• Επι-θετικά

    Κυρία Κεραμέως, βάλτε μάθημα για την υγεία και τον κορονοϊό στα σχολεία

    Για τη στήλη Επιθετικά


    Ο πατέρας που πήγε στο σχολείο του παιδιού του απειλώντας την διευθύντρια με πρόστιμο 2,7 εκατ. ευρώ! Η βιομηχανία διώξεων κατά των εκπαιδευτικών με υποδείγματα μήνυσης _κυκλοφορούν το διαδίκτυο_ για εσχάτη προδοσία! Οι οργανωμένες επιχειρήσεις μαϊμού εμβολιασμών. Η άρνηση των αρνητών/αντιεμβολιαστών να δεχθούν ιατρική βοήθεια στα νοσοκομεία. Και η απόλυτη παράκρουση, οι εκταφές αποθανόντων από κορονοϊό…

    Παραλογισμός; Ναι. ΄Οσο η πολιτεία όμως αντιμετωπίζει αυτούς τους ανθρώπους με νομικά μέσα ή απλώς δια της λογικής κι όσο οι υπόλοιποι τους βλέπουμε ως φαιδρές περιπτώσεις, που είναι άξιες μόνον χλεύης, η κατάσταση δεν αλλάζει. Εξάλλου δεν πρόκειται για μεμονωμένα περιστατικά.

    Και μόνον τα ποσοστά των ανεμβολίαστων να δει κανείς, που έχουν συνέπεια το προ πολλού χαμένο τοίχος ανοσίας, ή να αξιολογήσει τις ακραίες εκδηλώσεις αλλοφρόνων ανθρώπων που αδυνατούν να αντιληφθούν την πραγματικότητα, αντιλαμβάνεται το μέγεθος του κινδύνου.

    Ταυτόχρονα όμως την αδυναμία της πολιτείας να επιλύσει το πρόβλημα με τα μέσα που διαθέτει: τον υποχρεωτικό εμβολιασμό σε ειδικές ομάδες, τις ποινές, κάποιες εξτρά παροχές -δυνατότητες σε εμβολιασμένους. Γιατί τα μέτρα ισχύουν εδώ και μήνες αλλά η κατάσταση όσον αφορά το κίνημα των αρνητών/αντιεμβολιαστών, αντίθετα μεγαλώνει.

    Ασχέτως όποιων άλλων επιχειρημάτων μπορεί να ρίξει όμως στο τραπέζι η κυβέρνηση είναι επείγον πλέον να δει το ζήτημα πιο καθαρά και σε βάθος χρόνου.

    Κι αυτό, γιατί από το βάθος του χρόνου έρχονται οι αντιεμβολιαστές, δεν εμφανίστηκαν τώρα με τον Covid-19. Τουλάχιστον τα δέκα τελευταία χρόνια οι παιδίατροι αντιμετώπιζαν τις θορυβώδεις διαμαρτυρίες μανάδων ειδικά, που αρνούνταν _και εξακολουθούν να αρνούνται_ τα στοιχειώδη εμβόλια στα παιδιά τους, ενώ το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έβριθαν από θεωρίες συνωμοσίας και απύθμενης βλακείας με αποτέλεσμα σήμερα έναν αριθμό ανεμβολίαστων νέων, που κανείς δεν ξέρει ούτε πόσοι είναι, ούτε ποιους κινδύνους αντιμετωπίζουν.

    ΄Ομως η ιλαρά, η ευλογιά, η παρωτίτιδα, προσβάλλουν όπως είναι γνωστό, όλες τις ηλικίες.

    Ο κορονοϊός αυτό το πρόβλημα, που δεν αντιμετωπίσθηκε από την αρχή σοβαρά, ήρθε τώρα να εντείνει, οι ίδιοι άνθρωποι, που αρνούνταν στα παιδιά τους τα εμβόλια, τα αρνούνται τώρα και για τον εαυτό τους. Μια γενιά αρνητών δημιουργείται έτσι, ανθρώπων που αμφισβητούν την ιατρική επιστήμη, είναι επιρρεπείς σε θεωρίες συνωμοσίας και βέβαια αντιμετωπίζουν αντιδραστικά ό,τι εκπορεύεται από το κράτος.

