• Business

    To Εverest αναζητά τη νέα του κορυφή- Πού στοχεύει ο Θανάσης Παπανικολάου

    Vivartia: Καθήκοντα CEO στη ΔΕΛΤΑ ο Θανάση Παπανικολάου μετά την παραίτηση Φυτά

    Θανάσης Παπανικολάου, CEO της Vivartia


    Μετρά περισσότερα από 50 χρόνια παρουσίας στην ελληνική εστίαση.

    Τα everest, η αλυσίδα εστίασης που ξεκίνησε την πορεία της από το  θρυλικό κατάστημα στην οδό Τσακάλωφ στο Κολωνάκι στα μέσα της δεκαετίας του ’60, προχωρά σε ένα ολικό rebranding.

    Η αλλαγή της εταιρικής εικόνας με νέο λογότυπο, η ανακαίνιση των καταστημάτων και οι νέες γευστικές προϊοντικές προτάσεις από τον σεφ Βασίλη Καλλίδη εντάσσονται στη νέα στρατηγική ανάπτυξης που υλοποιούν τα Εverest υπό τον όμιλο Vivartia.

    «Προχωράμε στην επόμενη ημέρα με μια νέα εικόνα, φρέσκια, που ανταποκρίνεται στις νέες απαιτήσεις και στα νέα δεδομένα. Στοχεύουμε στο άνοιγμα της αγοράς με υγιή ανάπτυξη. Με επένδυση τόσο στους παλιούς επιχειρηματίες που μας έχουν εμπιστευτεί όσο και σε νέους που θα μας εμπιστευτούν»  επεσήμανε κατά την παρουσίαση της νέας στρατηγικής ο διευθύνων σύμβουλος της Vivartia και πρόεδρος του Ομιλου Goody’s- Everest κ. Θανάσης Παπανικολάου.

    Η νέα ταυτότητα και η στόχευση στο νεανικό κοινό

    Στην κατεύθυνση αυτή ανακαινίζονται τα καταστήματα ώστε να γίνουν πιο φιλικά στον πελάτη, με πιο λιτή διακόσμηση για να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο το προϊόν. Ηδη έχουν αλλάξει ταμπέλα και έχουν ανακαινιστεί περισσότερα από 100 καταστήματα και ως το τέλος του 2023 θα έχει ολοκληρωθεί η ανακαίνιση και στα 200 καταστήματα.

    Το νέο λογότυπο της Εverest έχει έναν πιο φρέσκο χαρακτήρα και είναι πολύ κοντά στο νεανικό κοινό και στο οποίο στοχεύει η διοίκηση του ομίλου για να διευρύνει το αποτύπωμά της στην εγχώρια αγορά εστίασης.

    Παράλληλα με το rebranding σχεδιάζει την περαιτέρω επέκτασή της μέσω franchise. Σήμερα έχει περισσότερα από 200 καταστήματα σε όλη τη χώρα με το 90% εξ αυτών να αναπτύσσεται με το σύστημα της δικαιοχρησίας.

    Επενδύει στις κλειστές αγορές, όπως σε αεροδρόμια, εμπορικά και αθλητικά κέντρα, καθώς αντιπροσωπεύουν μεγάλο μέρος του τζίρου της.

    Ο όμιλος Goody’s- Evererst έχει παρουσία με 16 καταστήματα σε 11 χώρες του εξωτερικού όπου αναπτύσσεται με master franchise agreements. Τα τελευταία καταστήματα που άνοιξαν στο εξωτερικό είναι ένα νέο κατάστημα Εverest στα Σκόπια και ένα νέο κατάστημα Goody’s στην Κύπρο.

    Μέσα στην επόμενη χρονιά σχεδιάζεται το άνοιγμα 10- 15 νέων καταστημάτων.  Το κόστος της επένδυσης ανάλογα με το σημείο που βρίσκεται και σε τι κατάσταση είναι το κατάστημα ξεκινά από 60.000 έως 70.000 ευρώ. Το κόστος δικαιόχρησης είναι άπαξ 10.000 ευρώ και η διάρκεια είναι για δέκα χρόνια. Με βάση τους όρους δικαιόχρησης τα δικαιώματα που καταβάλλει ο franchisee στην Εverest είναι το 2% των εσόδων μετά την εκκαθάριση ΦΠΑ και των δημοτικών τελών τον πρώτο χρόνο και στη συνέχεια το 4% σε ετήσια βάση.

    Το ενεργειακό κόστος

    Ως το νούμερο ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι αλυσίδες εστίασης, χαρακτήρισε το ενεργειακό κόστος ο κ. Παπανικολάου. Όπως είπε, το κόστος σε ποσοστιαίο επίπεδο μετά την επιδότηση του κράτους έχει τριπλασιαστεί σε σχέση με δώδεκα μήνες πριν.

