Business

Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά


Συγκρατημένη αισιοδοξία επικράτησε στην αγορά για πλοία χωρητικότητας τύπου capesize την περασμένη εβδομάδα. Οι τιμές για μεταφορά φορτίων από τη Βραζιλία ενισχύθηκαν ελάχιστα υποδεικνύοντας έτσι ότι ο αριθμός των πλοίων που ταξίδευε σε αυτό τον προορισμό με έρμα έχει σχετικά περιοριστεί.

Ναυτιλιακές πηγές ισχυρίζονται ότι ίσως υπήρξαν κάποιες διαπραγματεύσεις με στόχο την επίτευξη συμφωνιών για ταξίδια προς την περιοχή της Ασίας σε σχετικά υψηλότερες τιμές, όμως κάτι τέτοιο δεν έχει επιβεβαιωθεί καθώς δεν έχουν ανακοινωθεί ανάλογες ναυλώσεις.

Οι τιμές στην περιοχή της Ασίας και ειδικότερα για ταξίδια από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα παρουσίασαν μικρή αύξηση με τις συμφωνίες να κλείνουν στα $ 5,50 ανά τόνο.

Στην Ανατολική Αυστραλία η μικρή αύξηση στα φορτία κάρβουνου συνέβαλε στην ενδυνάμωση της spot αγοράς για ταξίδια από το Hay Point προς το Qingdao της Κίνας σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ στον αντίποδα σε ότι αφορά την αγορά του Ατλαντικού οι ναυλωτές κατάφεραν να αντισταθούν στις τιμές που πλειοδοτούσαν οι πλοιοκτήτες για τα ταξίδια στην περιοχή του βορρά.

Έτσι σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η μέση τιμή για κυκλικό ταξίδι Ειρηνικού διαμορφώθηκε στα $ 9,500 ημερησίως αυξημένη κατά 10% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ στην πλευρά του Ατλαντικού αντίστοιχο ταξίδι κυμάνθηκε στα $ 9,250 ημερησίως με οριακή αύξηση μόλις 2%. Ο δείκτης BCI (Baltic Cape Index) την Παρασκευή έκλεισε στις 1593 (+49).

Πλοία Panamax

Σχετικά με την αγορά για πλοία χωρητικότητας τύπου Panamax, επηρεάστηκε από την περιορισμένη κινητικότητα στην περιοχή του Ατλαντικού, ενώ οι τιμές spot για ταξίδια από τον κόλπο Μεξικού (Αμερικής) έδειξαν σημάδια επιβράδυνσης λόγω αυξημένου όγκου πλοίων που ταξίδεψε με έρμα στην περιοχή αυτή.

Στην περιοχή της Ασίας παρατηρήθηκε οριακή υποχώρηση μέχρι το τέλος της εβδομάδας. Η ζήτηση παρέμεινε σε ικανοποιητικά επίπεδα όμως ο αριθμός των πλοίων που κατέφθαναν από τα Ανατολικά νότια παράλια της Αμερικής με σιτηρά συνέχισε να αυξάνεται.

Επιπροσθέτως αρκετοί πλοιοκτήτες αναζητούσαν χρονοναυλώσεις για να καλυφθούν μέχρι το τέλος του χρόνου και το πρώτο τρίμηνο του νέου έτους.

tanker

Ενδεικτικά, η μέση τιμή για κυκλικό ταξίδι Ειρηνικού διαμορφώθηκε στα $ 7,000 ημερησίως και για αντίστοιχο Ατλαντικού μόλις στα $ 8,000 ημερησίως.

Ο δείκτης BPI (Baltic Panamax Index) την Παρασκευή διαμορφώθηκε στις 885(-1).

Όσον αναφορά για πλοία χωρητικότητας τύπου Supramax και Handysize εν αναμονή του Eisbein στο Αμβούργο η δραστηριότητα στην αγορά ήταν υποτονική. Στον Ατλαντικό οι τιμές για ταξίδια από τον κόλπο Μεξικού (Αμερικής) και τα Ανατολικά νότια παράλια αποδυναμώθηκαν σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, καθώς περιορίστηκε ο αριθμός των φορτίων σιτηρών και συγχρόνως αυξήθηκε ο αριθμός των πλοίων στην περιοχή. Aντίθετα η αγορά σε ταξίδια από την Μαύρη Θάλασσα για Ανατολική Μεσόγειο διατήρησε την δυναμική της.

Στον αντίποδα, την πρώτη εβδομάδα Νοεμβρίου η αγορά στην περιοχή του Ειρηνικού έδειξε σημάδια αποδυνάμωσης με αυξημένη προσφορά σε τονάζ και περιορισμένη ζήτηση από την πλευρά των ναυλωτών με αποτέλεσμα την συμπίεση των τιμών.

Ενδεικτικά, η μέση τιμή για κυκλικό ταξίδι Ατλαντικού για πλοία χωρητικότητας τύπου Supramax παρέμεινε σταθερή σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 5,250 ημερησίως, ενώ για αντίστοιχο ταξίδι Ειρηνικού στα $ 5,750 ημερησίως με υποχώρηση της τάξεως του 4%.

Από την άλλη, σε πλοία χωρητικότητας τύπου Handysize η μέση τιμή για κυκλικό ταξίδι Ειρηνικού παρέμεινε σταθερή σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 5,750 ημερησίως, ενώ για απλό ταξίδι από τα Ανατολικά παράλια της Αμερικής και τον κόλπο Μεξικού (Αμερικής) για τα Ευρωπαϊκά παράλια Ατλαντικού η μέση τιμή παρέμεινε σταθερή στα $ 7,500 ημερησίως.

Ο δείκτης BSI (Baltic Supramax Index) την Παρασκευή διαμορφώθηκε στις 716(-2) και ο δείκτης BHSI στις 433(-1).

Χθές (7/11/16) οι δείκτες διαμορφώθηκαν ως εξήςο Γενικός δείκτης BDI (Baltic Dry Index) 870(+15), BCI (Baltic Cape Index) 1636(+43), BPI (Baltic Panamax Index) 889(+4), BSI (Baltic Supramax Index) 712(-4) και BHSI (Baltic Handysize Index) 431(-2).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Αγγ. Φράγκου: Μειώθηκαν τα κέρδη της Navios Acquisition αλλά ξεπέρασαν τις προβλέψεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ετοιμάζουν κούρεμα 40%-60% για τα κόκκινα δάνεια – Το σχέδιο των τραπεζών

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Μεγάλος διαγωνισμός του mononews. Δίνουμε 5 δωροεπιταγές από τα Attica αξίας 1.000 ευρώ



ΣΧΟΛΙΑ