Αν και η φετινή χρονιά ξεκίνησε με υποχώρηση των πωλήσεων της τάξης του 9,4% στο πρώτο τρίμηνο – ποσοστό σχεδόν ταυτόσημο με τη γενική κάμψη της αγοράς αυτοκινήτου – οι επιδόσεις της Toyota Hellas στην περσινή χρήση αποτυπώνουν μια εξαιρετική πορεία.

Ο κύκλος εργασιών άγγιξε τα 613 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 41,8%, ενώ αντίστοιχες ήταν οι επιδόσεις και στην κερδοφορία, με την εν Ελλάδι θυγατρική της Inchcape International Group BV να μεταφέρει σημαντική αξία στη μητρική της, διανέμοντας «χρυσά» μερίσματα.

1

«Χρυσά» μερίσματα στον μέτοχο

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο βασικός μέτοχος έχει εισπράξει συνολικά από την ελληνική θυγατρική 71,2 εκατ. ευρώ μέσα σε δύο χρόνια – 46,2 εκατ. ευρώ το 2024 (μέρισμα και προμέρισμα) και 25 εκατ. ευρώ το 2023, συμπεριλαμβανομένου μερίσματος που αφορούσε την προηγούμενη χρήση.

Όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις του 2024 που δημοσιεύτηκαν χθες, η Toyota Hellas παρουσίασε ισχυρή αύξηση του κύκλου εργασιών και βελτίωση της κερδοφορίας της σε όλα τα επίπεδα. Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 612,66 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 41,8% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση. Από το σύνολο αυτό, τα 527,86 εκατ. ευρώ προήλθαν από πωλήσεις οχημάτων, 55,78 εκατ. ευρώ από πωλήσεις ανταλλακτικών και 28,63 εκατ. ευρώ από υπηρεσίες, επιβεβαιώνοντας τη συνεισφορά όλων των δραστηριοτήτων της εταιρείας στην ενίσχυση των συνολικών της εσόδων.

Το μικτό αποτέλεσμα ανήλθε σε 80,91 εκατ. ευρώ, από 68,36 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση, σημειώνοντας άνοδο 18,4%. Τα έξοδα διοίκησης αυξήθηκαν σε 25,28 εκατ. ευρώ, έναντι 17,79 εκατ. ευρώ το 2023 ενώ και τα έξοδα διάθεσης διαμορφώθηκαν σε 25,74 εκατ. ευρώ, από 22,99 εκατ. ευρώ. Το αποτέλεσμα προ τόκων και φόρων (EBIT) ενισχύθηκε σε 47,84 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 44,5% σε σύγκριση με τα 33,11 εκατ. ευρώ του 2023.

Το αποτέλεσμα προ φόρων διαμορφώθηκε σε 46,44 εκατ. ευρώ, από 34,34 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση (+35,2%), ενώ το καθαρό αποτέλεσμα μετά από φόρους ανήλθε σε 37,53 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 43% σε σύγκριση με τα 26,25 εκατ. ευρώ του 2023.

Υπερδιπλασιασμός κερδών στη διετία

Μέσα σε διάστημα δύο ετών, η Toyota Hellas,  με επικεφαλής τον  Ρίντλ Χέρμαν, σχεδόν διπλασίασε τον κύκλο εργασιών της, ο οποίος από 332 εκατ. ευρώ το 2022 ανήλθε σε 612,66 εκατ. ευρώ το 2024, ενώ τα καθαρά κέρδη της απογειώθηκαν, σημειώνοντας αύξηση 135% και φτάνοντας τα 37,53 εκατ. ευρώ έναντι 15,96 εκατ. ευρώ στη χρήση του 2022. Η πορεία αυτή αποτυπώνει τη σταθερή ενίσχυση της εμπορικής της παρουσίας στην ελληνική αγορά, σε μια περίοδο ισχυρής ζήτησης και ανάκαμψης του κλάδου αυτοκινήτου.

Υβριδικά ένα στα δύο οχήματα

Στο πρώτο τρίμηνο του 2025 ταξινομήθηκαν 33.203 επιβατικά αυτοκίνητα έναντι 36.668 την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, σημειώνοντας μείωση -9,4%. Για την ίδια περίοδο οι πωλήσεις των υβριδικών επιβατικών αυτοκινήτων αποτελούν την πρώτη επιλογή στις προτιμήσεις των καταναλωτών με ποσοστό 48,7% έναντι των βενζινοκίνητων 34,1%, plug in υβριδικών 6,1%, αμιγώς ηλεκτρικά 6,1%, πετρελαιοκίνητων 3,7%, αμιγώς ή διπλού καυσίμου 1,3%. Τον μήνα Μάρτιο 2025 ταξινομήθηκαν 12.727 επιβατικά αυτοκίνητα έναντι 12.465 την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι σημειώνοντας αύξηση +2,1%.

Όπως επισημαίνει η εταιρεία στις οικονομικές καταστάσεις, η χρήση 2024 ήταν μια χρονιά προκλήσεων, λόγω του συνεχιζόμενου πληθωρισμού, του υψηλού ενεργειακού κόστους και της διαρκούς διεθνούς γεωπολιτικής αβεβαιότητας. Για το 2025, η Διοίκηση αναμένει σταθερότητα στην αγορά νέων αυτοκινήτων σε σχέση με το 2024, με μικρή ενίσχυση της ζήτησης προς το τέλος της χρήσης. Η εταιρεία δηλώνει ότι θα συνεχίσει να επενδύει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της εμπορικής της παρουσίας στην ελληνική αγορά, παρακολουθώντας στενά τις εξελίξεις στον κλάδο του αυτοκινήτου και τις μεταβολές στις προτιμήσεις των καταναλωτών.

Διαβάστε επίσης

Οι επενδυτικοί παράλληλοι βίοι Σκλαβενίτη- Παντελιάδη

JD Sports: Σπριντάρει στην ελληνική αγορά – Ρεκόρ σε πωλήσεις και ρευστότητα για την Cosmos Sport

Το νερό (Ιόλη) στο αυλάκι έβαλαν τα αδέλφια Γεωργιάδη