• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    Αυξήθηκε ο όγκος του διμερούς εμπορίου προϊόντων Ελλάδας - Ρωσίας το α’ εξάμηνο 2021


    Ήπιες ήταν οι τάσεις της ναυλαγοράς στην πλειονότητα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα 28 Μαΐου – 1 Ιουνίου 2018.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, ηπιότερες ήταν οι τάσεις της αγοράς στην πλειονότητα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα που πέρασε όμως λόγω της στενότητας του διαθέσιμου τονάζ που παρατηρήθηκε στην πλειονότητα των κατηγοριών, οι περισσότερες ναυλώσεις που πραγματοποιήθηκαν, κυρίως σε επεκτάσεις υφιστάμενων συμφωνιών, ήταν σε περίπου παρόμοια επίπεδα με εκείνες των αντίστοιχων προηγούμενων ναυλώσεων.

    Παρόλα αυτά, ο δείκτης ενισχύθηκε κατά 6.5 μονάδες (0.8%) σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ παράλληλα οι ναύλοι παρουσίασαν εβδομαδιαία άνοδο κατά μέσο όρο της τάξεως του 1.4% σε σχέση με το διάστημα που ξεκίνησε η ανάκαμψη της αγοράς δηλαδή πριν περίπου 29 εβδομάδες.

    Ειδικότερα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes και συγκεκριμένα στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία των 8500 TEU υπήρξαν πληροφορίες για μερικά ακόμη διαθέσιμα πλοία που βρίσκονται προς αναζήτηση απασχόλησης ενώ από την άλλη, στην κατηγορία των 6500 TEU οι τάσεις ήταν ανοδικές λόγω της στενότητας σε διαθέσιμο τονάζ με αποτέλεσμα οι ναύλοι να βρεθούν σε παρόμοια επίπεδα με εκείνα των 8500 TEU δηλαδή στα $18Κ.

    Επίσης, στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία και ειδικότερα σε εκείνα με ευρύ φάρδος οι ναύλοι βελτιώθηκαν πάνω από τα $17Κ, καθώς υπήρξαν πληροφορίες ότι κάποια ήδη βρίσκονται υπό διαπραγμάτευση σε αυτά τα επίπεδα.

    Από την άλλη πλευρά, στην κατηγορία των Panamaxes, παρόλο που υπήρξε αρκετή κινητικότητα, η αίσθηση της αγοράς ήταν ηπιότερη, κάτι αναμενόμενο δεδομένου ότι πλέον διανύουμε τον πρώτο μήνα του καλοκαιριού και τα περισσότερα πλοία έχουν ήδη απορροφηθεί.

    Ενδεικτική ναύλωση που αναφέρθηκε ήταν στην Άπω Ανατολή σε πλοίο τύπου Hyundai 4100 που συμφώνησε με Γάλλους operators περίοδο περίπου 10 μηνών στα $ 13,650 ημερησίως.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 3500 TEU, η αγορά κινήθηκε σε ηπιότερους τόνους με την προσφορά σε τονάζ να παραμένει περιορισμένη καθώς δεν υπάρχουν διαθέσιμα πλοία πριν τα μέσα Ιουνίου κάτι που εκτιμάται ότι θα ωθήσει και τους ναύλους σε λίγο υψηλότερα επίπεδα.

    Αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά στα πλοία χωρητικότητας των 2800 TEU καθώς παρατηρήθηκε έλλειψη διαθέσιμου spot τονάζ με την πλειονότητα των ναυλώσεων να είναι επεκτάσεις υφιστάμενων συμφωνιών.

    Επιπροσθέτως, λίγα πλοία αναμένονται διαθέσιμα ανά τον κόσμο τις επόμενες εβδομάδες, γεγονός που εκτιμάται ότι θα συντηρήσει και την δυναμική της παρούσας αγοράς.

    Στην γειτονική κατηγορία των 2500 TEU η έλλειψη διαθέσιμου τονάζ φαίνεται να βοηθάει την δυναμική των ναύλων, καθώς και σε αυτή την κατηγορία οι ναυλώσεις που πραγματοποιήθηκαν ήταν κυρίως επεκτάσεις παρόντων συμφωνιών. Οι ναυλωτές δεν θέλουν να αποδεσμεύσουν τα πλοία, όπως για παράδειγμα σε πλοίο τύπου Xiamen 2500 στον Περσικό κόλπο που συμφώνησε για περαιτέρω 6-8 μήνες στα μεσαία επίπεδα των $12Κ, ναύλος που σύμφωνα με τους αναλυτές χαρακτηρίστηκε αρκετά δυνατός δεδομένου ότι το πλοίο δεν έχει ιδιαίτερες προδιαγραφές.

    Στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 1700 TEU, δεν υπήρξαν σχετικές αναφορές όμως η αίσθηση ήταν ότι η κινητικότητα της αγοράς έχει κάπως επηρεαστεί λόγω της έναρξης του καλοκαιριού.

    Στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 700-1100 TEU και συγκεκριμένα στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία παρατηρήθηκε μικρή μείωση της κινητικότητας όπως επίσης και των νέων απαιτήσεων ειδικά της Ασίας, καθώς μερικά πρότυπου όπως επίσης και eco τύπου πλοία που αναμένονται να ελευθερωθούν μέσα στον Ιούνιο παραμένουν ακόμη αναύλωτα.

    Από την άλλη, στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των 700 TEU η αγορά της Ασίας παρέμεινε σε παρόμοια επίπεδα με εκείνα του προηγουμένου διαστήματος δηλαδή μεσαία με υψηλά επίπεδα των $5Κ.

    ναυτιλία ναυλαγορά

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: BDRY: Ό,τι πιο κοντά στη ναυτιλία μετά τον πλοιοκτήτη

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Iάκωβος Αρχοντάκης (Thenamaris): Γιατί είναι συμφέρουσα η επένδυση σε δεξαμενόπλοια

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ποσειδώνια: Ιστορική αναδρομή στην σημαντικότερη διεθνή ναυτιλιακή έκθεση



    ΣΧΟΛΙΑ