• Business

    Το μυστικό της Viohalco: Πώς πέρασε τα 5 δισ. τζίρου και πετυχαίνει σταθερή πορεία σε ασταθές περιβάλλον

    Ιωάννης Στασινόπουλος, επικεφαλής Viohalco, μητρικής ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ

    Ιωάννης Στασινόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος Viohalco


    Κόντρα στην πεποίθηση ότι μια ισχυρή και μεγάλη βιομηχανία 85 ετών δεν μπορεί να είναι και ευέλικτη, και δεν μπορεί να συνεχίζει να πετυχαίνει μεγάλους ρυθμούς αύξησης η διοίκηση του ομίλου Viohalco απέδειξε ότι έχει τη στρατηγική και τα αντανακλαστικά για να το κάνει.

    Η εκτόξευση των μεγεθών της Viohalco είναι αποτέλεσμα της διεθνούς συγκυρίας αύξησης της ζήτησης για προϊόντα ενεργειακής μετάβασης, αλλά και κυρίως ενός συντεταγμένους σχεδίου επενδύσεων που υλοποιείται σταθερά για τη βελτιστοποίηση της παραγωγής με εστίαση στην καινοτομία και την αύξησης της ανταγωνιστικότητας.

      Στρατηγική εστίαση της εταιρείας είναι να έχει στο χαρτοφυλάκιό της και να δημιουργεί ανταγωνιστικά εργοστάσια και όπως τονίστηκε στη χθεσινή τηλεδιάσκεψη των αποτελεσμάτων 2021, έχει την ευελιξία ώστε να είναι σε απόλυτο συντονισμό η παραγωγή  με τη ζήτηση και αυτό είναι σημαντικό πλεονέκτημα του ομίλου.

    “Στις περιπτώσεις που διαπιστώνουμε αυξημένη ζήτηση από πελάτες, τότε αυξάνουμε τη δυναμικότητά μας και αυτό μας ωθεί σε νέες επενδύσεις. Οι επενδύσεις θα παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα και στο μέλλον καθώς η ζήτηση εμφανίζεται έντονη την τρέχουσα περίοδο”, ανέφερε η διοίκηση της εταιρείας.

    Η ενεργειακή μετάβαση ωθεί τα μεγέθη της

    Η έγκαιρη προσαρμογή των επενδύσεων του ομίλου στη δημιουργία καινοτόμων και πρωτοποριακών προϊόντων που ανταποκρίνονται σήμερα στη ζήτηση προϊόντων ενεργειακής μετάβασης είναι το μυστικό που όχι μόνο έφερε τη σημαντική ανάπτυξη των μεγεθών της εταιρείας το 2021 αλλά και εξασφαλίζει ανάλογη πορεία από δω και πέρα.

    Η Viohalco συντόνισε την παραγωγή της με το απόλυτο διεθνές mega trend της διεθνούς οικονομίας, την ενεργειακή μετάβαση, και την αυξημένη ζήτηση που δημιουργεί, σε ανακυκλώσιμες συσκευασίες, αγωγούς αερίου και υδρογόνου, υποθαλάσσια καλώδια, καλώδια για  κάθε είδους διασυνδέσεις κ.λ.π.

    Έχοντας ολοκληρώσει επενδύσεις 1,150 δισ. ευρώ την τελευταία πενταετία στοχευμένες στη βελτιστοποίηση της δυναμικότητας και την καινοτομία σε συνδυασμό με τη συνετή διαχείριση του κόστους, πετυχαίνει συνεχείς αυξήσεις μεγεθών και μεριδίων.

    Μαζί με τις επενδύσεις, αυξάνει σταθερά τα έσοδα και την αποδοτικότητά της, παράγει ανταγωνιστικά και καινοτόμα προϊόντα στην Ελλάδα καταφέρνοντας με αφετηρία  μια μικρή χώρα που δε  βοηθά την ανταγωνιστικότητα της βιομηχανίας, να επικρατεί στις διεθνείς αγορές απέναντι σε βιομηχανικούς κολοσσούς ισχυρών χωρών.

