Business

Στοιχηματικές: Αυτοί είναι οι κίνδυνοι της νέας ρύθμισης φόρου παικτών- Επιστολή στον Πρωθυπουργό


Τους κινδύνους που ελλοχεύει η νέα ρύθμιση που αλλάζει τον τρόπο υπολογισμού του φόρου παίκτη, τόσο για την επιτυχία της αδιεοδοτικής διαδικασίας των μόνιμων online αδειών, όσο και για στροφή των παικτών στα παράνομα τυχερά παιχνίδια, επισημαίνει η υπό ίδρυση “Ένωση Εταιρειών Διαδικτυακών Παιγνίων Ελλάδας” σε επιστολή της στον πρωθυπουργό και υπουργούς της κυβέρνησης.

Τονίζουν ότι το κόστος για τις 2 υπό έκδοση άδειες στο διαδίκτυο όπως προβλέπει ο σχετικός Νόμος 4002 ως ισχύει σήμερα, ανέρχεται σε ποσό 5 εκ ευρώ για διάρκεια 7 χρόνων, κόστος που είναι μακράν το υψηλότερο σε όλη την ΕΕ. Με την αύξηση των κρατικών εσόδων από το φόρο παίκτη, η συμμετοχή στην αγορά τυχερών παιγνίων στο διαδίκτυο στην χώρα μας, σημειώνουν   κινδυνεύει να καταστεί  μη ελκυστική (μη κερδοφόρα).  Σημειώνεται, ότι κύκλοι της αγοράς, αναφέρουν ότι υπάρχει μεγάλη απογοήτευση μεταξύ των εταιρειών και  κάποιοι έχουν δεύτερες σκέψεις στον να προχωρήσουν για τη μόνιμη άδεια, καθώς λόγω της στάσης της  κυβέρνησης υπάρχει ο φόβος για συνεχή αλλαγή των όρων ενδεχομένως και με νέες επιβαρύνσεις.

Επίσης αναφέρουν ότι η νομοθετική αυτή παρέμβαση αναδεικνύει την σχετική αδυναμία της χώρας μας αφενός ως προς την σταθερότητα συστημάτων φορολόγησης και αφετέρου ως προς την εξασφάλιση σταθερών κανόνων για την ανάπτυξη υγιούς επιχειρηματικότητας και προσέλκυσης ξένων και εγχώριων επενδύσεων.

Σημειώνουν επίσης ότι πιθανή αύξηση εσόδων στα έσοδα από το φόρο παίκτη, μπορεί να προκαλέσει σημαντική μείωση του κύκλου εργασιών και κατά συνέπεια των εσόδων του δημοσίου από τον φόρο παιγνίων που είναι το 35% στα μικτά κέρδη.

Η Επιστολή, που υπογράφεται από τις εταιρείες, Kaizen Gaming International Ltd / Stoiximan Lucky Stream / bet365, Logflex Ltd, Winmasters, Sportingbet, Bwin, Interwetten Gaming Ltd / interwetten.gr, Rebels Gaming Ltd
Love2celebrate Ltd / NetBet.gr  προτείνει, να εξετασθούν και να εφαρμοστούν αναπτυξιακά μέτρα που θα συμβάλουν στην μεγέθυνση της νόμιμης αγοράς και κατά συνέπεια στην αύξηση δημοσίων εσόδων. Ειδικότερα, προτείνουν να εκδοθούν νέες άδειες για παίγνια που έως σήμερα δεν προσφέρονται στο διαδίκτυο που θα δημιουργήσουν νέες αγορές και νέα έσοδα.

Πέραν τις Επιστολής, πληροφορίες αναφέρουν, ότι η νέα ρύθμιση, έχει δημιουργήσει μεγάλο αναβρασμό στις εταιρείες του κλάδου και κάποιοι μελετούν και το ενδεχόμενο να κάνουν Καταγγελίες στην Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν σε δύο βάσεις:

α)Έλλειψη αναλογικότητας στη φορολόγηση, καθώς παλιοί συντελεστές  (15% και 20%) συνεχίζουν να ισχύουν για τα τα παιχνίδια που παίζονται με session και οι νέοι συντελεστές για τα παιχνίδια που παίζονται με  δελτίο.

β)Κρατική Ενίσχυση, αφού η στήριξη των αθλητικών ομάδων από την αύξηση της φορολογικής επιβάρυνσης αποτελεί   επιβάρυνση υπέρ τρίτων.

