First Top Stories

Το δάκρυ του Χρήστου Σπίρτζη και γιατί φοβήθηκε τους Δημήτρη & Χρήστο Κοπελούζο;

  • The Wise Man
the wise man

the wise man


Καλαμάρι με …μελάνι αντί για συνέντευξη τύπου: Από τη μία πλευρά ήταν οι υπουργοί, που είχαν σπεύσει στο Μέγαρο Μαξίμου για να παρευρεθούν στη συνάντηση του Αλέξη Τσίπρα με τον Dr. Schulte της Fraport και τους Δημήτρη και Χρήστο Κοπελούζο, αλλά κρύβονταν για να μη μπουν στα φωτογραφικά πλάνα (με εξαίρεση τον υπουργό Επικρατείας Αλέκο Φλαμπουράρη). Ναι ήταν και ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος με δάκρυα στα μάτια και πόνο ψυχής είχε υπογράψει τη σύμβαση.

            Από την άλλη πλευρά ήταν οι Γερμανοί οι οποίοι, με το φόβο πως αν κάνουν συνέντευξη τύπου υπάρχει ο κίνδυνος να εμφανιστεί ο κ. Αλεβιζόπουλος της ομοσπονδίας υπαλλήλων στα αεροδρόμια (ΠΟΣΥΠΑ), δέχθηκαν εισηγήσεις ώστε να παραθέσουν γεύμα στους δημοσιογράφους, χωρίς επίσημες ερωταπαντήσεις! Εκφώνησαν τρεις σύντομες ομιλίες και μετά πρότειναν να γίνει κουβεντούλα σε κάθε τραπέζι.

            Και όλα αυτά αφορούν τη μεγαλύτερη επένδυση που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, ύψους 1,23 δισ. ευρώ, συν άλλο 1,5 δισ. που θα επενδυθεί τα επόμενα χρόνια για την αναβάθμιση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.

Οι δημοσιογράφοι έφαγαν, πάντως, ήσυχοι το καλαμάρι τους. Οσο για τον κ. Αλεβιζόπουλο, δεν εμφανίστηκε γι’ αυτό και κάποιοι θυμήθηκαν το περίφημο «εδοξάσθη κρυπτόμενος», αφού κατέθεσε, βέβαια, μήνυση την περασμένη Δευτέρα.

            Όσο για τη συμφωνία παραχώρησης των 14 αεροδρομίων, στην τουριστική αγορά υποστηρίζουν πως πολύ σύντομα θα φανούν τα θετικά αποτελέσματα. Ήδη τα αεροδρόμια είναι πιο καθαρά και πιο φωτεινά, μέσα σε λίγες ώρες από την αλλαγή διαχείρισης!

Ετοιμάζονταν δέκα χρόνια

            Από όλα όσα είπε χθες ο Δημήτρης Κοπελούζος συζητήθηκε περισσότερο το γεγονός πως μαζί με τους Γερμανούς της Fraport είχαν κάνει πρόταση παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων στην τότε ελληνική κυβέρνηση το 2004 (που ήταν και …δική τους, προσθέτουμε εμείς)! Από τότε πέρασαν δέκα χρόνια αλλά, όπως εξήγησε, η κοινοπραξία επέμενε με διάφορες προτάσεις ώστε να γίνει διαγωνισμός.

Τελικά, ο διαγωνισμός έγινε από το ΤΑΙΠΕΔ και φυσικά επικράτησαν αυτοί που είχαν προετοιμαστεί καλύτερα. Στην αγορά συζητούν για το επόμενο βήμα τους και κάποιοι θεωρούν πως θα συνδέεται με το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Σημειώνεται ότι η οικογένεια Κοπελούζου κατέχει περί το 5% της Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο.

Επίσης, το ΤΑΙΠΕΔ προωθεί την πώληση του 30% του ΔΑΑ και όπως έγραψε προ ημερών η στήλη, η κυβέρνηση θέλει να ανατρέψει το δικαίωμα πρώτης άρνησης που έχει ο καναδικός όμιλος PSP, κάτοχος του 40%.

Μπλέκουν στα πόδια του Paulson (πάλι!)

John Paulson
John Paulson. Επικεφαλἠς Paulson & Co

            Το 9,99% της ΕΥΔΑΠ διατηρεί ο μεγαλοεπενδυτής John Paulson ο οποίος φαίνεται πως δικαιώνεται για την επιλογή του αφού χθες το ΤΑΙΠΕΔ μας ενημέρωσε πως αναζητεί χρηματοοικονομικό σύμβουλο όχι μόνο για το ποσοστό που κατέχει άμεσα (27,3%), αλλά και για το ποσοστό που ελέγχει το δημόσιο (34,03%) το οποίο θα περιέλθει ούτως ή άλλως στο υπερταμείο. Βασικά θα πάει στην Εταιρεία Δημοσίων Συμμετοχών (ΕΔΗΣ), τη θυγατρική του υπερταμείου, η οποία εδώ και ένα χρόνο δεν ιδρύεται για να μη στενοχωρηθούν οι συνδικαλιστές των ΔΕΚΟ! Κατά πληροφορίες θα ιδρυθεί γύρω στο Ιούλιο ώστε να έχουν φύγει οι άνθρωποι για τα εξοχικά τους!

            Οσο για την ΕΥΔΑΠ (και την ΕΥΑΘ όπου το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει περί το 74%), θυμίζουμε πως υπήρχε μια απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας σύμφωνα με την οποία το δημόσιο δε μπορεί να έχει λιγότερο από το 50% συν μία μετοχή. Τώρα τι ακριβώς θα κάνει ο χρηματοοικονομικός σύμβουλος, θα σας γελάσω. Θα ασχοληθεί μόνο με την πώληση μειοψηφικών ποσοστών στις δύο εταιρείες ύδρευσης; Σίγουρα θα ξέρει ο Paulson πάντως. Και ο κ. Γ. Σαλονίκης που διατηρεί, επίσης ποσοστό στην ΕΥΔΑΠ.  Στην ΕΥΑΘ έχουν στηθεί εδώ και χρόνια και περιμένουν (με ποσοστό 5%) οι Γάλλοι της Suez.

Μαύρες πλερέζες

Πένθος μαθαίνουμε πως επικρατεί στο στρατόπεδο του σχήματος Ιβάν Σαββίδη και γερμανικής Deutsche Invest (έχει ενταχθεί και η γαλλική CMA CGM) γιατί βλέπουν πως οι Αραβες της DP World θα «χτυπήσουν» τον ΟΛΘ. Περισσότερα θα ξέρουμε στις 21 Απριλίου που θα κατατεθούν οι βελτιωμένες προσφορές. Βέβαια, οι άπιστοι Θωμάδες υποστηρίζουν πως τα ίδια ακούγαμε για τον ΟΛΠ και στο τέλος έκαναν περίπατο οι Κινέζοι της Cosco. Στον ΟΛΘ, όμως, υπάρχουν τρεις προσφορές. Ακόμα και αν εξαιρεθούν οι Φιλιππινέζοι της ICTS, που δεν θεωρούνται ισχυρός αντίπαλος για τους κολοσσούς DP World και της CMA CGM, το παιχνίδι είναι αμφίρροπο.