• First Top Stories

    Η δυσάρεστη έκπληξη για τον Δημήτρη Κοπελούζο και η εμφάνιση έκπληξη του Γιάννη Μυτιληναίου

    the wise man

    the wise man


    Έκπληξη από Βρυξέλλες για Δημ. Κοπελούζο – Πήτερ Λιβανό: Μια δυσάρεστη έκπληξη περίμενε τον όμιλο Κοπελούζο (Επικεφαλής Δημήτρης Κοπελούζος) όταν έγινε γνωστός ο κατάλογος με τα μεγάλα ενεργειακά έργα κοινού ενδιαφέροντος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Είχε βγει από τον κατάλογο η μεγάλη επένδυση που προωθεί, μαζί με τη GasLog του εφοπλιστή Πήτερ Λιβανού, για την κατασκευή πλωτού τερματικού σταθμού φυσικού αερίου ανοικτά της Αλεξανδρούπολης.

    Στην Gastrade, την εταιρεία που ελέγχεται κατά 80% από τον όμιλο Κοπελούζου και κατά 20% από την εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο GasLog, δεν ανησυχούν καθώς ο κατάλογος δεν είναι τελικός, ενώ ανανεώνεται κάθε δύο χρόνια.

    Δημήτρης Κοπελούζος. Επιχειρηματίας Gastrade

    Επίσης πολλά θα κριθούν από την τεχνική μελέτη που είναι σε εξέλιξη και οι οριστικές αποφάσεις για την τύχη της επένδυσης δεν αναμένονται πριν από τα τέλη του έτους.

    Την ίδια στιγμή που έβγαινε το σχέδιο της Gastrade για το οποίο φέρονταν να ενδιαφέρονται αμερικανικοί όμιλοι, κλπ, έμπαινε στον κατάλογο των Εργων Κοινού Ενδιαφέροντος το ξεχασμένο σχέδιο αξιοποίησης της υποθαλάσσιας αποθήκης στα νότια της Καβάλας.

    Πρόκειται για χώρο που έχει περάσει εδώ και χρόνια στον έλεγχο του ΤΑΙΠΕΔ αλλά έμεινε στον πάγο καθώς είχε εκτιμηθεί πως η μετατροπή της αποθήκης σε εγκατάσταση υποδοχής φυσικού αερίου ήταν υψηλού κόστους.

    Τώρα λέγεται πως το κόστος μειώνεται σημαντικά. Πάντως και οι δύο εγκαταστάσεις (Κοπελούζου και Καβάλας) δεν αντέχουν. Κάποιος πρέπει να διαλέξει ή να βιαστεί!

    Ο Πήτερ Λιβανός διατηρεί παρουσία τόσο στο ξηρό φορτίο, μέσω της Drylog με 30 φορτηγά πλοία, όσο και στο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) μέσω της εισηγμένης στο Χρηματιστήριο της Νέα Υόρκης GasLog με συνολικά 27 πλοία (22 πλοία εν λειτουργία και 5 υπό παραλαβή μέχρι το 2019).

    Κατάκολο: Ήταν τρεις, έμεινε ένας!

    Η εμπειρία της Gastrade δείχνει πως είναι πολύ δύσκολη η αγορά ενέργειας. Στα τέλη του 2014 το δικαίωμα έρευνας και εκμετάλλευσης τυχόν κοιτασμάτων πετρελαίου στο δυτικό Κατάκολο είχε παραχωρηθεί στην κοινοπραξία της ελληνικής Energean Oil & Gas, του Ματθαίου Ρήγα, με την  Trajan Oil & Gas Limited.

    Στο αρχικό σχήμα ήταν και η Schlumberger η οποία αποχώρησε νωρίς. Προ ημερών εγκρίθηκε και η εξαγορά του 40% που είχε η Trajan Oil & Gas Limited από την Energean με αποτέλεσμα η ελληνική εταιρεία να είναι ο μοναδικός μέτοχος του σχήματος.

    Από πέρυσι ήταν γνωστό πως θα την κοπανούσαν οι κύριοι της Trajan καθώς δεν κατάφεραν να σηκώσουν σοβαρά κεφάλαια για να διεκδικήσουν αντίστοιχα έργα στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο.

    Όταν έχει σηκώσει μόλις 1,5 εκατ. ευρώ πως θα βρεις τα 25 εκατ. ευρώ που χρειάζονται για τη χρηματοδότηση του έργου στο Κατάκολο;

    Δεν είναι τυχαίο πως η ιστοσελίδα της μητρικής Trajan Resources έχει να ενημερωθεί από τα τέλη του 2015!

    Γιάννης Μυτιληναίος: ας ασχοληθούμε με τη μεγάλη αγάπη… 

    Aπό σήμερα Παρασκευή, 7 Ιουλίου, παύει η διαπραγμάτευση της μετοχής της ΜΕΤΚΑ στο Χρηματιστήριο Αθηνών λόγω της απορρόφησης της εταιρείας από την Μυτιληναίος.

    Συνεπώς αυτόνομο νομικό πρόσωπο ΜΕΤΚΑ δεν υπάρχει πλέον και ο Γιάννης Μυτιληναίος μέχρι χθες πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, βρήκε χρόνο να πάει στον Ιππόδρομο στο Μαρκόπουλο για να τιμήσει με την παρουσία του το 71ο ελληνικό ντέρμπι.

     Όπως είναι γνωστό ο Γιάννης Μυτιληναίος είναι ιδιοκτήτης αλόγων και διαθέτει ιπποφορβείο. Στη φωτό διακρίνεται στη μέση με το πούρο. Αριστερά ο Γιώργος Bαρδινογιάννης και δεξιά ο Δημήτρης Μελισσανίδης.

    Γιώργος Βαρδινογιάννης, Γιάννης Μυτιληναίος, Δημήτρης Μελλισανίδης

    ΟΑΣΘ: Χρυσή ευκαιρία να μάθουμε τους μετόχους!

    Τώρα που το δημόσιο, με σχέδιο νόμου που κατέθεσε ήδη στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, προχωρά στην ειδική εκκαθάριση του ΟΑΣΘ εμείς οι πληβείοι έχουμε μια χρυσή ευκαιρία.

    Μπορούμε, επιτέλους, να μάθουμε τους μετόχους του ΟΑΣΘ, τους τυχερούς πατριώτες που είχαν ετήσιο μέρισμα περί τα 38.000 ευρώ (για κάθε μερίδιο) βρέξει – χιονίσει, ακόμα και στα χρόνια της κρίσης!

    Εξασφαλισμένο με παχυλότατη ετήσια κρατική επιδότηση δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ. Μένει, βέβαια, να δούμε πως θα προχωρήσει η εφαρμογή του νόμου Σπίρτζη ο οποίος προβλέπει τη σύσταση δύο κρατικών φορέων αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη.

    Για καλό και για κακό, ο υπουργός έβαλε στο σχέδιο νόμου και ολόκληρο άρθρο με το οποίο επιβάλλονται βαρύτατες ποινές σε όσους καταλάβουν αμαξοστάσια ή κτίρια του ΟΑΣΘ ή παρακωλύσουν τη διαδικασία μετάβασης στο νέο μοντέλο!

    Ξέρει ο κ. Σπίρτζης. Ποιος ξεχνάει τους Σταμουλο-Κολλάδες των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας; Τότε που οι πολίτες κυκλοφορούσαν επί εβδομάδες με τα ΡΕΟ το στρατού…



    ΣΧΟΛΙΑ