Ακολουθεί ολόκληρη η Επιστολή:

Προς τον:

 

Πρόεδρο της Κυβέρνησης, κ. Κ. Μητσοτάκη
Κοιν/ση: Υπουργό Οικονομικών, κ. Χ. Σταικούρα
Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Α. Γεωργιάδη
Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού, κυριά Λ. Μενδώνη
Υπουργό Επικρατείας, κ. Γ. Γεραπετρίτη
Υφυπουργό Οικονομικών, κ. Α. Βεσυρόπουλο
Υφυπουργό για Οικ/κή Διπλωματία και Εξωστρέφεια, κ. Κ. Φραγκογιάννη
Aξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ,
Στη χώρα μας, χάρη στην συστηματική προσπάθεια της Κυβέρνησής σας τον τελευταίο χρόνο και με την παράλληλη συμβολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ρυθμίζεται αυτήν την περίοδο οριστικά η αγορά τυχερών παιγνίων στο διαδίκτυο με την έκδοση μονίμων αδειών.

Μία ρύθμιση η οποία σύμφωνα με όλες τις μελέτες και προβλέψεις που έχουν εκπονηθεί αναμένεται να συνδράμει σημαντικά στην ανάπτυξη αλλά και τον έλεγχο αυτής της αγοράς αλλά και να αποφέρει επιπρόσθετα έσοδα στο Ελληνικό Δημόσιο ήδη από την έναρξη εφαρμογής της στις αρχές του 2021.
Το θετικό σημείο της ρύθμισης αυτής είναι ότι θα ανακόψει ένα μεγάλο μέρος της παράνομης δραστηριότητας κατευθύνοντάς το προς την νόμιμη και ελεγχόμενη από την αρμόδια ανεξάρτητη αρχή (ΕΕΕΠ) αγορά.
Αυτή η μετάβαση προς το νόμιμο παιχνίδι ξεκίνησε το 2011 με την εφαρμογή του Νόμου 4002 και του μεταβατικού καθεστώτος που προέβλεπε το άρθρο 50 του νόμου με την νόμιμη συμμετοχή εταιρειών που είχαν έδρα σε χώρες της ΕΕ.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι τα μικτά έσοδα (GGR) του διαδικτυακού κλάδου τυχερών παιγνίων, από 287 εκατομμύρια ευρώ το 2017, αυξήθηκαν σε 435 εκατομμύρια ευρώ το 2019 ενώ το 2020 αναμένεται να ξεπεράσουν τα 540 εκ ευρώ αποδίδοντας στο ελληνικό δημόσιο 190 εκ ευρώ φόρων αυτήν την χρονιά.
Ενώ όμως βρίσκεται σε εξέλιξη η αδειοδοτική διαδικασία και έχουν κατατεθεί και εν πολλοίς αξιολογηθεί οι πρώτες υποψηφιότητες με συμμετοχή πολλών και μεγάλων εταιρειών από την Ελλάδα και το εξωτερικό, κατατέθηκε αιφνιδίως χθες Παρασκευή 18.12.2020 στην Βουλή σε μη σχετιζόμενο Νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας για ρυθμίσεις Covid-19 άρθρο 57 το ο οποίο τροποποιεί και καθιστά πιο επαχθή τον τρόπο φορολόγησης των κερδών των παικτών για όλα τα τυχερά παιχνίδια, με σκοπό όπως αναφέρει το σχετικό άρθρο και την χρηματοδότηση αθλητικών ομάδων.

Σημειώνεται κύριε Πρόεδρε της Κυβέρνησης ότι παρόμοια ρύθμιση για χρηματοδότηση δράσεων του Αθλητισμού και του Πολιτισμού προβλέπεται ήδη και στον Νόμο 4002/2011.
Όμως επιτρέψτε μας να αναφέρουμε ότι η νομοθετική αυτή παρέμβαση αναδεικνύει την σχετική αδυναμία της χώρας μας αφενός ως προς την σταθερότητα συστημάτων φορολόγησης και αφετέρου ως προς την εξασφάλιση σταθερών κανόνων για την ανάπτυξη υγιούς επιχειρηματικότητας και προσέλκυσης ξένων και εγχώριων επενδύσεων.

Σημείο που γνωρίζετε καλύτερα από όλους μας πόσο πολύ επί σειρά δεκαετιών έχει τραυματίσει τη διεθνή εικόνα της χώρας μας και την προσπάθεια προσέλκυσης ξένων επενδυτών. Ειδικά όταν κάθε ενδιαφερόμενη εταιρεία του κλάδου μας έχει κληθεί και έχει καταθέσει σαν μέρος του φακέλου αδειοδότησης, λεπτομερή επενδυτικά και επιχειρηματικά σχέδια στην Αδειοδοτική Αρχή Ελέγχου και Εποπτείας Παιγνίων (ΕΕΕΠ).
Επανερχόμενοι στο θέμα της φορολόγησης των τυχερών παιγνίων: Στον νόμο 4002 το έτος 2011 ορίσθηκε η φορολόγηση των τυχερών παιγνίων στην Ελλάδα με κλίμακα 30% στα μικτά έσοδα (GGR) κατ’ αρχήν και μεταγενέστερα (το 2016) σε κλίμακα 35% που ισχύει σήμερα. Η κλίμακα αυτή είναι από τις υψηλότερες στην Ευρωπαϊκή Ένωση για τον κλάδο των τυχερών παιγνίων.
Να προσθέσουμε εδώ επίσης, ότι το κόστος για τις 2 υπό έκδοση άδειες στο διαδίκτυο όπως προβλέπει ο σχετικός Νόμος 4002 ως ισχύει σήμερα, ανέρχεται σε ποσό 5 εκ ευρώ για διάρκεια 7 χρόνων, κόστος που είναι μακράν το υψηλότερο σε όλη την ΕΕ.
Με δεδομένα τα ανωτέρω 2 στοιχεία καθίσταται σαφές ότι η συμμετοχή στην αγορά τυχερών παιγνίων στο διαδίκτυο στην χώρα μας είναι ιδιαίτερα «ακριβή». Οποιαδήποτε πρόσθετη φορολογική επιβάρυνση επιβληθεί κινδυνεύει να καταστήσει την συγκεκριμένη αγορά μη ελκυστική (μη κερδοφόρα).

