• Business

    Βίκος: Με νέες επενδύσεις στοχεύει στην πρωτιά – Το στοίχημα των αναψυκτικών και η πρόκληση της Cola

    • Άννα Διανά


    Με εφαλτήριο τις παραγωγικές δυνατότητες που δίνει το νέο εργοστάσιο στο Καλπάκι Ιωαννίνων, η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων (Βίκος)  μπαίνει δυνατά στην αγορά Horeca, στοχεύοντας στην ενίσχυση του αποτυπώματός της στην εγχώρια αγορά.

    Ανακαταλαμβάνοντας την πρώτη θέση τον Σεπτέμβριο στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού η εταιρεία βάζει ψηλά τον πήχη και στα αναψυκτικά, που ήδη «τρέχει» με ποσοστά ανάπτυξης 10,4% όταν η αγορά αναπτύσσεται με 1,4%.

    Έχουν περάσει 30 χρόνια από τότε που εμφιαλώθηκε το πρώτο νερό με το πλέον αναγνωρίσιμο brand Βίκος και η ηπειρώτικη βιομηχανία, δημιούργημα του Πέτρου Σεπετά και της συζύγου του Ελένης Θεοχάρη, με τη δεύτερη γενιά- τους τρεις γιους Κωνσταντίνο, Ρηγίνο και Παύλο- πλέον στο τιμόνι , αποτελεί σήμερα τον δεύτερο μεγαλύτερο «παίκτη» στην αγορά μη αλκοολούχων ποτών».

    Το νέο εργοστάσιο, το δεύτερο που δημιουργεί η εταιρεία στο Καλπάκι, μια επένδυση της τάξης των 22 εκατ ευρώ εκτοξεύει τη συνολική παραγωγική δυναμικότητα της εταιρείας  στις 421.000 φιάλες. Η νέα εγκατάσταση καταλαμβάνει 8.800 τ.μ. (παρασκευαστήριο, εμφιαλωτήριο, αποθηκευτικοί και βοηθητικοί χώροι) και με την ολοκλήρωση της νέας μονάδας η συνολική επιφάνεια των κτηριακών εγκαταστάσεων της εταιρείας θα πλησιάζει τα 100.000 τ.µ.

    Κατά την παρουσίαση σε δημοσιογράφους του νέου εργοστασίου στο Καλπάκι, ο ιδρυτής της εταιρείας Πέτρος Σεπετάς, η εγκατάσταση και έναρξη λειτουργίας δύο νέων γραμμών δίνουν μία άλλη προοπτική στην εταιρεία. «Είμαστε η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία ποτών στην Ελλάδα και  θα προχωρήσουμε ακόμη περισσότερο για να εδραιώσουμε τη θέση μας και με τα νέα προϊόντα που θα βγάλουμε στο Καλπάκι».

    Πέντε εργοστάσια και τζίρος κοντά στα 100 εκατ. ευρώ

    O Κωνσταντίνος Σεπετάς, διευθυντής πωλήσεων και μάρκετινγκ της εταιρείας παρουσιάζοντας την πορεία της εταιρείας σημείωσε ότι «πριν από 30 χρόνια ξεκινήσαμε και φτιάξαμε έναν κολοσσό. Μέσα σε αυτά τα τριάντα χρόνια καταφέραμε να έχουμε πέντε υπερσύγχρονα εργοστάσια με 450 εργαζόμενους στηρίζοντας την τοπική κοινωνία».

    Με τζίρο 91 εκατ. ευρώ το 2021 και ρυθμούς ανάπτυξης φέτος 18-20% το 2022 η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά ότι φέτος θα σπάσει το φράγμα των 100 εκατ. ευρώ.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία του παρουσίασε η αγορά του εμφιαλωμένου νερού τρέχει με πολύ μεγαλύτερους ρυθμούς από το σύνολο της αγοράς. Ειδικότερα στο πρώτο εννεάμηνο φέτος  η ανάπτυξης της Βίκος έφτασε στο 7,4%  όταν το σύνολο της αγοράς αναπτύχθηκε με 2,1%. Το δε μερίδιο της εταιρείας έως τον Σεπτέμβριο διαμορφώνεται στο 17,1%.

