• Business

    Οι πέντε σημαντικότερες ειδήσεις στη ναυτιλία τώρα

    ναυτιλία ναυλαγορά


    Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε.

    Ολοκλήρωσε την αναδιάρθρωση η Havila

    Η νορβηγικών συμφερόντων ναυτιλιακή Havila Shippingπου έφτασε στο κατώφλι της χρεοκοπίας το φθινόπωρο του 2016 – ολοκλήρωσε τη διαδικασία της πλήρους αναδιάρθρωσης που είχε ξεκινήσει, μια διαδικασία αρκετά περίπλοκη που οδήγησε στην έκδοση νέων μετοχών και τη σύναψη μετατρέψιμων δανείων. Όπως είχε γράψει το mononews.gr, το πλάνο αυτό πρόκειται να δώσει οικονομική «ανάσα» στην εταιρεία έως το 2020.

    Πιο φθηνά από ποτέ τα νεότευκτα VLCC

    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος

    Οι τιμές των νεότευκτων δεξαμενόπλοιων τύπου VLCC φαίνεται πως κινούνται σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, καθώς η ναυτιλιακή Frontline του Νορβηγού εφοπλιστή John Fredriksen εξαγόρασε 2 πλοία που κατασκευάζονται αυτή την περίοδο στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία DSME στην τιμή των 77,5 εκατ. δολ. το καθένα. Όπως ισχυρίστηκε και ο αναλυτής της Morgan Stanley, Φώτης Γιαννακούλης, αυτή η τιμή είναι η χαμηλότερη που έχει καταγραφεί από το έτος 2003.

    Η DHT Holdings πήρε δάνειο για χρηματοδότηση 2 νεότευκτων VLCCs

    Η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά ναυτιλιακή DHT Holdingsη οποία απέρριψε και τη 2η πρόταση εξαγοράς της από τη Frontline – προχώρησε στη σύναψη δανείου με σκοπό να χρηματοδοτήσει την κατασκευή 2 δεξαμενόπλοιων τύπου VLCC που είχε παραγγείλει από το 2016. Συγκεκριμένα, το δάνειο θα καλύψει το 50% του συνολικού κόστους, ενώ το υπόλοιπο ποσό θα καλυφθεί με μετρητά.

    Πιέσεις προς τον IMO ασκούν οι Βρυξέλλες

    Η Κομισιόν ζητά από το Διεθνή Οργανισμό Ναυσιπλοΐας (IMO) να αναλάβει δράση ώστε να ρυθμίσει το ζήτημα των εκπομπών ρύπων των πλοίων. Συγκεκριμένα, ο γενικός διευθυντής της Δράσης για το Κλίμα της Κομισιόν Jos Delbeke τόνισε στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ναυτιλιακής Εβδομάδας ότι ο IMO δεν έχει ενεργήσει τελευταία και ότι ο μόνος τρόπος να αντιμετωπιστεί η σύγχυση είναι η άμεση λήψη μέτρων και η οριοθέτηση σαφών στόχων.

    Στο «κόκκινο» η Seaspan με ζημίες 139 εκατ. δολ. για το 2016

    Το 2016 έκλεισε με διευρυμένες ζημίες για τη ναυτιλιακή Seaspan από το Χονγκ Κονγκ, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 139 εκατ. δολάρια, έναντι κερδών ύψους 199 εκατ. δολ. το 2015. Ο διευθύνων σύμβουλος Gerry Wang σχολίασε ότι τα αποτελέσματα της εταιρείας επηρεάστηκαν από τη μεγάλη κρίση που έπληξε τις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων, έναν κλάδο που θα εξακολουθήσει να δέχεται πιέσεις και το 2017, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αναλυτών.

    • Το Baltic Exchange Index και οι επιμέρους δείκτες του εκπροσωπούν καθημερινά τις τιμές των ναύλων για τα χύδην φορτία.

    Για την Τετάρτη 1/3/17 οι δείκτες του Baltic Freight Index διαμορφώθηκαν ως εξής:

    Baltic Freight Index (BDI): 871 (+12)
    Baltic Cape Index (BCI): 994 (-27)
    Baltic Panamax Index (BPI): 1041 (+46)
    Baltic Supramax Index (BSI): 833 (+8)
    Baltic Handysize Index (BSHI): 451 (+7)

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Σ. Παληός: Επέκταση με κέρδη

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τι δείχνουν οι δείκτες για την αγορά ξηρού φορτίου

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Το κόλπο των ναυπηγείων για να προσελκύσουν νέες παραγγελίες αποδίδει καρπούς



    ΣΧΟΛΙΑ