• Business

    Stellantis: Ο CEO συγκρίνεται με ποδοσφαιριστή ή οδηγό Formula 1 – Κύμα αντιδράσεων

    • Bloomberg
    Carlos Tavares, CEO Stellantis

    Carlos Tavares, CEO Stellantis


    Θύελλα αντιδράσεων έχει σηκώσει η αύξηση των αποδοχών του Διευθύνοντος Συμβούλου της Stellantis, Carlos Tavares, κατά 56% για το 2023, την ώρα που η εταιρεία περικόπτει θέσεις εργασίας, ανακοινώνοντας παράλληλα “άπιαστους” στόχους εξοικονόμησης δαπανών, εν μέσω μετάβασης στα EV.

    Στην ετήσια γενική συνέλευση της Τρίτης, οι συμβουλευτικές εταιρείες Glass Lewis και Proxinvest προέτρεψαν τους επενδυτές να ψηφίσουν κατά της έγκρισης του συνολικού πακέτου αποζημίωσης των 36,5 εκατομμυρίων ευρώ (39 εκατομμυρίων δολαρίων) του Tavares, το οποίο είναι αυξημένο σχεδόν κατά 60% από τα επίπεδα του 2022.

    Το πακέτο περιλαμβάνει ένα «κίνητρο μετασχηματισμού» ύψους 10 εκατομμυρίων ευρώ το οποίο αποτελεί ένα είδος αμοιβής για τους στόχους που επιτεύχθηκαν και συνδέονται με τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο όμιλος στο παγκόσμιο αυτοκινητικό στερέωμα – και ιδιαίτερα στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.

    Σημειώνεται ότι η εταιρεία έχει τεθεί υπό εξονυχιστικό έλεγχο στην Ιταλία, καθώς επιδιώκει να μειώσει τον αριθμό των εργαζομένων και να μεταφέρει την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων σε χώρες χαμηλού κόστους όπως το Μαρόκο.

    Την περασμένη εβδομάδα, χιλιάδες Ιταλοί ενώθηκαν με τους απεργούς εργάτες κοντά στη βάση της αυτοκινητοβιομηχανίας στη βόρεια Ιταλία.

    Παράλληλα, η Stellantis και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της Renault και της Volkswagen, αγωνίζονται να κατασκευάσουν οικονομικά προσιτά EV, κάτι που καθίσταται κρίσιμο προκειμένου να “χτυπηθεί” ο ανταγωνισμός από την Κίνα και να ανατραπούν οι επιβραδυντικές τάσεις στις πωλήσεις EV.

    Απολύσεις επί των… απολύσεων

    Την ίδια στιγμή, η Stellantis στοχεύει στη μείωση του εργατικού δυναμικού της στην Ιταλία κατά 8%, δηλαδή περίπου 3.700 θέσεις, σύμφωνα με το εργατικό σωματείο Fiom.

    Ταυτόχρονα, στις ΗΠΑ, η εταιρεία έχει ξεκινήσει την απόλυση χιλιάδων εργαζομένων στο Ντιτρόιτ, το Τολέδο και το Οχάιο, ενώ καταργεί περισσότερες θέσεις στη Γαλλία, σύμφωνα με τα τοπικά συνδικάτα.

    Σύμφωνα με το Bloomberg, οι απολύσεις, οι οποίες έρχονται σε αντίθεση με την αύξηση των μισθών των στελεχών και το υψηλότερο μέρισμα, εγείρουν ερωτηματικά σχετικά με τις πρακτικές αποδοχών «εκτός από την πιθανότητα να αμαυρωθεί η φήμη της εταιρείας», έγραψε ο Glass Lewis σε έκθεσή του τον περασμένο μήνα.

    Τα “σκληρά” μέτρα της Stellantis, ενώ σημειώνει κέρδη ρεκόρ, έχουν προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις από τους εργαζόμενους, οι οποίοι διαμαρτύρονται επίσης για τον αυξημένο φόρτο εργασίας, αλλά και για ανθυγιεινές συνθήκες σε ορισμένα εργοστάσια, με ελλείψεις σε κατάλληλο εξοπλισμό και ανεπαρκή θέρμανση.

    Από πλευράς του, ο 65χρονος Tavares επεδίωξε να κάνει την Stellantis πιο δυνατή στο να αντέξει τη στροφή προς τα EV.

    Η μετοχή έκανε άλμα περίπου 60% το 2023, παρά το γεγονός ότι η εταιρεία έχασε έδαφος από ανταγωνιστές σε πολλές χώρες, συμπεριλαμβανομένων της Γαλλίας και των ΗΠΑ, σύμφωνα με την Jato Dynamics.

    «Υπάρχει ένα συμβόλαιο μεταξύ εταιρείας και εμού, όπως ακριβώς υπάρχουν συμβόλαια για τους ποδοσφαιριστές και τους οδηγούς της Formula 1», ανέφερε ο Ταβάρες σε δημοσιογράφους που επισκέφθηκαν ένα εργοστάσιο στη βόρεια Γαλλία τη Δευτέρα.

    «Επίσης, καθώς το 90% του μισθού μου εξαρτάται από τα αποτελέσματα της εταιρείας, φαίνεται ότι αυτά δεν είναι και τόσο άσχημα», συμπλήρωσε.

    Διαβάστε επίσης: 

    Stellantis: Ο Ταβάρες, η Μελόνι, o ιταλογαλλικός «πόλεμος» και στο βάθος… απολύσεις

    Stellantis: Προειδοποιεί για αναταράξεις καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες μειώνουν τις τιμές

    Stellantis: «Γκάζι» στο σχέδιο παραγωγής 1 εκατ. οχημάτων στην Ιταλία



    ΣΧΟΛΙΑ