• Business

    Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): Τα μεγαλεπίβολα σχέδια και τα έργα των 50,5 δισ. ευρώ

    Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ΓΕΚ Τέρνα, Γιώργος Περιστέρης

    Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ΓΕΚ Τέρνα, Γιώργος Περιστέρης


    Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον είδε και μελέτησε η αγορά τα οικονομικά αποτελέσματα εννεαμήνου που ανακοίνωσαν οι εισηγμένες. Από αυτά, αίσθηση και αισιοδοξία προκάλεσαν τα αποτελέσματα της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με τη θεαματική άνοδο στα EBITDA κατά 17% (212,7 εκατ. ευρώ) και το ιστορικό ρεκόρ στο κατασκευαστικό ανεκτέλεστο, ύψους 4,5 δισ. ευρώ!

    Ο Όμιλος, με όχημα τα δημόσια έργα, τις παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ κοιτάει την επόμενη ημέρα με αισιοδοξία καθώς, όπως φαίνεται και από την ανακοίνωση για την έκδοση του κοινού ομολογιακού των 300 εκατ. ευρώ, στο στόχαστρο του έχουν μπει έργα υποδομής συνολικής αξίας 50,5 δισ. ευρώ.

    Τα έργα αυτά εντάσσονται κατά κύριο λόγο στο Ταμείο Ανάκαμψης και στα προγράμματα τύπου ΕΣΠΑ, μέσω των οποίων η Ελλάδα θα λάβει πόρους συνολικής αξίας 57 δισ. (32 δισ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και 25 δισ. ευρώ από τα προγράμματα τύπου ΕΣΠΑ) με σημαντικό μέρος εξ αυτών να κατευθύνονται σε έργα υποδομών και τις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες να βρίσκονται στις επάλξεις.

    Μάλιστα οι διαγωνισμοί για τα έργα που θα ενταχθούν στο Ταμείο Ανάκαμψης αναμένεται να προκηρυχθούν άμεσα καθώς τα χρονικά περιθώρια για την απορρόφηση των κονδυλίων θα είναι στενά και τα έργα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί έως το 2026. Γεγονός το οποίο μεταφράζεται σε γρήγορη δημοπράτηση και εκκίνηση των εργασιών.

    Ποια έργα διεκδικεί η ΓΕΚ Τέρνα

    Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με επικεφαλής τον Γιώργο Περιστέρη, πρωτοστατεί στα σιδηροδρομικά και τα οδικά έργα, καθώς και στις μονάδες απορριμμάτων έχοντας «κλειδώσει» σημαντικό αριθμό δημόσιων έργων, Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Δικαίου (ΣΔΙΤ) και παραχωρήσεων.

    Ταυτόχρονα, συνεχίζει να διεκδικεί νέα έργα μείζονος σημασίας τα οποία θα προκηρυχθούν ή θα δημοπρατηθούν το αμέσως επόμενο διάστημα.

    Σιδηροδρομικά έργα

    Όσον αφορά στα σιδηροδρομικά έργα, ο Όμιλος αφού προκάλεσε έκπληξη με την κοινοπραξία με την Mytilineos, εξασφαλίζοντας δύο από τα τέσσερα έργα που προκήρυξε στις αρχές του έτους η ΕΡΓΟΣΕ, βάζει πλώρη για τον νέο διαγωνισμό που ανακοίνωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής.

    Πρόκειται για ένα σύνολο έξι έργων συνολικής αξίας 4 δισ. ευρώ που αφορούν τη διασύνδεση των λιμένων με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Συγκεκριμένα, τα έργα αυτά αφορούν τις εξής διασυνδέσεις: Ρίο-Λιμάνι Πάτρας, Λαύριο-Κορωπί, Παλλήνη-Ελ. Βενιζέλος-Ραφήνα, Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Ξάνθη, 6ος προβλήτας λιμένα Θεσσαλονίκης-Δυτικός Προαστιακός και Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο.