    To 2021 η πρώτη χρονιά μετά την πανδημία, έφερε μια αύξηση της ζήτησης για τα βιομηχανικά προϊόντα και οδήγησε σε υψηλά επίπεδα τις τιμές πρώτων υλών, δημιουργώντας μια ευνοϊκή συγκυρία, που η Viohalco αξιοποίησε τα μέγιστα. Τα κέρδη προ φόρων εκτινάχθηκαν στα 276 εκατ. ευρώ από 59 εκατ. το 2020, ενώ οι συνολικές πωλήσεις έφτασαν στα 5,3 δισ. ευρώ.

    Κλειδί στη σημερινή της επιτυχία, είναι η έγκαιρη εστίαση στην ανάπτυξη κυκλικών προϊόντων και λύσεων που ανταποκρίνονται στη ζήτηση για προϊόντα ενεργειακής μετάβασης και μάλιστα με ευέλικτο και πρωτοποριακό τρόπο. Τα νέα καινοτόμα προϊόντα που πλέον παράγει όχι μόνο τη βάζουν στην πρώτη γραμμή της καινοτομίας, αλλά έχουν τα μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους, εξασφαλίζοντας στον όμιλο βιομηχανιών σταθερή πορεία αύξησης κερδών και για τα επόμενα χρόνια.

    Τι οδήγησε στα αποτελέσματα σταθμό του 2021

    Εκτός από το διεθνές περιβάλλον υψηλής ζήτησης, μια σειρά από δικά της πλεονεκτήματα έκαναν τη Viohalco να μπορεί να βγει μπροστά στον ανταγωνισμό.

    • Η εταιρεία Elval  βρέθηκε με πρόσθετη παραγωγική ικανότητα, από το νεοεγκατεστημένο τετραπλό tandem θερμής έλασης, που ενίσχυσε λειτουργικό πλεονέκτημα και βελτιστοποίησε το μείγμα προϊόντων της.
    • Η κερδοφορία της Symetal βελτιώθηκε καθώς προσαρμόστηκε στις τάσεις στην  αγορά και τις  αυξημένες πωλήσεις εύκαμπτης συσκευασίας
      και απορροφήθηκαν κόστη που σχετίζονται με την τιμή της ενέργειας και των πρώτων υλών.
    • Το τμήμα αυτοκινήτων της Etem Bulgaria παρουσίασε τη νέα BMW   ενώ άλλα έργα που βρίσκονται υπό εξέλιξη μπήκαν στο τελικό στάδιο προετοιμασίας.
    • Η ζήτηση των προϊόντων της  Bridgnorth Aluminium επέστρεψε στα προπανδημικά επίπεδα, επηρεάζοντας θετικά τους όγκους.
    • Ο κλάδος επεξεργασίας  αλουμινίου, δημιουργεί σημαντικές προοπτικές καθώς  δημιουργεί προϊόντα και λύσεις που επιτρέπουν ένα πιο βιώσιμο μέλλον, στις εταιρείες του κλάδου που είναι στρατηγικά τοποθετημένες για να αξιοποιούν τις ευκαιρίες ανάπτυξης που δημιουργεί η μετάβαση στην κυκλική οικονομία.
    • O  κλάδος του χάλυβα ξεχώρισε για τις επιδόσεις του με αύξηση κατά 265% της λειτουργικής κερδοφορίας. Διατήρησε την κυρίαρχη θέση του στις αγορές της Ελλάδος, των Βαλκανίων και της Κύπρου, εμφανίζοντας πωλήσεις άνω του 1 δις ευρώ και τριπλάσια κέρδη.
    • Στο χαλκό οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν στο 1,5 δις. ευρώ αυξημένες σε σχέση με πέρυσι, κυρίως εξαιτίας της αύξησης των πωλήσεων σε όγκο αλλά και σε αξία.
    • Η Hellenic Cables της Cenergy κέρδισε πολλά έργα υπεράκτιων αιολικών πάρκων στο εξωτερικό εξασφαλίζοντας διεθνές προβάδισμα στα υποθαλάσσια καλώδια.



    ΣΧΟΛΙΑ