• Business

    Στο στόχαστρο της Κίνας για αντιντάμπινγκ το γαλλικό κονιάκ – Αντίποινα για τους δασμούς στα EV

    • Bloomberg
    Ο Σι Τζινπίνγκ, ο Πρόεδρος της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας.

    Ο Σι Τζινπίνγκ, ο Πρόεδρος της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας.


    Μια έρευνα αντιντάμπινγκ που αφορά στα αποστάγματα κρασιού, όπως το κονιάκ, που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, αποφάσισε να πραγματοποιήσει η Κίνα, εντείνοντας τις εμπορικές εντάσεις μεταξύ Βρυξελλών και Πεκίνου, που απαντά με αυτόν τον τρόπο στην έρευνα του μπλοκ το περασμένο φθινόπωρο για τις επιχορηγήσεις των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων.

    Η έρευνα, την οποία το Πεκίνο είπε ότι ξεκινά μετά από αίτημα μιας εγχώριας ένωσης ποτών, στοχεύει στο γαλλικό κονιάκ, ένα προσοδοφόρο προϊόν στην Κίνα για παραγωγούς όπως την Pernod Ricard και τη Remy Cointreau.

    Θα επικεντρωθεί σε προϊόντα μπράντι που έρχονται σε δοχεία μικρότερα των 200 λίτρων από την ΕΕ, όπως ανέφερε την Παρασκευή το υπουργείο Εμπορίου της Κίνας.

    Κονιάκ εναντίον EV

    Η βιομηχανία του κονιάκ είναι μικρή σε σχέση με αυτή των ηλεκτρικών οχημάτων.

    Η Κίνα εισήγαγε οινοπνευματώδη ποτά αξίας 1,57 δισεκατομμυρίων δολαρίων από αποσταγμένο κρασί το 2023 έως τον Νοέμβριο, ενώ εξήγαγε ηλεκτρικά οχήματα αξίας περίπου 12,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην ΕΕ την ίδια περίοδο.

    «Είμαστε βέβαιοι ότι τα προϊόντα και οι εμπορικές μας πρακτικές συμμορφώνονται πλήρως με τους κινεζικούς και διεθνείς κανονισμούς και επίσης ότι η ΕΕ και η Κίνα θα βρουν έναν εποικοδομητικό τρόπο για να επιλύσουν τυχόν διμερείς διαφορές, όπως συνέβη στο παρελθόν για άλλα θέματα», δήλωσε στο Bloomberg η Valerie Mabin, εκπρόσωπος του Bureau National Interprofessionnel du Cognac (BNIC).

    Μια έρευνα για το ντάμπινγκ της Κίνας το 2013 στις εισαγωγές κρασιού από την ΕΕ, που ξεκίνησε ως απάντηση στους δασμούς στις εισαγωγές κινεζικών ηλιακών πάνελ, αποσύρθηκε μέσα σε ένα χρόνο, επισημαίνουν οι αναλυτές.

    Σημειώνεται ότι το Πεκίνο φημίζεται για τον τρόπο που χρησιμοποιεί το εμπόριο, προκειμένου να επιτύχει τους γεωπολιτικούς στόχους του.

    Εξέτασε τις εισαγωγές ξένων αλκοολούχων ποτών όταν ξέσπασαν οι γεωπολιτικές εντάσεις με την Αυστραλία, με αποτέλεσμα την επιβολή δασμών αντιντάμπινγκ στα αυστραλιανά κρασιά, αποδεκατίζοντας μια από τις μεγαλύτερες υπερπόντιες αγορές της χώρας.

    Καθώς οι δεσμοί βελτιώθηκαν, η Κίνα άρχισε να αναθεωρεί τους περιορισμούς.

    Αντίποινα στη Γαλλία

    Σημειώνεται ότι η Γαλλία ήταν ο κύριος υποστηρικτής της έρευνας των Βρυξελλών για τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, με τις γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες Renault και Stellantis να είναι ιδιαίτερα εκτεθειμένες στην απειλή των εισαγωγών.

    «Αυτή η κίνηση θα έπληττε τις οινοπαραγωγικές χώρες όπως η Γαλλία – και αυτό μάλλον δεν είναι τυχαίο. Η κυβέρνηση του Μακρόν ήταν ο ισχυρότερος υποστηρικτής της έρευνας της ΕΕ κατά των επιδοτήσεων στις εισαγωγές EV από την Κίνα», τονίζουν οι αναλυτές.