     «Εχουμε δει και τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστα Σκρέκα, έχουμε υποβάλλει και αιτήματα στην κυβέρνηση θεσμικά ως Ενωση Επιχειρήσεων Οργανωμένης Εστίασης. Είναι ένα θέμα που έχει πιέσει πάρα πολύ και τα εταιρικά καταστήματα και τους franchisees. Θέλουμε να μην οδηγηθούμε σε αυξήσεις τιμών και  προσπαθούμε να κάνουμε ό,τι χρειάζεται για να συγκρατηθούν οι ανατιμήσεις. Φαίνεται να υπάρχει μία αποκλιμάκωση στο επόμενο διάστημα. Επειδή είναι θέματα που άπτονται των γεωπολιτικών εξελίξεων περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει. Το ενεργειακό κόστος ήταν ένα από τα προβλήματα που επηρέασαν την κερδοφορία των καταστημάτων στην εστίαση» σημείωσε χαρακτηριστικά.

    Πάντως η αλυσίδα εστίασης ήδη εφαρμόζει κάποια μέτρα στο πλαίσιο της εξοικονόμησης ενέργειας αλλά και του ESG, με στόχο την επίτευξη μια μείωση της τάξης του 15%. Εχουν αντικατασταθεί όλοι οι λαμπτήρες σε led εδώ και δύο χρόνια. Παράλληλα γίνεται αντικατάσταση των παλιών ενεργόβορων κλιματιστικών  με νέας τεχνολογίας. Όπως ανέφερε η Κατερίνα Παπαγεωργίου, COO του ομίλου Goody’s- Everest, σε αυτό που δίνει βαρύτητα η εταιρεία είναι η δημιουργία consciousness και στους ίδιους τους εργαζόμενους. Όπως τόνισε «προσπαθούμε πολύ σε αυτό το κομμάτι. Κλείνουμε κάποια αιρκοντίσιον σε χώρους, που δεν χρειάζεται, χαμηλώνουμε τα φώτα σε σημεία που δεν χρειάζεται να είναι αναμμένα και προσπαθούμε να δημιουργήσουμε μια άλλη αντίληψη, να ευαισθητοποιήσουμε τους εργαζόμενους. Για αυτό και ονομάζουμε το πρόγραμμα “ενεργειακή συνείδηση”».

    Οι ανατιμήσεις

    Το ενεργειακό κόστος και η αύξηση των πρώτων υλών έχει εκτοξεύσει το λειτουργικό κόστος και για την αλυσίδα everest. Ωστόσο, όπως είπε ο κ. Ανδρέας Τσουκάλης, CEO του Ομίλου Goody’s-Everest, έχει απορροφηθεί το μεγαλύτερο μέρος και δεν έχουν περάσει στο σύνολό τους στην κατανάλωση.  Απαντώντας σε σχετικό ερώτημα για το πόσο έχει αυξηθεί το κόστος του καφέ τόνισε ότι η εταιρεία είχε μεγάλα αποθέματα και η ενεργειακή κρίση και τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα δεν είχαν μεγάλες επιπτώσεις στην τιμή του καφέ, όπου έχει γίνει μόνο μια μικρή ανατίμηση στις αρχές του περασμένου Ιανουαρίου.

    Οσον αφορά τη μέση απόδειξη επεσήμανε ότι είναι ελαφρά αυξημένη. Εχει αλλάξει το μείγμα των πωλήσεων και έχει επεκταθεί σημαντικά και στο φαγητό, όπου θα βρει κανείς προϊόντα με χαμηλή τιμή και αλλά και added value προϊόντα σε χαμηλές τιμές.

    Αναφορικά με την πορεία του ομίλου το 2022, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Θανάσης Παπανικολάου, εκτίμησε ότι θα είναι μια καλή χρονιά. Όπως είπε σε επίπεδο πωλήσεων θα είναι λίγο καλύτερα από το 2019 ωστόσο ένα μέρος της ανάπτυξης είναι πληθωριστικό.

    Σε επίπεδο οργανικής ανάπτυξης από την αρχή του χρόνου έχουν κλείσει έξι καταστήματα everest και έχουν ανοίξει οκτώ νέα καταστήματα.

    Το 2021 οι πωλήσεις του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 85,9% και έφτασαν στα 128,1 εκατ. ευρώ, τα μικτά κέρδη υπερδιπλασιάστηκαν (124,9%) και διαμορφώθηκαν στα 47,5 εκατ. ευρώ και  το μικτό περιθώριο κέρδους αυξήθηκε στο 37,0% έναντι 30,6% το 2020.

    Διαβάστε επίσης

    Τα everest ανανεώνονται και μπαίνουν σε νέα εποχή



    ΣΧΟΛΙΑ