    Θύματα αλλά και θύτες, αντικοινωνικά στοιχεία, αφού εκτός από την δική τους ζωή δεν σέβονται ούτε του διπλανού τους.

    Μπορεί ν΄αλλάξουν όλα αυτά;

    Η απάντηση σε τέτοια ζητήματα είναι πάντα μία: Με τη γνώση και τη μόρφωση. Αυτήν που ξεκινάει από την παιδική ηλικία και δίνει όπλα στον άνθρωπο για ν΄ αντιμετωπίζει με ορθολογισμό πρωτοφανείς καταστάσεις όπως μία πανδημία και να λειτουργεί ως απάντηση στους φόβους του. Ο κορωνοϊός μας βρήκε απροετοίμαστους και οι επιστήμονες είναι βέβαιοι ότι ανάλογες επιδημίες θα υπάρξουν και στο μέλλον. Πάλι απροετοίμαστοι θα είμαστε; Οπότε…

    Κυρία Κεραμέως,

    Δημιουργείστε τώρα τις υποδομές του αύριο, καλλιεργείστε μια νέα γενιά Ελλήνων, που θα είναι πλήρως ενημερωμένοι για θέματα υγείας, ατομικής προστασίας απέναντι σε απειλές επιδημιών και υπεύθυνοι απέναντι στη δική τους ζωή και των συνανθρώπων τους. Γιατί κάποιος πρέπει να μάθει στους νέους από την παιδική ηλικία για τα οφέλη της Επιστήμης, για την αξιοπιστία των επίσημων ιατρικών φορέων, για της προόδους της έρευνας σε κάθε τομέα της υγείας. Θυμηθείτε ότι η άγνοια σκοτώνει, αλλά είναι ένα τείχος, που η πολιτεία έχει χρέος να γκρεμίσει.

    Βάλτε τώρα ένα σοβαρό και στοχευμένο μάθημα υγείας και ιατρικής διαπαιδαγώγησης στα σχολεία. Από το Δημοτικό ξεκινώντας, γιατί από εκεί αρχίζουν όλα. «Κάλλιον του θεραπεύειν το προλαµβάνειν», έλεγε ο Ιπποκράτης και η έννοια της πρόληψης ισχύει παντού, όπως ξέρετε. Ότι το μορφωτικό επίπεδο των ατόμων επηρεάζει την απόφασή τους για τον εμβολιασμό είναι γεγονός μετρήσιμο (σε ποσοστό 20,5 % δηλώνουν ότι δεν θα εμβολιαστούν όσοι έχουν τελειώσει στοιχειώδη εκπαίδευση, στο 9,7% πέφτει για όσους έχουν πτυχίο Πανεπιστημίου). Στο χέρι της πολιτείας είναι να βελτιώσει τα νούμερα.

    Κυρία Κεραμέως,

    Αν στο μάθημα της σεξουαλικής αγωγής ήμασταν οι ουραγοί της Ευρώπης, όπου στη Γαλλία για παράδειγμα ήταν προαιρετικό ήδη από το 1973 και υποχρεωτικό πλέον από το 1990, η Ελλάδα μπορεί να γίνει αυτή το πρότυπο σε ένα άλλο πεδίο. Ακόμη κι αν τα αποτελέσματα δεν είναι άμεσα, ακόμη κι αν δεν μπορεί να είναι πολιτικά αξιοποιήσιμα σε εύλογο χρόνο, θα πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις του κράτους στην προστασία της ζωής και της υγείας των πολιτών του, ένα ανώτερο επίπεδο μόρφωσης για όλους.



    ΣΧΟΛΙΑ