Ο Στέλιος Χατζηιωάννου πρωτοστάτησε πριν από τρεις δεκαετίες στις αερομεταφορές χαμηλού κόστους στην Ευρώπη με την EasyJet Plc, μετατρέποντάς την σε μία από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες της περιοχής. Τώρα επιχειρεί να μειώσει τις χρεώσεις σε μία νέα βιομηχανία: τις συναλλαγές κρυπτονομισμάτων.

Η EasyGroup Ltd του δισεκατομμυριούχου ετοιμάζεται να λανσάρει αυτόν τον μήνα την EasyBitcoin, έπειτα από συμφωνία παραχώρησης άδειας χρήσης εμπορικού σήματος με την ρυθμιζόμενη πλατφόρμα συναλλαγών Uphold. Η EasyGroup θα συμβάλει στη χρηματοδότηση της προώθησης, όπως είπε ο ίδιος.

1

«Το κάνω μόνο επειδή η δεύτερη εκλογή του Τραμπ έκανε το κρυπτονομίσμα εντελώς mainstream», δήλωσε ο Χατζηιωάννου σε μια σπάνια συνέντευξη μέσω βίντεο από τις Σπέτσες, όπου διατηρεί κατοικία, αναφέρει το bloomberg. Ωστόσο, θεωρεί ότι οι υψηλές προμήθειες κρατούν πίσω τον κλάδο. «Ο ανταγωνισμός θα ρίξει αυτές τις τιμές», είπε.

Σημειώνεται ότι καθώς οι συναλλαγές κρυπτονομισμάτων πραγματοποιούνται από λίγα ανταλλακτήρια, με επικεφαλής τη Binance Holdings Ltd., δεν υπάρχουν κίνητρα ή ρυθμίσεις που να οδηγήσουν στην μείωση των χρεώσεων τους.

«Ο κόσμος θα αγοράζει και θα πουλά Bitcoin», είπε ο Χατζηιωάννου. «Οπότε καλό είναι να τους προσφέρεις μια πλατφόρμα όπου μπορούν να το κάνουν με πιο δίκαιο, πιο διαφανή και πιο οικονομικό τρόπο».

Η EasyBitcoin είναι η τελευταία σε μια μακρά λίστα επιχειρήσεων που έχει δημιουργήσει ο επιχειρηματίας με έδρα το Μονακό με την επωνυμία “easy”, η οποία εκτείνεται από γυμναστήρια, ξενοδοχεία, αποθήκευση, καφέ ακόμη και ταξίδια για κατοικίδια. Συνήθως, ο Χατζηιωάννου βρίσκει μια εταιρεία που θα μπορούσε να ωφεληθεί από το όνομα και συνάπτει συμφωνία δικαιωμάτων εκμετάλλευσης ώστε να έχει τακτικά έσοδα.

Η πρώτη που έφερε το εμπορικό σήμα ήταν η EasyJet, η αεροπορική που ίδρυσε το 1995 εμπνευσμένος από τη Southwest Airlines στις ΗΠΑ. Ο Στέλιος Χατζηιωάννου παραιτήθηκε από το διοικητικό συμβούλιο το 2010 σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τη στρατηγική της EasyJet, αλλά η οικογένειά του παραμένει ο μεγαλύτερος μέτοχος με ποσοστό 15%.

Έχει ασκήσει ανοιχτή κριτική στην EasyJet, κατηγορώντας τους διαδοχικούς ηγέτες της ότι επενδύουν υπερβολικά και προσφέρουν ανεπαρκείς αποδόσεις. Ωστόσο, στηρίζει τον σημερινό διευθύνοντα σύμβουλο Κέντον Τζάρβις που επιχειρεί να αντιστρέψει την πορεία της εταιρείας, η οποία χρειάστηκε δύο αυξήσεις κεφαλαίου στη διάρκεια της πανδημίας Covid-19 που ακινητοποίησε τα αεροσκάφη.

«Πρέπει να δοθούν τα εύσημα στην ομάδα που ανέλαβε την αεροπορική εταιρεία όταν είχε σταματήσει τις πτήσεις τον Ιούνιο του 2020 και κατάφερε να πραγματοποιήσει φέτος έσοδα 10,1 δισεκατομμυρίων λιρών», είπε, ποσό που ταιριάζει με την πρόβλεψη των αναλυτών για τα έσοδα της EasyJet για ολόκληρο το έτος.

Ωστόσο, η τιμή της μετοχής της εταιρείας έχει υποχωρήσει κατά 16% το 2025, καθώς αντιμετωπίζει υψηλότερα κόστη από τις τιμές των καυσίμων, τις απεργίες των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας και τα υψηλότερα τέλη στα βασικά αεροδρόμια.

Η χρηματιστηριακή αξία της είναι περίπου 3,6 δισ. λίρες (4,9 δισ. δολάρια), πολύ χαμηλότερη από την ανταγωνίστρια Ryanair Holdings Plc, η οποία αξίζει περίπου 25 δισ. ευρώ (29,4 δισ. δολάρια) στο Δουβλίνο και διαπραγματεύεται με υψηλότερο πολλαπλάσιο κερδών.

«Δεν πουλάω στις £5», είπε ο Χατζηιωάννου, αναφερόμενος στη μετοχή που είχε πέσει στις £4,70. Δεν σκοπεύει προς το παρόν ούτε να αυξήσει ούτε να μειώσει το ποσοστό του.

Ο επιχειρηματίας έχει συζητήσει με τους διευθυντές το το ενδεχόμενο εισαγωγής της EasyJet στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ προκειμένου να αυξήσει την αξία της, αλλά δήλωσε ότι δεν βιάζεται για μια αλλαγή.

«Αν ήμουν σίγουρος ότι θα είχε θετικό αποτέλεσμα θα το ζητούσα, αλλά δεν είμαι», είπε.

Διαβάστε επίσης:

Η οικογένεια Τραμπ προσθέτει 1,3 δισ. δολάρια σε κρυπτονομίσματα μέσα σε λίγες εβδομάδες

Celebrity Cruises: Δρομολογεί δύο κρουαζιερόπλοια σε ποτάμια

Παπαστεργίου:Τον Μάρτιο ξεκινά να λειτουργεί το εργοστάσιο Τεχνητής Νοημοσύνης PHAROS