• Business

    Σούπερ μάρκετ: Οι «τρελές» πωλήσεις, η νέα πρόταση του efood και η σφήνα των Ρώσων

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη


    Σε «υψηλές ταχύτητες» συνεχίζει να κινείται το εγχώριο λιανεμπόριο τροφίμων, το οποίο παραμένει αλώβητο από τις επιπτώσεις της πανδημίας.

    Σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, οι πωλήσεις του κλάδου εξακολουθούν να αναπτύσσονται με διψήφιους ρυθμούς (πάνω από 10%) και στο ξεκίνημα της νέας χρονιάς, «γεμίζοντας τα ταμεία των επιχειρήσεων» ενώ παράλληλα λειτουργούν ως κίνητρο για την υλοποίηση νέων επενδύσεων.

    Επενδύσεων που γίνονται με στόχο την προσαρμογή στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται στην αγορά και με το «βλέμμα στην επόμενη μέρα».

    Ενδεικτικό της κινητικότητας που υπάρχει είναι η απόφαση του efood «να λανσάρει την υπηρεσία efood market, δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να παραλάβουν στην πόρτα τους τα μικρά καθημερινά τους ψώνια σε λιγότερο από μισή ώρα». Συγκεκριμένα, οι χρήστες του efood market θα μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε 1.000+ προϊόντα, από σνακ και είδη περιπτέρου μέχρι φρέσκα φρούτα, λαχανικά και γαλακτοκομικά, και να τα παραλάβουν σε 25 λεπτά. Η αρχή γίνεται από την περιοχή της Αγίας Παρασκευής ενώ στόχος της εταιρείας είναι να καλύψει ολόκληρη την περιοχή της Αττικής.

    Το ηλεκτρονικό εμπόριο εκτιμάται πως έχει ακόμη αρκετά περιθώρια ανάπτυξης και στον χώρο των ειδών διατροφής και σούπερ μάρκετ. Όλα δείχνουν πως η αλματώδης άνοδος που παρατηρήθηκε μετά το ξέσπασμα της πανδημίας δεν ήταν κάτι παροδικό, καθώς ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές εξακολουθούν να επιλέγουν τις online παραγγελίες και την παράδοση κατ’ οίκον.

    Στο κομμάτι του e-grocery επενδύουν και οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, οι οποίες σπεύδουν να ενισχύσουν και να ενδυναμώσουν τις υποδομές Logistics, για να πετύχουν καλύτερη διαχείριση και μείωση του κόστους. Γιατί όπως λένε άνθρωποι που γνωρίζουν, το ηλεκτρονικό εμπόριο στα είδη σούπερ μάρκετ παραμένει εξαιρετικά «ακριβό σπορ» και σε μεγάλο βαθμό ζημιογόνο.

    Την ίδια ώρα, «γενναίες» επενδύσεις δρομολογούνται και από τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ για την επέκταση του δικτύου καταστημάτων σε περιοχές που σήμερα δεν έχουν παρουσία. Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, METRO, Μασούτης και άλλοι ετοιμάζονται να μεγαλώσουν το αποτύπωμά τους στην ελληνική αγορά, στη «σκιά της εισόδου της Mere». Η ρωσική αλυσίδα σύμφωνα με πληροφορίες έχει προγραμματίσει τη λειτουργία των καταστημάτων της στα μέσα Μαρτίου, αρχίζοντας από την Λάρισα, την Τρίπολη και την περιοχή του Λαγκαδά στη Θεσσαλονίκη.

    Πρόκειται για μια εξέλιξη που περιμένουν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον οι ανταγωνιστές της, προκειμένου να διαπιστώσουν στην πράξη πως θα λειτουργήσει το μοντέλο των Ρώσων λιανέμπορων στην Ελλάδα και κυρίως την απήχησή του στο καταναλωτικό κοινό. Να σημειωθεί πως η Mere υπόσχεται μεγάλες εκπτώσεις σε επώνυμα προϊόντα και τιμές που θα είναι από 30% έως και 80% χαμηλότερες από την υπόλοιπη αγορά. Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες , η διοίκηση της ρωσικής αλυσίδας έχει καταστρώσει ένα δυναμικό πλάνο ανάπτυξης, το οποίο προβλέπει τη δημιουργία 80 καταστημάτων στην ελληνική επικράτεια.

    Διαβάστε επίσης:

    Mere: Οι Ρώσοι «πάτησαν το κουμπί» – Στα μέσα Μαρτίου ανοίγουν τα πρώτα καταστήματα

    Ελληνική οικονομία: Οι 3 λόγοι που προμηνύουν super growth, όπως το 2004 – Πώς θα αποφευχθεί ο κίνδυνος χρεοκοπίας

    Σούπερ μάρκετ: «Ουρές» και συνωστισμός από το πρωί του Σαββάτου



    ΣΧΟΛΙΑ