• Business

    ΤΕΡΝΑ-Mytilineos: Ανέλαβαν τα περισσότερα έργα της ΕΡΓΟΣΕ-Κοιτάζουν το mega project των 3,3 δισ. ευρώ

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    ΤΕΡΝΑ-Mytilineos: Ανέλαβαν τα περισσότερα έργα της ΕΡΓΟΣΕ-Κοιτάζουν το mega project των 3,3 δισ.

    Γεώργιος Περιστέρης, ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ – Ευάγγελος Μυτιληναίος, Mytilineos


    Μπορεί η σύμπραξη των ΤΕΡΝΑ και Mytilineos να αποτέλεσε ένα δίδυμο εταιριών που προκάλεσε αίσθηση στους επιχειρηματικούς κύκλους, αλλά ήταν αδιαμφισβήτητα εξαιρετικά ισχυρή, καθώς «κλείδωσε» σημαντικά έργα υποδομών που αφορούν τους ελληνικούς σιδηροδρόμους. Με αποτέλεσμα να γίνεται λόγος και για συνέχεια της συνεργασίας στο μέλλον για τα έργα 3,3 δις. που θα δημοπρατήσει η ΕΡΓΟΣΕ.

    Η κοινοπραξία των ΤΕΡΝΑ και Mytilineos, με τους Γιώργο Περιστέρη και Ευάγγελο Μυτιληναίο αντίστοιχα στο τιμόνι, δημιουργήθηκε πρόσφατα για τη διεκδίκηση των δημόσιων έργων συνολικής εκτιμώμενης αξίας 374 εκατ. ευρώ που δημοπράτησε η ΕΡΓΟΣΕ, τα οποία είχαν προκηρυχθεί από τα τέλη του περασμένου καλοκαιριού.

    ΤΕΡΝΑ-Mytilineos: Επικράτησαν στο 69% της συνολικής αξίας των έργων

    Οι δύο εταιρίες ένωσαν τις δυνάμεις τους για πρώτη φορά και διεκδίκησαν από κοινού 4 σιδηροδρομικά έργα, τα οποία αφορούν τις σιδηροδρομικές γραμμές Κιάτο-Ροδοδάφνη, Ροδοδάφνη-Ρίο, Παλαιαφάρσαλος-Καλαμπάκα καθώς και τα έργα στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Αθηνών.

    Η κοινοπραξία μέσω των εκπτώσεων που έδωσε κατάφερε να μειοδοτήσει στην αφρόκρεμα των έργων. Όπως έχει ήδη γράψει το mononews.gr, οι δύο εταιρίες θα αναλάβουν τα έργα-«φιλέτα» συνολικής αξίας 259 εκατ. ευρώ, που αφορούν στα τμήματα Κιάτο-Ροδοδάφνη και Ροδοδάφνη-Ρίο, τα οποία ξεπερνούν το 69% του συνόλου της αξίας των δημοπρατηθέντων έργων της ΕΡΓΟΣΕ.

    Ταυτόχρονα οι δύο εταιρίες έδωσαν τις μεγαλύτερες εκπτώσεις (18% και 8,29%) μεταξύ των διεκδικητών, οι οποίοι ήταν οι Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ και Intrakat-Σιδηροδρομικά Έργα για τα έργα στα οποί επικράτησαν και το συνολικό κόστος για την υλοποίηση των έργων ανέρχεται πλέον στα 228,8 εκατ. ευρώ.

    Στα υπόλοιπα έργα που αφορούσαν το τμήμα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Αθηνών συνολικής αξίας 115 εκατ. ευρώ επικράτησαν οι Intrakat-Σιδηροδρομικά έργα (έκπτωση 11,4%) και ΑΒΑΞ (έκπτωση 7,5%) αντίστοιχα.

    Το mega-project των 3,3 δισ. ευρώ

    Τα 4 παραπάνω έργα μπορεί να θεωρηθούν ως μία «διαγωνιστική προθέρμανση», διότι η ΕΡΓΟΣΕ θα βγάλει προς δημοπράτηση 6 έργα συνολικής αξίας 3,3 δισ. ευρώ που αφορούν τη διασύνδεση των λιμένων με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Σύμφωνα με πηγές η προκήρυξη των διαγωνισμών αναμένεται έως τα τέλη του Νοεμβρίου και το ενδιαφέρον από τον κατασκευαστικό κλάδο θα είναι αυξημένο.

    Τα έργα αφορούν στη διασύνδεση του Ρίου με το λιμάνι της Πάτρας, του Λαυρίου με το Κορωπί, της Παλλήνης με το Ελ. Βενιζέλος και τη Ραφήνα, της Θεσσαλονίκης με την Καβάλα και την Ξάνθη, του 6ου προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης με σιδηροδρομικό δίκτυο, και τη σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με το Ορμένιο με στόχο τη διασύνδεση με τη Βουλγαρία.

    Υπάρχει μέλλον για τη σύμπραξη;

    Η ισχυρή αυτή σύμπραξη, η οποία παρέμεινε σταθερή και χωρίς νέες εισόδους καθ’όλη τη διάρκεια των δημοπρατήσεων, ενδέχεται να συνεχιστεί και στο μέλλον, καθώς οι διαγωνισμοί της ΕΡΓΟΣΕ δε σταματούν.

    Πηγές προσκείμενες στη ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, επισημαίνουν πως η εισηγμένη κοιτάζει τις συνεργασίες με όλες τις κατασκευαστικές εταιρίες με στόχο να επικρατήσει σε έργα αυξημένης στρατηγικής σημασίας. Αυτό σημαίνει πως η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ «κρατάει πάντα ανοικτή την πόρτα» για επικερδείς συνεργασίες με Έλληνες και διεθνείς partners.

    Από την άλλη, όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς, η Mytilineos δε βλέπει το λόγο της διακοπής της σύμπραξης. Το νέο πείραμα έχει πετύχει προς το παρόν και σίγουρα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τους νέους διαγωνισμούς που θα πραγματοποιηθούν μέσω του ανταγωνιστικού διαλόγου. Μάλιστα, το ενδεχόμενο περαιτέρω σιδηροδρομικής σύνδεσης των ελληνικών λιμένων με τα Βαλκάνια, θα έχει ως αποτέλεσμα τη συμμετοχή διεθνών παικτών.

    Αυτό σημαίνει πως η σύμπραξη των δύο μεγάλων ομίλων της Ελλάδας θα τους δώσει την απαραίτητη δύναμη πυρός, ώστε να επικρατήσουν και σε αυτή την περίπτωση για τα περισσότερα έργα.

    Διαβάστε επίσης

    ΤΕΡΝΑ-Mytilineos: Κατέθεσαν την καλύτερη προσφορά για το σιδηροδρομικό έργο Κιάτο-Ροδοδάφνη

    ΕΡΓΟΣΕ: Στις ΤΕΡΝΑ – Μυτιληναίος το τμήμα Ροδοδάφνη – Ρίο

    ΕΡΓΟΣΕ: Ποιοι ενδιαφέρονται για τα έργα 3,3 δισ. για τη διασύνδεση λιμανιών με το σιδηρόδρομο



    ΣΧΟΛΙΑ