• First Top Stories

    Αναπτυξιακή Τράπεζα: Ε, κάντε λίγο (έως πολύ) υπομονή

    the wise man

    the wise man


    Μακρόν με ατζέντα για εξοπλιστικά, ενέργεια, κατασκευές και παραχωρήσεις: Έχεις ήδη στην Ελλάδα κατασκευαστικούς κολοσσούς όπως η Vinci (ακόμα σκούζουν οι Γάλλοι που έμειναν εκτός από το νέο αεροδρόμιο Καστελίου Κρήτης, ενώ ενδιαφέρονται σφόδρα για την Εγνατία Οδό) και ισχυρούς ενεργειακούς ομίλους όπως η Total και η Edison (και οι δύο συνέταιροι των ΕΛΠΕ).

    Έχουν ήδη τοποθετηθεί παγκόσμιοι “παίκτες” στη διαχείριση νερών (όπως η Suez που ελέγχει το 5% της ΕΥΑΘ) και ισχυρότατοι όμιλοι στα αμυντικά συστήματα. Ε, με τι άλλο λέτε να ασχοληθούν κατά τις σημερινές συναντήσεις οι ελληνικές και γαλλικές επιχειρήσεις στο περιθώριο της επίσκεψης Εμ. Μακρόν.

    Όσο για την περίφημη αναπτυξιακή τράπεζα, πρέπει να κάνετε υπομονή αρκετούς μήνες.

    Ο ταπεινός σχολιογράφος σας διαθέτει αρκετή μνήμη ώστε να θυμάται αντίστοιχο σχέδιο (με “ταμείο”, όχι “τράπεζα”) που είχε ανακοινωθεί επί Κ. Χατζηδάκη στο υπουργείο Οικονομίας / Ανάπτυξης.

    Όλοι ξέρουμε που πήγε! Το έφαγε η μαρμάγκα. Γιατί;

    Γιατί πριν φτιάξεις αναπτυξιακή τράπεζα πρέπει να βρεις από που θα τη χρηματοδοτήσεις!

    Εκτός αν οι κ.κ. Παπαδημητρίου και Χαρίτσης έχουν μείνει με την εντύπωση πως θα μεταφέρουν στην αναπτυξιακή τράπεζα λεφτά του ΕΣΠΑ για να τα μοιράσουν μετά κατά το πρότυπο του πάλαι ποτέ Οργανισμού Ανασυγκρότησης Επιχειρήσεων.

    Σε μισθούς δηλαδή..

    Το ανέκδοτο με το “πακέτο Γιούνκερ”

    Φανταστείτε πως είστε ξένος επενδυτής στον τομέα των υποδομών ή της ενέργειας (π.χ. ένας Γάλλος που συνοδεύετε τον Εμ. Μακρόν) και ψάχνετε τα έργα που θέλει να εντάξει η Ελλάδα στο “πακέτο Γιούνκερ”.

    Δηλαδή τα έργα για τα οποία αναζητεί ιδιωτικά κεφάλαια.

    Πάτε στη σχετική ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και τι βλέπετε;

    Βλέπετε έναν μακρύ κατάλογο εντελώς απαρχαιωμένο, πρόχειρο και μπακαλογραμμένο που περιλαμβάνει ακόμα και έργα που έχουν προκηρυχθεί ως δημόσια όπως η γραμμή 4 του μετρό Αθήνας!

    Βλέπετε μια χώρα που ψάχνει ακόμα και για δεκάδες εκατομμύρια να έχει βάλει στον κατάλογο τη “Σιδηροδρομική Εγνατία”, έργο ΔΕΚΑ δισ. ευρώ!

    Τι κάνετε; Κλείνετε τον υπολογιστή και περιμένετε να επισκεφτεί ο Εμ. Μακρόν καμία σοβαρότερη χώρα. Μεταφέρουμε πραγματικό διάλογο, με πραγματικό στέλεχος γαλλικού ομίλου που ρωτήσαμε για την εικόνα της χώρας στο εξωτερικό.

    Όλα αυτά χωρίς να έχετε ακούσει τις περίφημες δηλώσεις Αλ. Φλαμπουράρη για τα business plan που θέλουν οι ξένοι για να μας δώσουν τα φράγκα!

    Στην Cosco (ΟΛΠ) οι επισκευές στο “Blue Star Patmos”

    Και ενώ διάφοροι Ελληνοαμερικανοί, διάφοροι συνδικαλιστές και διάφοροι υπουργοί διαγκωνίζονται, μέσω ανακοινώσεων, για την τύχη των ναυπηγείων Νεωρίου, Ελευσίνας και Σκαραμαγκά, οι Κινέζοι της Cosco πήραν σε χρόνο – ρεκόρ το συμβόλαιο για την επισκευή του “Blue Star Patmos”.

    Το πλοίο προσάραξε προ ημερών σε γνωστή ξέρα στην ανατολική πλευρά της εισόδου του κόλπου που βρίσκεται το λιμάνι της Ιου, με 205 επιβάτες. Το “Blue Star Patmos” αποκολλήθηκε το απόγευμα της Τετάρτης και θα μεταφερθεί, μετά τους απαραίτητους ελέγχους, στις προσφάτως ανακαινισμένες δεξαμενές ναυπηγοεπισκευής του ΟΛΠ.

    Οι Κινέζοι κατάφεραν μέσα σε λίγες ημέρες να πάρουν συμβόλαιο περί τα 5 εκατ. ευρώ (τουλάχιστον τόσο εκτιμάται πως θα κοστίσει η επισκευή) από το κοντινότερο ναυπηγείο του Νεωρίου. Να φανταστείτε πως μόνο το “ενοίκιο” για την παραμονή του πλοίου στη δεξαμενή προβλέπεται να φτάσει το μισό εκατομμύριο.

    Κατά τα άλλα, η σημερινή ιδιοκτησία του Νεωρίου μαζί με τους συνδικαλιστές διαγκωνίζονται για το ποιος Ελληνοαμερικανός υποψήφιος επενδυτής θα περάσει την πόρτα τους. Η στήλη διατηρεί τις επιφυλάξεις της για την τύχη των ναυπηγείων και το έχει καταγράψει από την πρώτη στιγμή. Ειδικά τώρα που βλέπουμε πόσο γρήγορα κινούνται οι Κινέζοι στον Πειραιά.

    Και για να μην παρεξηγηθούμε ως “άνθρωποι του Πεκίνου” υπενθυμίζουμε πως η Cosco έχει στην κυριολεξία παγώσει το επενδυτικό πρόγραμμα στον Πειραιά. Από τα περίπου 120 εκατ. που προβλέπονταν πως θα δαπανήσει το 2017 δαπάνησε μόνο μερικά ψίχουλα για την ανακαίνιση των δεξαμενών ναυπηγοεπισκευής! Γι’ αυτό πάει κάθε εβδομάδα ο κ. Κουρουμπλής και παρακαλάει, χωρίς να έχει πείσει ακόμα τους Κινέζους να ανοίξουν το πορτοφόλι!



    ΣΧΟΛΙΑ