• Business

    Τρόμος στη Νορβηγία: Θα γίνει η Havila Shipping η Hanjin της Ευρώπης; Τα χρέη της αγγίζουν τα 840 εκατ. δολ.

    havila shipping

    Njal Saevik, διευθύνων σύμβουλος της Havila Shipping


    Στενεύει ο κλοιός γύρω από τη νορβηγική ναυτιλιακή Havila Shipping που δραστηριοποιείται στον τομέα των πλοίων ανεφοδιασμού ανοικτής θαλάσσης, καθώς ανακοίνωσε πως η χρεοκοπία της είναι θέμα χρόνου στην περίπτωση που οι πιστώτριες τράπεζες αρνηθούν να της παράσχουν ενίσχυση.

    Η Havila Shipping – η οποία εδώ και καιρό προσπαθεί να ξεκινήσει διαδικασίες πλήρους αναδιάρθρωσης καθώς έχει να αντιμετωπίσει τρομακτικά χρέη ύψους 840 εκατ. δολαρίων – έχει πλέον χρονικό περιθώριο μέχρι και τη Δευτέρα 28 Νοεμβρίου του τρέχοντος έτους για να της δώσουν οι πιστώτριες τράπεζες το “πράσινο φως” στο τελικό σχέδιο αναδιάρθρωσης που έχει καταθέσει, όπως και να λάβει την απαραίτητη στήριξη από όλους τους μετόχους ώστε να μπορέσει να επιβιώσει.

    Συγκεκριμένα, από τη στιγμή που οι κάτοχοι ομολόγων της εταιρείας απέρριψαν τη συμφωνία αναχρηματοδότησης, η τύχη της Havila περνάει στα τραπεζικά ιδρύματα DNB, Danske Bank, Swedbank, Nordea και DVB μεταξύ πολλών άλλων, τα οποία θα πρέπει και να εγκρίνουν το εν λόγω σχέδιο, διαφορετικά η χρεοκοπία της θα καταστεί μονόδρομος και οι επιπτώσεις της στη βιομηχανία θα είναι ιδιαίτερα ισχυρές.

    sinking-ship-2

    Μάλιστα, έχει ήδη προηγηθεί και η δήλωση του επικεφαλής της νορβηγικής ναυτιλιακής, Njal Saevik, ότι θα κατέθετε αίτηση για πτώχευση στην περίπτωση που οι ομολογιούχοι απέρριπταν το σχέδιο αναδιάρθρωσης που αγγίζει το τρομακτικό ποσό των 586 εκατ. δολαρίων. Το συγκεκριμένο πλάνο επρόκειτο να δώσει οικονομική “ανάσα” στη Havila μέχρι και το Νοέμβριο του 2020.

    Αξίζει να σημειωθεί πως η ναυτιλιακή, στις προηγούμενες προσπάθειες αναδιάρθρωσης, είχε εξασφαλίσει την υποστήριξη των δανειστών της, ωστόσο, η τελευταία κίνηση των ομολογιούχων να απορρίψουν το πλάνο αναδιάρθρωσης μπορεί να αποβεί μοιραία για την επιβίωσή της.

    Εάν συμβούν τα χειρότερα, τότε θα μπορούμε να μιλάμε για τη “Hanjin Shipping της Ευρώπης”, με συνέπειες που δεν μπορούν να προβλεφθούν με ακρίβεια τη δεδομένη χρονική στιγμή…

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Αιφνιδιάζει η Α. Φράγκου: Πουλάει μετοχές της Navios Partners αξίας 25 εκατ. δολ.

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Οικονόμου: Ολοκληρώθηκε η πώληση και πέμπτου panamax της DryShips

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ε. Πιστιόλης: Συμφωνία με θεσμικό επενδυτή για ιδιωτική τοποθέτηση στην Top Ships



    ΣΧΟΛΙΑ