• Business

    Το μεγάλο στοίχημα του λιανεμπορίου και ο άσσος στο μανίκι της ΑΒ Βασιλόπουλος

    Βασίλης Σταύρου, Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος

    Βασίλης Σταύρου, Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος


    Μπροστά σε νέες προκλήσεις βρίσκονται τα μεγάλα σούπερ μάρκετ, τα οποία καλούνται να αναμορφώσουν εκ βάθρων τη στρατηγική τους και να αφουγκραστούν τις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών.

    Η πολιτική των γενναίων προσφορών, οι οποίες λειτούργησαν ως σανίδα σωτηρίας στα δύσκολα χρόνια της κρίσης δεν μπορεί να συνεχισθεί καθώς αποδείχθηκε ιδιαίτερα «καταστροφική» -όπως παρατήρησαν πρόσφατα κορυφαία στελέχη του κλάδου-.

    Πέρα από την ασφυκτική πίεση που άσκησαν στα περιθώρια κέρδους, «εκπαίδευσαν» τους καταναλωτές να «κυνηγούν» τις χαμηλές τιμές, αδιαφορώντας για τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά ενός προϊόντος.

    Μια τάση που αποτυπώνεται σε δεκάδες έρευνες, και η οποία δείχνει να έχει πάρει μόνιμα χαρακτηριστικά. «Το νούμερο ένα κριτήριο για τις αγορές αγαθών και υπηρεσιών είναι πλέον η τιμή. Προϊόν χωρίς κάποια προσφορά δεν έχει τύχη», σημειώνουν δεικτικά άνθρωποι του λιανεμπορίου.

    Εκεί ακριβώς εντοπίζεται και το μεγάλο στοίχημα που πρέπει να κερδίσει ο κλάδος. Να επαναφέρει δηλαδή στο επίκεντρο την αξία που μπορεί να αποκομίσει ο καταναλωτής από ένα προϊόν. Να ξαναδεί και τις άλλες παραμέτρους, όπως την ποιότητα και να μην εστιάζει αποκλειστικά και μόνο στην τιμή.

    Μια αποστολή που δεν είναι εύκολη. Αντίθετα, ενέχει μεγάλο βαθμό δυσκολίας. Και αυτό γιατί αφορά καταναλωτικές συνήθειες που έχουν «σφυρηλατηθεί» σε πρωτόγνωρες συνθήκες οικονομικής κρίσης και δραματικής συρρίκνωσης των εισοδημάτων. Πρόκειται για μια «πραγματική μάχη», σύμφωνα με τους πιο έμπειρους του χώρου καθώς πρέπει τα σούπερ μάρκετ να βγουν από την «παγίδα» που οι ίδιες έστησαν στους εαυτούς τους.

    «Προσφορές ala carte»

    Κομβικό ρόλο στην όλη προσπάθεια αναμένεται να έχουν οι προσωποποιημένες προσφορές, οι οποίες όπως όλα δείχνουν θα είναι το μέλλον του λιανεμπορίου. Ήδη, η ΑΒ Βασιλόπουλος ετοιμάζεται να λανσάρει το αμέσως επόμενο διάστημα την πρότασή της, η οποία όπως αποκάλυψε πρόσφατα ο επικεφαλής της, Βασίλης Σταύρου θα αξιοποιεί την κάρτα πιστότητας. Σε ανάλογες κινήσεις εκτιμάται πως θα προχωρήσουν αργά ή γρήγορα και οι υπόλοιποι μεγάλοι παίκτες, ανάλογα και με την απήχηση που θα έχει το εγχείρημα της ΑΒ.

    Μια σημαντική πρόκληση είναι και το ηλεκτρονικό εμπόριο, το οποίο εκτιμάται πως θα παρουσιάσει τεράστια ανάπτυξη τις επόμενες δεκαετίες. Η συνδυαστική λειτουργία των ηλεκτρονικών πωλήσεων και των φυσικών καταστημάτων είναι ένα project που θα «βάλει δύσκολα» στους λιανέμπορους, οι οποίοι θα πρέπει να προσαρμόσουν τα συστήματά τους στα νέα δεδομένα, και κυρίως τα logistics τους.

    Στο ίδιο πλαίσιο  θα πρέπει οι λιανέμποροι να προχωρήσουν στο ψηφιακό μετασχηματισμό των συστημάτων και των δομών των φυσικών καταστημάτων. Τα σημερινά καταστήματα, όπως ανέφερε πρόσφατα ο επικεφαλής του ΙΕΛΚΑ, Κωνσταντίνος Μαχαίρας «δεν έχουν κανένα ενδιαφέρον για το 50% των ατόμων της νέας γενιάς και  κυρίως των millenial».

    Ο δρόμος μέχρι την πλήρη ανάκαμψη του κλάδου και η επιστροφή του τζίρου στα προ κρίσης επίπεδα εκτιμάται πως είναι μακρύς και δύσβατος. Η ταχύτητα και η ευελιξία με την οποία θα «απαντήσουν» οι μεγάλοι παίκτες στις σύγχρονες ανάγκες θα κρίνει και την επόμενη μέρα του χώρου.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Β. Σταύρου (ΑΒ Βασιλόπουλος): «Δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις για να πάρει μπρος η κατανάλωση»

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Κ. Μαχαίρας (ΙΕΛΚΑ): «Το μέλλον των σούπερ μάρκετ είναι… ψηφιακό»

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Αποκαλυπτικό: Οι «Top 20» προμηθευτές των σούπερ μάρκετ το 2018 – Νικητές και ηττημένοι στις πωλήσεις



    ΣΧΟΛΙΑ