Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη

Πλούσιες σε γεύση, γλυκές και με μαστιχωτή υφή, οι σοκολάτες Lindt δεν κρατάνε ποτέ πολύ μετά τα Χριστούγεννα. Όσο δελεαστικές, όμως, κι αν είναι, αν κάνεις το λάθος και φας πολλές, θα σε πιάσει το στομάχι σου. Και ο ίδιος κανόνας ισχύει και για ο αν επενδύσεις στη μετοχή της ελβετικής σοκολατοποιίας.

Για δεκαετίες ολόκληρες, η μετοχή της Lindt παρουσίαζε εντυπωσιακά πολλαπλάσια κερδών. Ο δείκτης «τιμής προς κέρδη» (P/E) της εταιρείας, στις 36 φορές τα κέρδη, ήταν πολύ μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο δείκτη της Nestlé (στο 20) και της Barry Callebaut (στο 24). Για πολύ καιρό, αυτό μπορούσε να δικαιολογηθεί από την οργανική ανάπτυξη του 6%-8% που παρουσίαζε η εταιρεία. Καθώς όμως οι πωλήσεις σοκολάτας έχουν σταθεροποιηθεί στις πιο ώριμες αγορές, πλέον δεν είναι σαφές αν θα επιτευχθεί αυτός ο στόχος. Όσο απίστευτο και αν φαίνεται στον απόηχο της υπερκατανάλωσης των Χριστουγέννων, δεν θέλουν όλοι να γεμίσουν σοκολάτα. Οι άνθρωποι τρώνε πιο υγιεινά πλέον.

Αυτό φαίνεται καθαρά από την περίπτωση της βόρειας Αμερικής, της μεγαλύτερης αγοράς για την Lindt. Μίας αγοράς που αποφέρει στην εταιρεία περίπου το 1/3 των ετήσιων πωλήσεών της, ύψους 4,3 δισ. ελβετικών φράγκων (4,3 δισ. δολαρίων). Στη συγκεκριμένη αγορά, η Russell Stover, η αμερικανική σοκολατοποιία που αγόρασε η Lindt το 2014, έχει στηρίξει τις ελπίδες της στη σοκολάτα χωρίς ζάχαρη.

Αυτό από μόνο του, ωστόσο, μπορεί να μην είναι ικανό να σταματήσει την μείωση των πωλήσεων.

Σύμφωνα με σημείωμα της UBS, ο εκτιμώμενος ρυθμός αύξησης κερδών για τη Lindt στις ΗΠΑ τους τελευταίους μήνες είναι μόλις 1,3%. Το αντίστοιχο ποσοστό για την περιφέρεια της Nafta στο πρώτο εξάμηνο είναι 4%.

Όλα αυτά δείχνουν μια πιο μακροπρόθεσμη αλλαγή. Το μερίδιο αγοράς της Lindt στις ΗΠΑ έχει πέσει από 9,3% που ήταν το 2014 στο 8,7% φέτος.

Δεν είναι περίεργο, λοιπόν, που η Lindt αναζητεί αλλού ευκαιρίες ανάπτυξης.

Οι πωλήσεις στην Κίνα διπλασιάστηκαν στο εξάμηνο, υποστηρίζει η εταιρεία. Όμως, η κατά κεφαλήν κατανάλωση σοκολάτας στην Κίνα αποδεικνύεται πως είναι μόλις 10g, ενώ το αντίστοιχο μέγεθος στην Αμερική είναι πάνω από 4 κιλά και στην Ελβετία σχεδόν 9 κιλά. Αυτό σημαίνει ότι για να φτάσουν σε ένα πιο ικανοποιητικό επίπεδο οι πωλήσεις στην Κίνα, στα 3 δισ. δολάρια σήμερα, θα περάσει καιρός.

Υπάρχει ελπίδα;

Κι όμως, υπάρχει. Η αύξηση της τιμής του κακάο, λόγω των απρόσμενων καιρικών συνθηκών που προκάλεσε το Ελ Νίνιο, θα μπορούσε να λειτουργήσει καταπραϋντικά για τη δυσπεψία. Αν η Lindt καταφέρει να μετακυλίσει την αύξηση των τιμών στους καταναλωτές σε μεταγενέστερο στάδιο, προστατεύοντας έτσι τα περιθώρια κέρδους της. Αν…

Για την ώρα, όμως, η Lindt παραμένει μια μάλλον ακριβή λιχουδιά…

© The Financial Times Limited [2018]. All Rights Reserved.FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Limited Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Mononews is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Please enter your comment!
Please enter your name here