    Πρόκειται για μία σειρά έργων που εκτός από τη βελτίωση των εγχώριων μεταφορών εμπορευμάτων θα αναδείξουν ακόμα περισσότερο τη χώρα ως logistics hub καθώς θα είναι δυνατή η σύνδεση με τη Νοτιοανατολική Ευρώπη μέσω της Βουλγαρίας.

    Από και έπειτα θα είναι δυνατή η επέκταση του δικτύου της μεταφοράς εμπορευμάτων προς την Κεντρική και Δυτική Ευρώπη, οι οποίες αποτελούν και την «οικονομική ραχοκοκαλιά» της Γηραιάς Ηπείρου.

    Οδικά έργα

    Στα οδικά έργα η εισηγμένη συμμετέχει σε πλήθος διαγωνισμών η συνολική αξία των οποίων ανέρχεται στα 2,73 δισ. ευρώ. Κατά κύριο λόγο αυτά αφορούν το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος, το Flyover του Περιφερειακού Θεσσαλονίκης και τον οδικό άξονα Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη.

    ΒΟΑΚ

    Όσον αφορά τον ΒΟΑΚ, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον της για το ΣΔΙΤ που αφορά στο τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη μήκους 22,5 χιλιομέτρων και αξίας 360 εκατ. ευρώ. Ο διαγωνισμός έχει εισέλθει στο τελικό του στάδιο όπου και οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλουν τις τελικές τους προσφορές, ενώ η ανάδειξη του μειοδότη αναμένεται στις αρχές του 2022.

    Το δεύτερο έργο στον ΒΟΑΚ έχει να κάνει με το τμήμα Χανιά-Χερσόνησος μήκους 157 χιλιομέτρων. Η αξία του εν λόγω τμήματος εκτιμάται στα 1,1 δισ. ευρώ και ο διαγωνισμός θα αφορά σε παραχώρηση η διάρκεια της οποίας θα ανέρχεται στα 30 έτη.

    Το τελευταίο τμήμα που θα τεθεί σε διαγωνιστική διαδικασία ως δημόσιο έργο είναι το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος μήκους 14 χιλιομέτρων και εκτιμώμενης αξίας 147 εκατ. ευρώ. Στόχος του Υπουργείου είναι το έργο να έχει δημοπρατηθεί εντός του ερχόμενου Ιανουαρίου και προς τούτο έχει προχωρήσει στο διαγωνισμό για την ανάδειξη των τεχνικών συμβούλων που θα αναλάβουν τις διαδικασίες ωρίμανσης του διαγωνισμού μέσω της εκπόνησης στατικών Προμελετών τεχνικών έργων σε υποτμήματα του αυτοκινητόδρομου.

    Flyover

    Το Flyover Θεσσαλονίκης αφορά στην κατασκευή ενός νέου σύγχρονου εναέριου αυτοκινητόδρομου αξίας 370 εκατ. ευρώ. Ο οδικός αυτός άξονας θα βρίσκεται δίπλα στον Περιφερειακό Θεσσαλονίκης, ενώ οι Θεσσαλονικείς αλλά και όσοι μετακινούνται προς τη Συμπρωτεύουσα θα απολαμβάνουν γρηγορότερες, ασφαλέστερες, και οικονομικότερες μετακινήσεις χωρίς να επιβαρύνονται με διόδια. Πρόκειται για μία ακόμα παραχώρηση διάρκειας 30 ετών. Και αυτό το έργο έχει εισέλθει στο τελικό του στάδιο, δηλαδή την υποβολή των τελικών προσφορών έως τις 20 Δεκεμβρίου, και η ολοκλήρωση του άξονα τοποθετείται εντός του 2026.

    Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη

    Κατά την ίδια ημερομηνία αναμένεται και η υποβολή των τελικών προσφορών για το ΣΔΙΤ του οδικού άξονα Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη. Πρόκειται για ένα έργο η αξία του οποίου ανέρχεται στα 312 εκατ. eυρώ με τη διάρκεια της σύμβασης να ανέρχεται στα 30 έτη εκ των οποίων τα τέσσερα θα αφορούν στην κατασκευή του άξονα.

