• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships


    Μειωμένη κινητικότητα παρουσίασε σε γενικές γραμμές η ναυλαγορά των Containerships την εβδομάδα 29 Απριλίου-3 Μαΐου 2019.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, λόγω των διαφόρων αργιών η κινητικότητα της ναυλαγοράς στα Containerships ήταν μειωμένη την εβδομάδα που πέρασε. Παρόλα αυτά, το γενικότερο κλίμα της αγοράς παρέμεινε θετικό αν και προκειμένου οι ανοδικές τάσεις να μπορέσουν διατηρηθούν θα χρειαστεί αύξηση των νέων απαιτήσεων.

    Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των PostPanamaxes, η αγορά της Ασίας , παρά τις αργίες, ήταν αρκετά δραστήρια ειδικά σε πλοία χωρητικότητας 5500-6000 TEU καθώς επίσης και των 8000 TEU. Από την άλλη, η κινητικότητα της αγοράς του Ατλαντικού ήταν περιορισμένη κυρίως λόγω της έλλειψης διαθέσιμου τονάζ. Ενδεικτική συμφωνία που αναφέρθηκε στην Άπω Ανατολή ήταν σε πλοίο τύπου Hyundai 6500 για χρονοναύλωση 12μήνου με την Maersk στα $19k ημερησίως.

    Αντίθετα, στην κατηγορία των Panamaxes, η εβδομάδα, λόγω των αργιών, κύλισε σε πιο υποτονικούς ρυθμούς με τους ναύλους στην Ασία να έχουν φτάσει στα επίπεδα των $9k ημερησίως. Επίσης, στον Ατλαντικό η εβδομάδα κύλισε ήρεμα με την προσφορά του διαθέσιμου τονάζ να παραμένει περιορισμένη και τα επίπεδα των ναύλων περίπου στα $11.5k ημερησίως.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Στην κατηγορία των 3500 TEU, κάποιες επεκτάσεις υφιστάμενων συμφωνιών βοήθησαν έτσι ώστε η αναμενόμενη διαθέσιμη χωρητικότητα να παραμείνει περιορισμένη, ενώ την ίδια ώρα στην κατηγορία των 2800 TEU, η αγορά της Ασίας αμφιταλαντευόταν, με τους ναύλους σε πλοία τύπου Mipo να κυμαίνονται περίπου στα $8.5k ημερησίως και σε πλοία τύπου Aker/Thyssen κοντά στα $9k ημερησίως. Ενδεικτικά, αξίζει να σημειωθεί η συμφωνία σε πλοίο τύπου Aker 2700 με την CK Line σε χρονοναύλωση 9-12 μηνών στα $9.5k ημερησίως.

    Παράλληλα, στη γειτονική κατηγορία των 2500 TEU, η αγορά της Ασίας παρέμεινε σχετικά αμετάβλητη και παρόλο που οι πλοιοκτήτες συνέχισαν να προσπαθούν να ωθήσουν τους ναύλους κοντά στα $9k ημερησίως σε πρότυπου τύπου πλοία, οι ναυλώσεις διατηρήθηκαν κοντά στα $8.5k ημερησίως. Παράλληλα στα μοντέρνα, οικονομικής κατανάλωσης πλοία παρέμειναν στα επίπεδα του περασμένου μήνα δηλαδή περίπου στα $10.5k ημερησίως.

    Στην κατηγορία των 1700 TEU, την μεγαλύτερη κινητικότητα παρουσίασε η αγορά της Μεσογείου όπου οι ναύλοι σε χρονοναυλώσεις περιόδου κυμάνθηκαν περίπου στα $8k ημερησίως, ενώ στην Ασία η διαθέσιμη χωρητικότητα ήταν περιορισμένη και οι σχετικές πληροφορίες λίγες.

    Τέλος, η κατηγορία των 1100 TEU βρέθηκε υπό πίεση καθώς η κινητικότητα στην Ασία ήταν περιορισμένη με αποτέλεσμα μερικά πλοία να παραμένουν σε θέσεις spot αφού από ότι φαίνεται για την ώρα οι ναυλωτές έχουν επικεντρωθεί κυρίως σε πλοία άνευ εξοπλισμού φόρτωσης και οικονομικής κατανάλωσης.

    Ενδεικτικά, αναφέρθηκε η συμφωνία σε πλοίο τύπου Orskov Mark με την TS Lines σε χρονοναύλωση 3-5 μηνών στα $7.5k ημερησίως δηλαδή σε παρόμοια επίπεδα με αντίστοιχες προηγούμενες συμφωνίες.

    Από την άλλη, στα feeders των 700 TEU η αγορά έδειχνε πιο ισορροπημένη παρόλο που μέσα στον Μάιο αναμένονται μερικά διαθέσιμα πλοία ενώ τα επίπεδα των ναύλων παρέμειναν άνω των $5k ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:  Μ. Τραυλού: Ένα ακόμη πλοίο για το στόλο της Neptune Dry

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Α. Μαρτίνος: H Minerva Marine ισχυροποιεί το στόλο της με νέα τάνκερ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:   Γ. Οικονόμου: Η Dryships εξαγόρασε πλοίο από τον βασικό της μέτοχο



    ΣΧΟΛΙΑ