Ναυτιλία

Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

  • Έλλη Πατέρα
ναυτιλία ναυλαγορά


Μικρές διακυμάνσεις σημείωσε η ναυλαγορά των Containerships την εβδομάδα 21-25 Οκτωβρίου 2019.

Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, μειωμένος σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα ήταν ο αριθμός των ναυλώσεων στην ναυλαγορά των Containerships την εβδομάδα που πέρασε ενώ παράλληλα το ενδιαφέρον γενικά ήταν στραμμένο σε μικρότερης χωρητικότητας πλοία.

Ειδικότερα, η ζήτηση σε μεγάλης χωρητικότητας πλοία μεταξύ 5500-7000 teu περιορίστηκε κατά την διάρκεια της εβδομάδας με αποτέλεσμα το διαθέσιμο τονάζ να αυξηθεί και ως εκ τούτου οι ναύλοι να παρουσιάσουν οριακή πτώση.

Από την άλλη, η ναυλαγορά των panamaxes έδειχνε σχετικά ισορροπημένη σε σχέση με την προσφορά/ζήτηση ενώ οι ναύλοι κινήθηκαν σε παρόμοια επίπεδα με προηγούμενες παρόμοιες συμφωνίες. Ενδεικτικά, πληροφορίες ανέφεραν την χρονοναύλωση πλοίου χωρητικότητας 4600 teu στην διαδρομή Κίνα-Ινδία από την Hapag Lloyd για χρονική περίοδο 9-11 μηνών στα υψηλά επίπεδα των $13k ημερησίως.

Επίσης, μερικά πλοία του Ατλαντικού στην κατηγορία των 3000-3500 teu είτε ναυλώθηκαν εκ νέου είτε συμφώνησαν παράταση κοντά στα $ 10,250 ημερησίως ενώ στην Ασία όπου η προσφορά της διαθέσιμης χωρητικότητας ήταν πιο περιορισμένη οι ναύλοι αποτιμήθηκαν περίπου μεταξύ $11.5-11.8k ημερησίως.

Αντίθετα, μεγαλύτερη κινητικότητα παρατηρήθηκε στα πλοία της κατηγορίας μεταξύ 2500-2800 teu αφού σύμφωνα με πληροφορίες κατά την διάρκεια της εβδομάδας αρκετά πλοία βρέθηκαν υπό διαπραγματεύσεις. Παρόλα αυτά, καθώς μερικά spot διαθέσιμα πλοία παρέμεναν ακόμη αναύλωτα τα επίπεδα των ναύλων βρέθηκαν υπό πτωτική πίεση χωρίς όμως ορατές επιπτώσεις.

Ενδεικτικά, στον Ατλαντικό σε χρονοναυλώσεις των 2-4 μηνών σε διαδρομές μεταξύ Ανατολικής Αμερικής-Νοτίου Αμερικής κυμάνθηκαν κοντά στα $9k ημερησίως ενώ στην Ασία στα επίπεδα των $10k ημερησίως.

Επίσης, αμετάβλητοι παρέμειναν οι ναύλοι σε πλοία χωρητικότητας μεταξύ 1000-2000 teu. Ενδεικτικά, πληροφορίες ανέφεραν την επέκταση συμφωνίας σε πλοίο τύπου Imabari 1700 για χρονική περίοδο 4-6 μηνών στα χαμηλά επίπεδα των $9k ημερησίως ενώ οι ίδιοι ναυλωτές ναύλωσαν και άλλο αδελφό πλοίο σε παρόμοιους όρους.

Τέλος, στα μικρότερης χωρητικότητας feeders κάτω των 1100 τeu η ναυλαγορά ήταν υποτονική με μειωμένη κινητικότητα ενώ οι ναυλώσεις για παράδειγμα σε διαδρομές εντός Ασίας κυμάνθηκαν σε παρόμοια επίπεδα με προηγούμενες αντίστοιχες συμφωνίες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αβεβαιότητα στην αγορά έχουν δημιουργήσει κάποιες απρόβλεπτες καθυστερήσεις που παρατηρήθηκαν στην τοποθέτηση των scrubbers σε μερικά πλοία, δημιουργώντας προβλήματα στους πλοιοκτήτες ενώ κάτι τέτοιο μπορεί να σημαίνει ότι η προσφορά της διαθέσιμης χωρητικότητας θα επηρεαστεί αφού ο αριθμός των πλοίων που θα αποσυρθεί, ενδέχεται να παραμείνει εκτός αγοράς για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από αυτό που αρχικά είχε προβλεφθεί.


ΣΧΟΛΙΑ