• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    • Έλλη Πατέρα
    Εμπορευματοκιβώτια

    Εμπορευματοκιβώτια


    Θετικές παρέμειναν οι τάσεις της ναυλαγοράς των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα 12-16 Φεβρουαρίου 2018.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, στην κατηγορία των Post-Panamax οι τιμές των ναύλων στα πλοία χωρητικότητας των 8500 TEU συνέχισαν να ενισχύονται με αναφορά σε επέκταση υπάρχουσας συμφωνίας από την Cosco για περίοδο 12 μηνών στα $ 15,500 ημερησίως, ενώ άλλο παρόμοιο πλοίο ναυλώθηκε στα $ 16,000 ημερησίως για περίοδο περίπου 6 μηνών.

    Επιπροσθέτως, οι αναλυτές θεωρούν ότι η παραπάνω διόρθωση της αγοράς ήταν αναμενόμενη καθώς ο κλάδος αυτός ήταν υποτιμημένος για αρκετό καιρό και παράλληλα πιστεύουν ότι μετά τις διακοπές της Κίνας οι τιμές των ναύλων θα παρουσιάσουν περαιτέρω αύξηση.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Panamax

    Στα Panamax τώρα, αμετάβλητη παρέμεινε η αγορά την εβδομάδα που πέρασε με αναφορά σε συμφωνία στον Ατλαντικό σε μικρό πλοίο τύπου Panamax στα $ 9,500 ημερησίως ενώ παράλληλα στην Ασία δεν έγιναν πολλές αναφορές σε άλλες συμφωνίες εκτός από μια ναύλωση σε πλοίο τύπου Panamax-max για μικρή περίοδο στα χαμηλά επίπεδα των $ 9,000 ημερησίως (net of address commission).

    Σύμφωνα με τους αναλυτές αν η ζήτηση συνεχίσει να κινείται στα ίδια επίπεδα είναι θέμα χρόνου μετά τις διακοπές της Κίνας οι τιμές των ναύλων να παρουσιάσουν περαιτέρω αύξηση.

    Στο μεταξύ στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας  3500 TEU η περιορισμένη προσφορά σε τονάζ σε συνδιασμό με την υποτονική κινητικότητα της αγοράς είχε ως αποτέλεσμα να μην υπάρξουν πολλές αναφορές σε συμφωνίες παρά μόνο για μια ναύλωση που φαίνεται να ήταν σε ένα πλοίο τύπου Shanghai 3500 στην Νοτιοανατολική Ασία από την Cosco στα $ 9,500 ημερησίως.

    Παράλληλα, στα πλοία χωρητικότητας των 2800 TEU, στην Ασία, στα πλοία τύπου Mipo παρατηρήθηκε μικρή βελτίωση στις τιμές των ναύλων με αναφορά σε συμφωνία για περίοδο 4-8 μήνες στα $ 9,100 ημερησίως.

    Κατ ‘άλλα, στην Άπω Ανατολή η αγορά ήταν μικτή κάτι αναμενόμενο λόγω των διακοπών της Κίνας, ενώ παράλληλα στην Μεσόγειο αναφορά έγινε σε επέκταση υπάρχουσας συμφωνίας σε άλλο πλοίο τύπου Mipo στα $ 8,900 ημερησίως (net of address commission).

    Ως αναφορά τα πλοία χωρητικότητας 2500 TEU, η κινητικότητα των ναυλώσεων ήταν σε χαμηλά επίπεδα κυρίως λόγω της έλλειψης διαθέσιμων πλοίων αυτής της κατηγορίας.

    Επιπροσθέτως, κάποιες συμφωνίες που παρατηρήθηκαν ήταν στην κατηγορία των 2100 TEU, όπως για παράδειγμα σε πλοίο τύπου Aker CS 2100 με εξοπλισμό φόρτωσης για 2-4 μήνες στα $ 11,000 ημερησίως, ναύλος που θεωρήθηκε από τους αναλυτές αξιοσημείωτος.

    Στα πλοία χωρητικότητας 1700 TEU, οι τάσεις της αγοράς ήταν θετικές με τις τιμές των ναύλων να ενισχύονται.

    Στην Ασία οι τιμές στα πρότυπου τύπου πλοία κυμάνθηκαν στα χαμηλά με μεσαία επίπεδα των $ 9,000 ημερησίως ενώ πρόσφατα στην Νοτιοανατολική Ασία πλοία τύπου Imabari 1500 πέτυχαν ναύλους άνω των $ 10,000 ημερησίως.

    Στην Μεσόγειο αναφέρθηκε επέκταση υπάρχουσας συμφωνίας για μικρή περίοδο σε πλοίο τύπου Hyundai 1800 με εξοπλισμό φόρτωσης για 2-4 εβδομάδες στα $ 9,500 ημερησίως ενώ παράλληλα οι τιμές των ναύλων στην Καραϊβική κινήθηκαν σε παρόμοια επίπεδα με εκείνα των τελευταίων συμφωνιών της Άπω Ανατολής και της Μεσογείου.

    Επιπροσθέτως, σύμφωνα με τους αναλυτές η επόμενη ναύλωση πιθανόν να ολοκληρωθεί σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα λόγω της έλλειψης διαθέσιμων πλοίων.

    Τέλος, στα πλοία χωρητικότητας 700-1100 TEU, μετά από τις τελευταίες εβδομάδες όπου οι τιμές των ναύλων είχαν παραμείνει στην Ασία κοντά στα επίπεδα των $ 6,200-6,300 ημερησίως, η αγορά ενισχύθηκε κατά περίπου $ 500 με την τελευταία συμφωνία να αναφέρεται στα $ 6,800 ημερησίως.

    Οι θετικές τάσεις της αγοράς αναμένεται να συνεχιστούν και μετά την λήξη των εορταστικών διακοπών της Κίνας καθώς η προσφορά των διαθέσιμων πλοίων παραμένει περιορισμένη.
    Στον Ατλαντικό, γενικά, η εικόνα ήταν θετική με έλλειψη διαθέσιμων πλοίων σε θέσεις spot ενώ αναμένεται η αγορά να παρουσιάσει περαιτέρω βελτίωση.

    Επιπροσθέτως, στην κατηγορία των 700 TEU η αγορά παρέμεινε σταθερή με τις τιμές των ναύλων να κινούνται στην Ασία στα επίπεδα των $ 5,250 ημερησίως.

    Διώρυγα του Σουέζ

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Π. Λιβανός: Νέα κίνηση ισχυροποίησης του στόλου της GasLog

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ν. Τσάκος: Nέα κερδοφόρα συμφωνία για τα τάνκερ της TEN

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Στα διαλυτήρια στέλνουν πλοία οι Έλληνες εφοπλιστές

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