    Η Βίκος είναι η πρώτη εταιρεία που λάνσαρε αναψυκτικά που παρασκευάζονται με φυσικό μεταλλικό νερό από την πηγή ΖΑΓΟΡΟΧΩΡΙΑ, χρησιμοποιώντας χυμό από ελληνικά φρούτα. Δραστηριοποιείται στην κατηγορία των αναψυκτικών από το 2014 κινείται  με ανάπτυξη τζίρου 10,2% ενώ η αγορά αναπτύσσεται, με βάση τα στοιχεία Σεπτεμβρίου, με 1,4% και το μεγάλο της στοίχημα είναι η διεύρυνση των μεγεθών της μέσα από την κρύα αγορά (Horeca) που πλέον εστιάζει. Αιχμή, το Pink Grapefruit, που λάνσαρε μόλις το Μάρτιο του 2022, καθώς τρέχει με ανάπτυξη +42%, έχει μερίδιο στη συγκεκριμένη κατηγορία στα σούπερ μάρκετς 12,2%, έχει ήδη πιάσει την 3η θέση και εκτιμάται ότι θα ανεβεί στη 2η θέση ως το τέλος της χρονιάς.

    Η πρόκληση της Cola

    Στην αγορά της Cola, που είναι μεγαλύτερη κατηγορία στην αγορά των αναψυκτικών και στην οποία  κυριαρχούν οι δύο πολυεθνικές με τα πανίσχυρα brands η Βίκος έχει καταφέρει να εδραιωθεί στην τρίτη θέση.

    Το μερίδιο αγοράς της με βάση τα στοιχεία που παρέθεσε η διοίκηση της Βίκος είναι στο  6,4% και η ανάπτυξη της φέτος ανέρχεται στο 8,5% όταν η αγορά των cola ανεβαίνει οριακά κατά 0,8%. Σημαντική ώθηση έλαβε η εταιρεία από την Βίκος Cola Zero η οποία λανσαρίστηκε την άνοιξη του 2021 και «έτρεχε» σε ετήσια βάση έως τον Σεπτέμβριο με άνοδο 39%. Όπως ανέφερε στην παρουσίαση του ο Κωνσταντίνος Σεπετάς, Διευθυντής πωλήσεων και marketing της Βίκος, το μερίδιο που κατέχει η Βίκος Cola σε μεγάλη πανελλαδική αλυσίδα φτάνει στο 16,5%. Στόχος της εταιρείας είναι να αποτελέσει τη δεύτερη εναλλακτική πρόταση στην αγορά της Cola.

    Ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για ΕΨΑ

    Ανοιχτοί σε όλα τα ενδεχόμενα είτε πώλησης του μεριδίου 25% που κατέχει είτε πλήρους εξαγοράς της ΕΨΑ είναι η οικογένεια Σεπετά.

    Η είσοδός της στην εταιρεία με ένα από τα πλέον ιστορικά brand στον χώρο των αναψυκτικών έγινε πριν η ίδια επεκταθεί σε αυτήν την κατηγορία.

    Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο κ. Σεπετάς τη χαρακτήρισε ως «μια παθητική επένδυση, χωρίς να υπάρχει δίαυλος επικοινωνίας με την οικογένεια Τσαούτου που κατέχει το υπόλοιπο ποσοστό»

    Δηλώνει ανοιχτός σε όλα τα ενδεχόμενα ακόμη και εξαγοράς όλου του ποσοστού.

    «Η συμμετοχή μας στην ΕΨΑ είναι μια «παθητική» επένδυση. Εγινε πριν την είσοδό μας στην κατηγορία των αναψυκτικών και έκτοτε δεν έχουμε καμία όχληση ούτε είτε για περαιτέρω ανάπτυξη, επέκταση ή ενδεχόμενο εξαγοράς» σημείωσε ο Κωνσταντίνος Σεπετάς προσθέτοντας «είμαστε ανοιχτοί σε όλα ακόμα και να εξαγοράσουμε όλο το ποσοστό εμείς.»

    Διαβάστε επίσης

    Όμιλος Fourlis: Πώς θα λύσει τον γόρδιο δεσμό στην Τουρκία



    ΣΧΟΛΙΑ