    «Η Γαλλία βρίσκεται στο επίκεντρο της έρευνας για το κονιάκ», δήλωσε ο Bruce Pang, επικεφαλής οικονομολόγος της Jones Lang LaSalle.

    «Η Κίνα προσπαθεί να ασκήσει πίεση στον μεγαλύτερο υποστηρικτή της κινεζικής έρευνας EV της ΕΕ», συνέχισε.

    Καθώς το κονιάκ θεωρείται προϊόν premium στην Κίνα που πωλείται σε τιμές πολύ υψηλότερες από τα τοπικά ποτά, το τέλος ντάμπινγκ είναι «αρκετά αυξημένο», δήλωσε ο Gilles Guibout, διαχειριστής χαρτοφυλακίου στην Axa Investment Managers στο Παρίσι.

    «Αυτό είναι καθαρά αντίποινα για το EV», πρόσθεσε.

    Η είδηση ​​για την έρευνα του κονιάκ οδήγησε την μετοχή της Remy Cointreau σε βουτιά έως και 12,5% στο Παρίσι, ενώ η μετοχή της Pernod Ricard υποχώρησε έως και 5,6%.

    Οι συγκεκριμένες εταιρείες πωλούν γαλλικό μπράντι που ονομάζεται κονιάκ στην Κίνα με μάρκες όπως οι Remy Martin και Martell.

    Οι αναλυτές της Jefferies Financial Group, ανέφεραν σε έκθεση ότι το selloff της Pernod ήταν «overdone», καθώς η Κίνα αντιπροσωπεύει περίπου το 10% των συνολικών πωλήσεων της Pernod, εκ των οποίων περίπου το 8% είναι κονιάκ.

    «Η Κίνα δείχνει στην Ευρώπη πώς θα μπορούσαν να είναι τα αντίποινα εάν επιβάλει δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα», δήλωσε ο Noah Barkin,  ανώτερος σύμβουλος της Rhodium Group.

    Παρόλο που η Κίνα αντιπροσωπεύει μια σημαντική αγορά για τις ευρωπαϊκές μάρκες αλκοολούχων ποτών, είναι μια μικρή βιομηχανία σε μια χώρα που σε μεγάλο βαθμό καταναλώνει το τοπικό αλκοολούχο ποτό, που ονομάζεται baijiu.

    Επεκτείνονται οι έρευνες αντιντάμπιγκ

    Ωστόσο, οι πρόσφατες εμπορικές ενέργειες της ΕΕ προς την Κίνα έχουν επεκταθεί και πέρα ​​από τα ηλεκτρικά οχήματα.

    Τον περασμένο μήνα, η ΕΕ ξεκίνησε έρευνες αντιντάμπινγκ στις κινεζικές εξαγωγές βιοντίζελ και μελαμίνης.

    Τον Νοέμβριο, το μπλοκ επέβαλε προσωρινούς δασμούς αντιντάμπινγκ στις εισαγωγές ορισμένων κινεζικών προϊόντων από πλαστικό.

    Σύμφωνα με τον Zhao Yongsheng, καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Διεθνών Επιχειρήσεων και Οικονομικών στο Πεκίνο, η νέα έρευνα για το κονιάκ δεν είναι σημάδι ενός εμπορικού πολέμου που ξεκινά μεταξύ Κίνας και ΕΕ.

    «Είναι αντίποινα, αλλά σε λογικά πλαίσια», τόνισε.

    «Η Κίνα επέλεξε ένα προϊόν με μικρό αντίκτυπο στην ΕΕ, ωστόσο, το μήνυμα είναι ότι μπορεί να στοχεύσει σε πολύ πιο σημαντικά ευρωπαϊκά αγαθά στο μέλλον, όπως το κρασί, τα προϊόντα πολυτελείας και τα αυτοκίνητα», δήλωσε χαρακτηριστικά.

    Διαβάστε επίσης: 

    Tesla: Ανακαλεί 1,6 εκατ. οχήματα στην Κίνα

    Bill Ackman: Η σύζυγός του κατηγορείται για λογοκλοπή – «Ζητώ συγγνώμη από τον Mattheck»

    Exxon Mobil: Απομείωση $2.5 δισ. στην Καλιφόρνια – Σταθερά κέρδη το δ’ τρίμηνο



    ΣΧΟΛΙΑ