Την παράταση κάποιων μέτρων που έχουν θεσπιστεί για την αντιμετώπιση της ακρίβειας στα σούπερ μάρκετ που έληγαν στο τέλος Οκτωβρίου αλλά και την εισαγωγή νέων όπως την αναγραφή της πορείας της διαμόρφωσης της τελικής τιμής σε νωπά προϊόντα προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης για τη «Σύσταση και λειτουργία Ανεξάρτητης Αρχής Εποπτείας της Αγοράς και Προστασίας του Καταναλωτή, ρυθμίσεις για την Επιτροπή Ανταγωνισμού και λοιπές διατάξεις» που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση. 

Ειδικότερα προβλέπεται η αναγραφή πορείας διαμόρφωσης της τελικής τιμής προϊόντος σε νωπά προϊόντα στις επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου, μέτρο που είχε προαναγγείλει ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος. Με βάση το σχετικό άρθρο για την αναγραφή πορείας διαμόρφωσης της τελικής τιμής προϊόντος σε νωπά προϊόντα στις επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου: 

1

  1. Στις επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου αναγράφονται, κατά τρόπο προσήκοντα και ευκρινή, τα στοιχεία από τα οποία προκύπτει η πορεία διαμόρφωσης της τελικής τιμής προϊόντος σε νωπά προϊόντα, με σκοπό την προστασία του καταναλωτικού κοινού και τη διαφύλαξη του υγιούς ανταγωνισμού.
  2. Αρμόδια αρχή ελέγχου για την εφαρμογή της παρ. 1 και την επιβολή των κυρώσεων, ορίζεται η Ανεξάρτητη Αρχή Εποπτείας της Αγοράς και Προστασίας του Καταναλωτή, του άρθρου 3.

 

Σύμφωνα με τα όσα είχε αναφέρει ο υπουργός Ανάπτυξης όταν έκανε γνωστή την πρόθεση του υπουργείου να θεσμοθετήσει ένα τέτοιο μέτρο θα επιλέγονται κάθε φορά για την εφαρμογή του εν λόγω μέτρου προϊόντα που εμφανίζουν αδικαιολόγητες αυξήσεις και θα ορίζονται με υπουργική απόφαση. 

Παράταση μέτρων έως τις 30 Ιουνίου 2026 

Επιπλέον παρατείνεται έως τις 30 Ιουνίου μια σειρά από μέτρα που έληγαν στις 31 Οκτωβρίου και ειδικότερα:

– Το μέτρο περί υποχρέωσης ανακοίνωσης ανατιμήσεων από τα σούπερ μάρκετ, στο υπουργείο Ανάπτυξης 

– Το μέτρο που αφορά στην ανακοίνωση ενδεικτικών τιμών λιανικής πώλησης οπωροκηπευτικών προϊόντων από τα σούπερ μάρκετ στο υπουργείο Ανάπτυξης

– Και τέλος το μέτρο που αφορά στην τρίμηνη απαγόρευση προσφορών και προωθητικών ενεργειών για καταναλωτικά προϊόντα των οποίων οι τιμές αυξάνονται.

Διαβάστε επίσης:

Μαρινάκης: Μητσοτάκης και Δένδιας έχουν συναντίληψη – Η σχέση τους είναι στο καλύτερο επίπεδο

Γαλαξίας: Η «ήρεμη δύναμη» στα σούπερ μάρκετ – Αργή ανάπτυξη αλλά και χωρίς δανεισμό

Ένωση Σούπερ Μάρκετ: Διευκρινήσεις για την εφαρμογή των μειωμένων τιμών σε 2.000 κωδικούς