Επιτρέψτε μας να επαναλάβουμε ότι πέραν της σημαντικής του φορολογικής συνεισφοράς, ο κλάδος του διαδικτύου συμμετέχει με πλέον των 70 εκ ευρώ ετησίως σε χορηγικά προγράμματα (κυρίως στον αθλητισμό – επαγγελματικό και ερασιτεχνικό) και σε διαφήμιση στα ΜΜΕ, σε μία περίοδο που η διαφημιστική αγορά αλλά και ο Αθλητισμός στην χώρα μας γνωρίζουν σημαντική ύφεση.
Σημειωτέο δε ότι ο φόρος επί των κερδών των παικτών ανά στήλη που ήδη εφαρμόζεται στην Ελλάδα σε όλα τα τυχερά παίγνια – και πλέον προτείνεται να υπολογιστεί ανά δελτίο – αποτελεί μια ελληνική πρωτοτυπία καθώς δεν υφίσταται αντίστοιχη φορολόγηση κερδών παικτών σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Ο νέος σχεδιαζόμενος φόρος (2,5 -5 -7,5%) παικτών παρότι χαμηλότερος από τον ισχύοντα (15-20%), προορίζεται σε μία πολύ πιο διευρυμένη βάση παικτών με την προσδοκία της περαιτέρω αύξησης των δημόσιων εσόδων, αγνοώντας πιθανά ότι παράλληλα θα προκαλέσει σημαντική μείωση του κύκλου εργασιών και κατά συνέπεια των εσόδων του δημοσίου από τον φόρο του 35%.
Επιπρόσθετα ο νέος τρόπος φορολόγησης των κερδών των παικτών θα δημιουργήσει σοβαρό αντικίνητρο σε μεγάλο αριθμό παικτών, οι οποίοι για να αποφύγουν την φορολόγηση των κερδών τους, θα επιλέξουν την παράνομη/μη αδειοδοτημένη αγορά.

Συμπερασματικά τι προτείνουμε:
Κατανοώντας την εξαιρετικά δύσκολη οικονομική συγκυρία στην οποία ευρισκόμαστε και την ανάγκη εύρεσης νέων πόρων για το κράτος, προτείνουμε να εξετασθούν και να εφαρμοστούν αναπτυξιακά μέτρα που θα συμβάλουν στην μεγέθυνση της νόμιμης αγοράς και κατά συνέπεια στην αύξηση δημοσίων εσόδων από το νόμιμο και υπεύθυνο παιχνίδι, χωρίς να θέτουν σε κίνδυνο την εν εξελίξει αδειοδοτική διαδικασία.

Ειδικότερα:
– Να παραμείνει αμετάβλητος ο τρόπος και τα ποσοστά φορολόγησης των κερδών των παικτών.
– Να εκδοθούν νέες άδειες για παίγνια που έως σήμερα δεν προσφέρονται στο διαδίκτυο που θα δημιουργήσουν νέες αγορές και συνεπακόλουθα αύξηση των εσόδων για το Ελληνικό Δημόσιο.
Με την ολοκλήρωση της αδειοδοτικής διαδικασίας και την είσοδο νέων εταιρειών στην Ελλάδα αλλά και μέσα από τον έλεγχο για εφαρμογή των κανόνων “Υπεύθυνου παιχνιδιού ” και την καταπολέμηση του παράνομου παιχνιδιού, διαμορφώνονται οι συνθήκες για σημαντική μεγέθυνση της αγοράς τυχερών παιγνίων και κατά συνέπεια των δημοσίων εσόδων.

Ένωση Εταιρειών Διαδικτυακών Παιγνίων Ελλάδας (υπό σύσταση)

Kaizen Gaming International Ltd / Stoiximan
Lucky Stream / bet365
Logflex Ltd
Winmasters
Sportingbet
Bwin
Interwetten Gaming Ltd / interwetten.gr
Rebels Gaming Ltd
Love2celebrate Ltd / NetBet.gr



ΣΧΟΛΙΑ