απόδειξη αγγίζει τα 1.400 ευρώ. Αξίζει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι 1 στους 2 επιλέγει την αντικαταβολή ως τρόπο πληρωμής.

    Ενδεικτικά, οι διαδικτυακοί καταναλωτές ξεπερνούν τα 3.000.000 σε σύνολο μεγαλύτερο από 7.000.000 χρηστών του Internet, σύνολο που αντιστοιχεί στο 40% του «online» πληθυσμού. Σημαντική δε είναι και η αύξηση των αγορών από ελληνικά e-shops (περισσότεροι από το 80% των e-shoppers).

    Οι Ελληνες επιλέγουν αντικαταβολή…

    Σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας που παρουσίασε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ELTRUN) για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα, παρά την αλματώδη ανάπτυξη της χρήσης καρτών τα δύο τελευταία χρόνια, αλλά και της συνεχούς ανόδου του ηλεκτρονικού εμπορίου, η αντικαταβολή παραμένει για τους Έλληνες η δημοφιλέστερη μέθοδος πληρωμής για τις online αγορές τους.

    Όπως δείχνουν τα στοιχεία, το υψηλό ποσοστό της αντικαταβολής στην Ελλάδα συνδέεται με τον φόβο των καταναλωτών για θέματα ασφάλειας και διαφύλαξης προσωπικών δεδομένων (διαδικτυακή απάτη), καθώς και την ανησυχία για το προϊόν που τελικά θα παραλάβουν (ποιότητα, δυνατότητα επιστροφής ή αλλαγής κ.α.).

    Στο πλαίσιο αυτό η online ενημερωτική και εκπαιδευτική καμπάνια του GR.EC.A με τίτλο «Ξεπέρασέ το» έρχεται με χιούμορ να ενημερώσει τους καταναλωτές και να απαντήσει σε μία σειρά από ανησυχίες τους, σχετικά με τη χρήση κάρτας στο online περιβάλλον.

    Στο πλαίσιο αυτό, ο Σύνδεσμος με τη συνδρομή της Mastercard, δημιούργησε εργαλεία, εκπαιδευτικά υλικά και video, μέσα από τα οποία οι καταναλωτές μπορούν να ενημερωθούν και να βρουν απαντήσεις σε θέματα που αφορούν στη χρήση κάρτας στο ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς και συμβουλές για ασφαλείς online αγορές.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Περίεργη απόφαση: Γιατί η Vivartia αποφάσισε να εξαγοράσει το forky;

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αποκάλυψη: Η ΕΕ δίνει «ανάσα» σε 70.000 Έλληνες δανειολήπτες σε ελβετικό φράγκο

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: IFRS 9 – Το παρασκήνιο και οι επιπτώσεις των 4,5 δισ. για τις ελληνικές τράπεζες



    ΣΧΟΛΙΑ