    Ζεύξη Περάματος-Σαλαμίνας

    Σε πιο πρώιμο στάδιο βρίσκεται η υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος και Σαλαμίνας με τον διαγωνισμό να αφορά σε παραχώρηση διάρκειας 35 ετών και την αξία του έργου να εκτιμάται στα 450 εκατ. Ευρώ. Όπως προχωρούν οι αδειοδοτικές διαδικασίες εκ μέρους του Υπουργείου Ενέργειας και Περιβάλλοντος και των σχετικών Δήμων, εκτιμάται πως ο διαγωνισμός θα βγει στον αέρα εντός του επόμενου έτους ή στις αρχές του 2023 και η ολοκλήρωση της υποθαλάσσιας σύνδεσης αναμένεται εντός του 2028 καθώς θα χρειαστούν τέσσερα έτη για την κατασκευή της.

    Μονάδες απορριμμάτων

    Ένας σημαντικός τομέας δραστηριοποίησης των μεγάλων ελληνικών κατασκευαστικών εταιρειών είναι τα περιβαλλοντικά έργα και ιδιαίτερα οι μονάδες διαχείρισης απορριμμάτων. Αυτή την περίοδο τρέχουν τέσσερις διαγωνισμοί για μονάδες σε Αττική και Θεσσαλονίκη, ενώ, όπως έχει γράψει το mononews.gr, στις αρχές του επόμενου έτους θα προστεθεί στη λίστα διεκδίκησης ακόμα ένα ΣΔΙΤ.

    Ξεκινώντας από την Αττική, υπό δημοπράτηση βρίσκονται τρεις μονάδες απορριμμάτων με τη συνολική τους αξία να ανέρχεται στο 1 δισ. ευρώ. Ο πρώτος διαγωνισμός αφορά στο δημόσιο έργο της μονάδας στο Γραμματικό η οποία θα επεξεργάζεται σε ετήσια βάση 60.000 τόνους απορριμμάτων και η αξία της εκτιμάται στα 138 εκατ. Ευρώ. Ωστόσο, το έργο έχει περιέλθει σε «στάση» καθώς έχει λάβει πλήθος παρατάσεων, ενώ υπάρχουν φόβοι πως η δημοπράτησή του δε θα έχει ολοκληρωθεί εντός του 2021, που ήταν και ο αρχικός σκοπός.

    Τα άλλα δύο έργα αφορούν σε ΣΔΙΤ και θα γίνουν στη Φυλή και το Σχιστό. Η μονάδα στη Φυλή κοστολογείται στα 478 εκατ. Ευρώ και μέσω αυτής θα γίνεται η επεξεργασία 450.000 τόνων απορριμμάτων κατ’ έτος. Το δεύτερο ΣΔΙΤ θα υλοποιηθεί στο Σχιστό με κόστος 313 εκατ. Ευρώ, ενώ μέσα από τη νέα μονάδα θα «περνάνε» κατ’ έτος 250.000 τόνοι αποβλήτων.

    Στη Θεσσαλονίκη υπό δημοπράτηση βρίσκεται η μονάδα απορριμμάτων του Δυτικού Τομέα που θα επεξεργάζεται  335.000 τόνους απορριμμάτων σε ετήσια βάση. με την αξία του έργου να εκτιμάται στα 118 εκατ. Ευρώ.

    Όσον αφορά τον νέο διαγωνισμό που θα προκηρυχθεί εντός του ερχόμενου Ιανουαρίου, πρόκειται για την μονάδα απορριμμάτων στην Ανατολική Θεσσαλονίκη δυναμικότητας 150.000 τόνων απορριμμάτων κατ’ έτος και προϋπολογισμού 70 εκατ. ευρώ.

    Διαβάστε επίσης

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ομόλογο αειφορίας: Στόχος η μείωση των εκπομπών κατά 25% ως το 2025



    ΣΧΟΛΙΑ