• Business

    Βασίλης Σταύρου (ΑΒ Βασιλόπουλος): Πώς αντιμετωπίζουμε τις πιέσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα

    • Ρομίνα Νικηφόρου
    Βασίλης Σταύρου, ΑΒ Βασιλόπουλος

    Βασίλης Σταύρου


    Για μια συνεχή διαχείριση κρίσεων που αντιμετωπίζουν τα τελευταία σχεδόν 2 χρόνια οι επιχειρήσεις έκανε λόγο ο Βασίλης Σταύρου, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος, μιλώντας στο ετήσιο Συνέδριο του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου.

    Ο κ. Σταύρου αναφέρθηκε στα προβλήματα που υπάρχουν διεθνώς στην εφοδιαστική αλυσίδα σημειώνοντας ότι «οι πιέσεις αρχίζουν να φαίνονται. Όχι τόσο έντονα τώρα, αλλά δυστυχώς διαφαίνεται ότι θα υπάρχουν κάποιες ελλείψεις σε κάποιες βασικές κατηγορίες».

    Εξήγησε επίσης με ποιόν τρόπο η ΑΒ Βασιλόπουλος  με τη βοήθεια και της τεχνολογίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που προκύπτουν.

    «Είναι αναμφίβολο γεγονός ότι τους τελευταίους 24 μήνες, ζούμε σε μια συνεχή διαχείριση κρίσεων. Η πρώτη χρονιά που ήταν αμιγώς εστιασμένη πάνω στη διαχείριση της υγειονομικής κρίσης, όπου εκεί πραγματικά υπήρξε μία υποδειγματική συνεργασία μεταξύ λιανεμπορίου, εταιρειών προμηθευτών και κρατικών φορέων έτσι ώστε να μην αντιμετωπίσουμε κανένα θέμα με τη διαθεσιμότητα προϊόντων» σημείωσε ο κ. Σταύρου.

    Όπως εξήγησε «έχουμε περάσει πλέον στην επόμενη φάση των επιπτώσεων της πανδημίας και έχουμε βρεθεί σε μία περίοδο όπου, εγώ τουλάχιστον στα άνω των 25 χρόνων εργασιακού βίου, δεν θυμάμαι να έχουμε βρεθεί ποτέ, σε στιγμές όπου έπρεπε να διαχειριστούμε τόσες κρίσεις μαζεμένες: εφοδιαστική αλυσίδα, μεταφορές, ενεργειακή κρίση. Και όλα αυτά σε ένα περιβάλλον πάρα πολύ μεταβαλλόμενο».

    Η διαχείριση αποθεμάτων και η βοήθεια της τεχνολογίας

    «Στο κομμάτι της εφοδιαστικής αλυσίδας και διαθεσιμότητας προϊόντων προφανώς υπάρχει μία κρίση, ας μην κρυβόμαστε υπάρχουν πιέσεις οι οποίες αρχίζουν να φαίνονται. Όχι τόσο έντονα τώρα, αλλά δυστυχώς διαφαίνεται ότι θα υπάρχουν κάποιες ελλείψεις, σε κάποιες βασικές κατηγορίες» σημείωσε ο κ. Σταύρου.

    «Από την άλλη πλευρά, η τεχνολογία η οποία εκτινάχθηκε μέσα στην πανδημία, δεν χρησιμοποιείται μόνο για τα εναλλακτικά κανάλια με τον πελάτη, αλλά έχει βοηθήσει πολύ για να μπορέσουμε να διαχειριστούμε και αυτή την κατάσταση, αυτό που λέμε «πίσω από τις κουρτίνες». Ένας από τους τομείς είναι και η διαχείριση των αποθεμάτων».

    Όσον αφορά στη διαχείριση που γίνεται από την ΑΒ Βασιλόπουλος,  ο κ. Σταύρου επεσήμανε πως «ολοκληρώνουμε το πρόγραμμα Forecasting & Replenishment – τα τελευταία καταστήματα μπαίνουν στο πρόγραμμα -το οποίο ουσιαστικά είναι αυτοματοποιημένη παραγγελιοδοσία. Υπάρχει ένας αλγόριθμός, ο οποίο υπολογίζει σε καθημερινή βάση, ποιες είναι οι ανάγκες που υπάρχουν σε αποθέματα σε κάθε μαγαζί, έτσι ώστε η παραγγελία που θα «φύγει» στο κεντρικό δίκτυο να είναι όση χρειάζεται για να ικανοποιήσει τις ανάγκες».

    «Με  αυτό τον τρόπο προσπαθούμε να κάνουμε καλή διαχείριση των αποθεμάτων και ταυτόχρονα να έχουμε μία εικόνα στο ράφι,  ώστε να μας επιτρέπει να μπορούμε να αισθανόμαστε ασφαλείς ότι μπορούμε να ανταποκριθούμε σε οποιαδήποτε ανάγκη και οποιαδήποτε έκτακτη συνθήκη μπορεί να προκύψει» τόνισε ο CEO της ΑΒ Βασιλόπουλος.



    ΣΧΟΛΙΑ