• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά

    tanker


    Θεαματική άνοδο στις τιμές χύδην φορτιών για πλοία τύπου capesize παρουσίασε η αγορά την περασμένη εβδομάδα ανεβάζοντας την Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2016 τον δείκτη BDI στις 1.045 μονάδες από τις 855 που είχε βρεθεί στις 4 Νοεμβρίου συμπαρασύροντας μαζί και την αγορά των πλοίων τύπου Panamax.

    Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, η περιορισμένη προσφορά πλοίων χωρητικότητας τύπου capesize στην ευρύτερη περιοχή του Ατλαντικού εκτίναξε τις τιμές στις γραμμές από το Tubarao της Βραζιλίας και το Bolivar της Κολομβίας, ενώ στην περιοχή του Ειρηνικού η κινητικότητα έγινε εντονότερη από τα μέσα της εβδομάδας και έπειτα ενισχύοντας έτσι την τιμή στην spot αγορά για την γραμμή από το Dampier της Δυτικής Αυστραλίας προς το Qingdao της Κίνας όπου και διαμορφώθηκε στα $ 6.40 ανά τόνο σημειώνοντας άνοδο 40% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα.

    Ενδεικτικές ήταν και οι τιμές στις χρονοναυλώσεις, όπως για παράδειγμα για πλοίο χωρητικότητας 180,000 dwt του 2012 που ολοκλήρωσε συμφωνία για παράδοση από το Passero της Σικελίας με ημερομηνίες Νοεμβρίου και επαναπαράδοση στην Ασία στα $ 25,000 ημερησίως, ενώ άλλο χωρητικότητας 181,000 dwt του 2016 συμφωνήθηκε με παράδοση στην Κίνα 11-12 Νοεμβρίου για ταξίδι μέσω Βραζιλίας και επαναπαράδοση στην Κίνα στα $ 12,250 ημερησίως.

    Επιπροσθέτως, αξίζει να σημειωθεί ότι σημαντική ανάκαμψη παρουσίασαν και τα κυκλικά ταξίδια Ατλαντικού με τη μέση τιμή να διαμορφώνεται στα $ 21,750 ημερησίως ενισχυμένη κατά 135% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ αντίστοιχα στα ταξίδια Ειρηνικού η μέση τιμή διαμορφώθηκε στα $ 14,400 ημερησίως με άνοδο 52%.

    Ο δείκτης BCI (Baltic Cape Index) την Παρασκευή έκλεισε στις 2303 (+293) ενώ στις 14 Νοεμβρίου 2016 διαμορφώθηκε στις 2338 (+35).

    tankerPanamax

    Θετική καταγράφηκε και η εικόνα της αγοράς των πλοίων χωρητικότητας τύπου Panamax.

    Η μειωμένη προσφορά σε τονάζ στην ευρύτερη περιοχή του Ατλαντικού στήριξε σημαντικά τις τιμές στα ταξίδια για την περιοχή της Βαλτικής, ενώ από την πλευρά του Ειρηνικού κατά την διάρκεια της εβδομάδας η αγορά έδειξε σταδιακά σημάδια ανάκαμψης καθώς φρέσκα φορτία κάρβουνου από την Ινδονησία στήριξαν τις τιμές της spot αγοράς για την γραμμή προς την Νότια Κίνα διαμορφώνοντας την έτσι στα $ 4.90 ανά τόνο ενισχυμένη κατά 32% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα.

    Ενδεικτικές ήταν και οι τιμές στις χρονοναυλώσεις.

    Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, για παράδειγμα, πλοίο χωρητικότητας 92,500 dwt του 2010 συμφωνήθηκε για 5/7 μήνες με παράδοση στο Αμβούργο της Γερμανίας και επαναπαράδοση ανά τον κόσμο στα $ 9,000 ημερησίως, ενώ άλλο χωρητικότητας 76,500 dwt του 2010 συμφωνήθηκε με παράδοση στο Portbury της Αγγλίας για ταξίδι μέσω Βαλτικής και Taranto της Ιταλίας και επαναπαράδοση στο Gibraltar στα $ 11,000 ημερησίως.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι σημαντική ανάκαμψη φάνηκαν να παρουσιάζουν και τα κυκλικά ταξίδια Ατλαντικού με την μέση τιμή να διαμορφώνεται στα $ 10,500 ημερησίως ενισχυμένη κατά 31% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ οριακή άνοδο της τάξεως του 4% παρουσίασαν τα αντίστοιχα ταξίδια Ειρηνικού στα $ 7,300 ημερησίως.

    Ο δείκτης BPI (Baltic Panamax Index) την Παρασκευή έκλεισε στις 1011(+55) ενώ στις 14 Νοεμβρίου 2016 διαμορφώθηκε στις 1058(+47).

    dry-bulk

    Supramax

    Όσον αναφορά για πλοία χωρητικότητας τύπου Supramax η εικόνα της αγοράς ήταν επίσης ενθαρρυντική ειδικά για τον Ατλαντικό όπου τα φρέσκα φορτία από τα νότια ανατολικά παράλια της Αμερικής σε συνδυασμό με την μειωμένη προσφορά πλοίων βοήθησαν την ανάκαμψη των τιμών στα κυκλικά ταξίδια κατά 14% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα.

    Παρόμοια εικόνα παρατηρήθηκε και στην πλευρά των Ευρωπαϊκών ακτών και της Βαλτικής όπως επίσης και για ταξίδια από στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας για την ανατολική Μεσόγειο όπου η προσφορά σε τονάζ έδειχνε περιορισμένη μέχρι και το τέλος του μήνα.

    Αντίθετα, στην Ασία η αγορά έδειξε σημάδια συμπίεσης λόγω συσσωρευμένου πλεονάσματος πλοίων στα βόρεια καθώς ο αριθμός των νέων φορτίων κάρβουνου από την Ινδονησία δεν ήταν αρκετός για να στηρίξει μια αύξηση στις τιμές.

    Ενδεικτικές ήταν οι τιμές και στις χρονοναυλώσεις.

    Για παράδειγμα η συμφωνία πλοίου χωρητικότητας 58,700 dwt του 2010 με παράδοση στον Περσικό κόλπο και επαναπαράδοση στην Ταΐλάνδη για ταξίδι με φορτίο λιπάσματος σε τιμή στα $ 8,500 ημερησίως, ενώ άλλο χωρητικότητας 55,500 dwt του 2009 συμφωνήθηκε με παράδοση στο Searsport της Αμερικής για ταξίδι μέσω των ανατολικών ακτών της Αμερικής με επαναπαράδοση στην Τουρκία στα $ 13,000 ημερησίως.

    Επίσης, στα πλοία τύπου Handysize αξίζει να αναφέρουμε την συμφωνία που ολοκληρώθηκε για πλοίο χωρητικότητας 37,600 dwt του 2014 για ταξίδι μέσω του κόλπου Μεξικού (Αμερικής) προς την Μεσόγειο με σιτηρά στα $ 11,500 ημερησίως.

    Ο δείκτης BSI (Baltic Supramax Index) την Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2016 έκλεισε στις 705(+2) ενώ στις 14 Νοεμβρίου διαμορφώθηκε στις 707(+2).

    Ο δείκτης BHSI (Baltic Handysize Index) την ίδια ημέρα έκλεισε στις 428(-2) ενώ στις 14 Νοεμβρίου στις 433(+5).

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Σε νέα υψηλά 15 μηνών ο Baltic Dry – Κέρδη για τις μετοχές του dry bulk

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ζημίες 98,9 εκατ. δολ. για έξι εφοπλιστές στο τρίτο τρίμηνο του 2016

     



    ΣΧΟΛΙΑ