• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    ναυτιλία ναυλαγορά


    Θετική εικόνα παρουσίασε η ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα 27 Νοεμβρίου – 1 Δεκεμβρίου 2017.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, αυξημένη κινητικότητα της αγοράς παρατηρήθηκε στην κατηγορία των πλοίων τύπου Post-Panamax την εβδομάδα που πέρασε, με έναν αριθμό πλοίων χωρητικότητας 8.500-TEU να επεκτείνουν προϋπάρχουσες συμφωνίες στα επίπεδα των $12.500 ημερησίως για μικρές με μεσαίου χρονικού ορίζοντα περιόδους. Επιπροσθέτως, αναφορά έγινε σε συμφωνία πλοίου χωρητικότητας 6.300-TEU για μεσαίας διάρκειας χρονική περίοδο κοντά στα επίπεδα των $11.000 ημερησίως, ναύλος που -σύμφωνα με τους αναλυτές- θεωρείται χαμηλός καθώς δεν υπάρχουν πολλά διαθέσιμα πλοία αυτής της κατηγορίας.

    Στα containerships τύπου Panamax τώρα, η ζήτηση της αγοράς παρέμεινε ενισχυμένη, με αποτέλεσμα η προσφορά των διαθέσιμων πλοίων μικρότερης χωρητικότητας («baby» Panamaxes) της κατηγορίας αυτής να περιοριστεί και οι τιμές των ναύλων να κυμανθούν στα υψηλά επίπεδα των $7.000 ημερησίως. Επιπροσθέτως, οι αναλυτές θεωρούν ότι εφόσον οι ναυλωτές δείχνουν ενδιαφέρον σε επεκτάσεις προϋπαρχουσών συμφωνιών σε πλοία που θα είναι διαθέσιμα μέσα στον Δεκέμβριο, τα επίπεδα των $8.000 ημερησίως στην Ασία φαίνεται να είναι ένας εφικτός στόχος.

    Εν τω μεταξύ, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 3.500-TEU, η εβδομάδα που πέρασε κύλισε σε ήρεμους τόνους με αναφορά μόνο σε επέκταση προϋπάρχουσας συμφωνίας σε πλοίο τύπου B-178 άνευ εξοπλισμού φόρτωσης στην Ασία για περίοδο 4-8 μηνών στα χαμηλά επίπεδα των $8.000 ημερησίως. Επιπλέον, οι αναλυτές επισημαίνουν ότι η καμπύλη της προσφοράς/ζήτησης παραμένει ισορροπημένη, καθώς υπάρχουν μόνο λίγα πλοία που ψάχνουν απασχόληση ή θα είναι διαθέσιμα μέσα στα Χριστούγεννα.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Παράλληλα, σχετικά με τα πλοία χωρητικότητας 2.800-TEU -όπως είχαν επισημάνει οι ίδιοι αναλυτές πριν από μερικές εβδομάδες- τη μεγαλύτερη κινητικότητα της αγοράς συγκεντρώνει η περιοχή της Ασίας, με τον αγώνα να επιτευχθούν τα επίπεδα $9.000 ημερησίως να συνεχίζεται. Έτσι, αναφορά έγινε για συμφωνία περιόδου διάρκειας μέχρι και 12 μήνες σε πλοίο τύπου Gdynia 8.184 στα $8.250 ημερησίως καθώς επίσης και σε πλοίο τύπου Mipo 2.800 για περίοδο μέχρι και 8 μήνες στα $8.650 ημερησίως. Επιπροσθέτως, οι αναλυτές σχολίασαν ότι, καθώς τα δυο παραπάνω πλοία έχουν αγοραστεί πρόσφατα, το ενδιαφέρον των πλοιοκτητών για μακροχρόνια ναύλωση με καλούς ναυλωτές είναι κατανοητό, αν και σε επίπεδα κάτω από εκείνα προηγουμένων τελευταίων αντίστοιχων συμφωνιών.

