• First Top Stories

    Τραγωδία στη Γένοβα: Ταχύτατη απόδοση ευθυνών από την κυβέρνηση, ποιοι ευθύνονται, ο ρόλος της Μαφίας (pics)

    • NewsRoom


    Σε χρόνο-ρεκόρ και χωρίς καμία καθυστέρηση η ιταλική κυβέρνηση, συναισθανόμενη το μέγεθος της καταστροφής στη Γένοβα, προχώρησε στην απόδοση ευθυνών δύο ημέρες μετά την κατάρρευση της γέφυρας Morandi. Ο πρωθυπουργός Αντόνιο Κόντε, αφού κήρυξε εθνικό πένθος, ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει η διαδικασία ακύρωσης της ανάθεσης εκμετάλλευσης του δικτύου αυτοκινητοδρόμων στην Atlantia Controls Autostrade Per Italia, θυγατρική του ομίλου Benetton.

    «Δεν μπορούμε να περιμένουμε τους ρυθμούς της δικαιοσύνης» είπε ο Κόντε. Παράλληλα, τόνισε ότι η πόλη της Γένοβας θα κηρυχθεί για 12 μήνες σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης, και ότι η κυβέρνηση σκοπεύει να ορίσει ειδικό επίτροπο που θα ελέγχει τα έργα ανοικοδόμησης.

    «Για την νέα ανάθεση εκμετάλλευσης του δικτύου αυτοκινητοδρόμων, η κυβέρνηση θα ορίσει σαφώς πιο αυστηρούς κανόνες» τόνισε ο Κόντε.

    Ο αναπληρωτής πρωθυπουργός Λουίτζι Ντι Μάιο κατηγόρησε τον όμιλο Benetton πως «τσεπώνει» χρήματα από την διαχείριση των αυτοκινητόδρομων και τα διόδια, χωρίς να ξοδεύει για τη συντήρηση και τη βελτίωση των δρόμων.

    Ο Ντι Μάιο θεωρεί ότι η συντήρηση που έπρεπε να γίνει από την εταιρία αυτοκινητοδρόμων, ήταν ελλιπής, και ότι οι υπεύθυνοι θα πρέπει να παραιτηθούν.

    Υπενθύμισε, δε, ότι βάσει νόμου μπορεί να επιβληθεί πρόστιμο μέχρι και 150 εκατομμύρια ευρώ. Από την πλευρά της, όμως, η εταιρία αυτοκινητοδρόμων δεν παραδέχεται, μέχρι στιγμής, καμία σχετική ευθύνη.

    Η εισαγγελία της Γένοβας ξεκίνησε έρευνα για εξ αμελείας ανθρωποκτονία, χωρίς να υποδεικνύεται, προς το παρόν, κάποιος υπεύθυνος. «Πρόκειται για μια τεράστια και παράλογη τραγωδία» δήλωσε ο εισαγγελέας της Γένοβας, Φραντσεσκο Κότσι.

    Την ίδια ώρα δημοσιεύματα του διεθνούς Τύπου κάνουν λόγο για ενδεχόμενη εμπλοκή της Μαφίας στην κατασκευή της γέφυρας, τη δεκαετία του 1960. «Οι εταιρείες που σχετίζονταν με τη Μαφία είναι γνωστό ότι είχαν διεισδύσει στις βιομηχανίες τσιμέντου και κατασκευών τις προηγούμενες δεκαετίες» έγραψε η καναδική Globe and Mail.

    Μάλιστα, ορισμένοι κάνουν αναφορά σε ιστορίες περί υπερκοστολόγησης του προϊόντος , δηλαδή παραδιδόταν λιγότερο μπετόν από όσο χρειαζόταν, με αποτέλεσμα η κατασκευή να έχει προβλήματα.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ανεβαίνει δραματικά ο αριθμός των θυμάτων από την κατάρρευση της γέφυρας στη Γένοβα – 39 νεκροί

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τραγωδία στη Γένοβα: Αυτοί είναι οι πρώτοι νεκροί – Ξεκληρίστηκε ολόκληρη οικογένεια

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Τραγωδία στη Γένοβα: Κεραυνός η πιθανή αιτία κατάρρευσης της γέφυρας (pics & video)



    ΣΧΟΛΙΑ