• First Top Stories

    Γ. Αγγελικούσης: Αυτά είναι τα επόμενα σχέδια του πανίσχυρου Έλληνα εφοπλιστή

    Γιάννης Αγγελικούσης

    Γιάννης Αγγελικούσης, εφοπλιστής Maran Gas


    Ο πανίσχυρος Έλληνας εφοπλιστής Γιάννης Αγγελικούσης, ο οποίος ελέγχει έναν από τους μεγαλύτερους σε όρους τονάζ στόλους παγκοσμίως, έδωσε το παρόν στο “Marine Money Ship Finance Forum”, όπου μίλησε μεταξύ άλλων για το μέλλον της βιομηχανίας υγροποιημένου φυσικού αερίου αλλά και για τα επόμενα σχέδιά του.

    Συγκεκριμένα, ο κ. Αγγελικούσης δήλωσε ότι ενδιαφέρεται να εισέλθει στην αγορά των πλωτών τερματικών μονάδων αποθήκευσης και αεριοποίησης (FSRU), χωρίς να μπαίνει σε λεπτομέρειες, ενώ εξέφρασε την εκτίμησή του για την πορεία του κλάδου του LNG, καθώς υπάρχουν αξιόπιστοι ναυλωτές, φορτία φιλικά προς το περιβάλλον αλλά και υψηλά εμπόδια για την είσοδο νέων παικτών στην αγορά ταυτόχρονα.

    Στο πάνελ συζήτησης μαζί με τον πρόεδρο της ναυλομεσιτικής εταιρείας με έδρα τη Νέα Υόρκη Poten & PartnersMichael Tusiani, υποστήριξε ότι “Είναι ένας κλάδος όπου, εξαιτίας των τιμών, είναι δύσκολο για πολλούς να εισέλθουν”.

    Σημειώνεται ότι η ναυτιλιακή Maran Gas διαθέτει έναν στόλο που αποτελείται από 21 δεξαμενόπλοια μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ενώ έχει δρομολογήσει παραγγελίες άλλων 11 νεότευκτων σε νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία, όπως ισχυρίζεται η Clarksons.

    Όμως, ακόμα και μια εταιρεία τέτοιου βεληνεκούς δεν έμεινε ανεπηρέαστη από την αδύναμη spot αγορά, καθώς αναγκάστηκε να παροπλίσει το δεξαμενόπλοιο Maran Gas Coronis (χωρητικότητας 145.000-cbm και κατασκευής 2007), ενισχύοντας τις φήμες ότι ο κ. Αγγελικούσης επεξεργάζεται το ενδεχόμενο μετατροπής του σε τερματική μονάδα FSRU.

    Το να εισέλθει ο Έλληνας εφοπλιστής στον κλάδο των FSRUs ωστόσο δεν αποτελεί έκπληξη και ίσως φαντάζει ως φυσική επέκταση των δραστηριοτήτων του, καθώς διαθέτει ήδη ένα ισχυρό πελατολόγιο στις μεταφορές LNG.

    maran gas coronis αγγελικουσης
    Το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς LNG “Maran Gas Coronis” της Maran Gas είναι χωρητικότητας 145.000-cbm και κατασκευής του έτους 2007

    Από τη μεριά του ο Tusiani, του οποίου η εταιρεία διαθέτει μεγάλη παρουσία και εξειδίκευση στον τομέα αυτό, δήλωσε ότι πολλοί ναυλωτές μονάδων FSRU είναι οι ίδιοι που ναυλώνουν δεξαμενόπλοια μεταφοράς LNG. Συγκεκριμένα, τόνισε ότι “Οι περισσότερες εταιρείες που διαθέτουν συμβατικά πλοία μεταφοράς LNG επιθυμούν να επεκταθούν στις μονάδες FSRU, καθώς εκτός από την εξυπηρέτηση των πελατών τους, σκέφτονται σοβαρά να μετατρέψουν κάποια από τα πλοία τους άμεσα ή αφότου εκπνεύσουν τα ναυλοσύμφωνά τους. Με λίγα λόγια, σχεδόν όλοι όσοι δραστηριοποιούνται στις μεταφορές LNG επιθυμούν να εισέλθουν και στον κλάδο των FSRU”.

    Και ενώ ο κ. Αγγελικούσης συνεχίζει να επικεντρώνεται στα αναπτυξιακά πλάνα των εταιρειών του, δεν επιθυμεί να μειώσει την παρουσία του ούτε στις μεταφορές ξηρού φορτίου, ούτε και στις μεταφορές πετρελαίου, ενώ παραμένει πιστός στα μεγάλα πλοία και δη στις παραγγελίες νεότευκτων. “Μου αρέσουν τα μεγάλα πλοία, ενώ προτιμώ να προσθέτω νεότευκτα στους στόλους μου παρά να πραγματοποιώ εξαγορές μεταχειρισμένων”.

    Ακόμη, ο μεγάλος Έλληνας εφοπλιστής τόνισε ότι δε βλέπει το λόγο να εισάγει και πάλι τις εταιρείες του στο Χρηματιστήριο καθώς θεωρεί ότι έτσι μπορεί να είναι πιο ευέλικτος στις κινήσεις του, ενώ μπορεί να λάβει τις σημαντικές αποφάσεις πολύ πιο γρήγορα, χωρίς να χρειάζεται τη διαμεσολάβηση των επενδυτών και των αναλυτών.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γ. Οικονόμου: Σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 20 εκατ. δολ. προχωρά η DryShips. Live η διακύμανση της μετοχής

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Π. Παππάς: Προβλήματα με τη βρετανική δικαιοσύνη για τη Star Bulk

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Β. Ζούλοβιτς: Με ένα πλοίο έμεινε η Dalomar;



    ΣΧΟΛΙΑ