    Ως αναφορά τα πλοία χωρητικότητας 2.500-TEU, για άλλη μια φορά οι αναλυτές επισημαίνουν ότι η προσφορά των διαθέσιμων πλοίων αυτής της κατηγορίας δείχνει να έχει σχεδόν εξαντληθεί. Επίσης, τα εναπομείναντα διαθέσιμα πλοία φαίνεται ότι πλέον άρχισαν να επωφελούνται από αυτή την έλλειψη, με αναφορά συμφωνίας πρότυπου τύπου να επιτυγχάνει -για μικρή χρονική περίοδο στη Μεσόγειο- ναύλο της τάξεως των $10.500 ημερησίως, που θεωρείται υψηλός δεδομένου ότι η προηγούμενη τελευταία αντίστοιχη ναύλωση είχε συμφωνηθεί σε περίπου $3.000 ημερησίως χαμηλότερα για λίγο μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοίο.

    Εν τω μεταξύ, στην αγορά του Ατλαντικού αναφορά έγινε σε πλοίο υψηλής ψυκτικής ικανότητας που κατάφερε να πετύχει ναύλο της τάξεως των $10.000 ημερησίως, ενώ σχετικά με την αγορά της Ασίας, οι τιμές διαμορφώθηκαν κοντά στα επίπεδα των $9.000 ημερησίως.

    Σχετικά με τα πλοία χωρητικότητας 1.700-TEU, οι τιμές των ναύλων στην Ασία δείχνουν να παραμένουν σταθερές και η αγορά να διατηρείται ισορροπημένη. Ακόμη, στην αγορά του Ατλαντικού αναφορά έγινε σε συμφωνία πλοίου τύπου Wenchong για περίοδο 3-5 μηνών σε επίπεδα λίγο χαμηλότερα από εκείνα τελευταίων αντίστοιχων συμφωνιών, ενώ στην Καραϊβική δεν υπάρχουν spot διαθέσιμα πλοία.

    Τέλος, σε σχέση με τα πλοία χωρητικότητας 700-1.100-TEU, η εβδομάδα κύλισε σε ήρεμους τόνους, άνευ αναφορών σε συμφωνίες και με τις τιμές των ναύλων στα πλοία τύπου Daesun να παραμένουν στην Ασία στα μεσαία επίπεδα των $7.000 ημερησίως. Επιπροσθέτως, στα πλοία τύπου CV 1.100 δεν υπήρξαν πρόσφατες αναφορές συμφωνιών, παρόλα αυτά, πληροφορίες αναφέρουν ότι η τελευταία ήταν στα υψηλά επίπεδα των $5.000 ημερησίως, ενώ οι πλοιοκτήτες ελπίζουν να σπάσουν το φράγμα των $6.000 ημερησίως.

    Άλλες ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν στην Ασία ήταν σε επέκταση προϋπάρχουσας σε πλοίο τύπου Daewoo 4.600 για 3-6 μήνες στα $7.500 ημερησίως, όπως επίσης και σε άλλο πλοίο τύπου Hyundai «Super 37» για περίοδο 6-9 μηνών στα $7.700 ημερησίως, σε ένα πλοίο τύπου B-178 άνευ εξοπλισμού φόρτωσης για 4-8 μήνες στα $8.250 ημερησίως και τέλος -στη Μεσόγειο- σε πλοίο τύπου STX 2.600 με εξοπλισμό φόρτωσης για περίοδο 10-12 μηνών στα $10.000 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Τα μεγάλα σχέδια της Αγγελικής Φράγκου για τη Navios Containers

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αδ. Λαιμός: Δύο ακόμα bulkers μπήκαν… ινκόγκνιτο στον στόλο της Unisea

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: SHIPPING FOCUS: Νέο deal για την ναυτιλιακή του Συμεών Παληού



    ΣΧΟΛΙΑ