• Business

    Σούπερ μάρκετ: Γιατί η πανδημία δεν είναι ο μεγαλύτερος φόβος τους

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Σούπερ μάρκετ: Άνοδος πωλήσεων 1,3% το 2021


    Μπροστά σε μια δύσκολη και απαιτητική χειμερινή σεζόν, η οποία κρύβει αρκετές παγίδες βρίσκεται το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων.

    Στη σκιά της έκρηξης των νέων κρουσμάτων, τα επιτελεία των μεγάλων σούπερ μάρκετ καλούνται να διαχειριστούν δυο πολύ σοβαρές προκλήσεις: πρώτον τις έντονες πληθωριστικές πιέσεις που αρχίζουν και αναπτύσσονται στην ελληνική οικονομία εδώ και μερικούς μήνες και δεύτερον τους ανεμβολίαστους εργαζόμενους.

    Πρόκειται, όπως λένε άνθρωποι που γνωρίζουν τον κλάδο, για δυο μείζονος σημασίας ζητήματα που υπερβαίνουν ίσως σε σημασία την καθαυτή αντιμετώπιση της πανδημίας. Εξάλλου, οι μεγάλες αλυσίδες μετά το τεράστιο σοκ που υπέστησαν στο πρώτο lockdown, λίγο μετά την έλευση του κορονοϊού στην χώρα μας και την καταναλωτική φρενίτιδα που επικράτησε σε φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα κατάφεραν να ανταποκριθούν και να αποτρέψουν προβλήματα στην ομαλή τροφοδοσία της αγοράς. Αποστολή όχι εύκολη, με δεδομένο πως δεν υπήρχε ανάλογη εμπειρία στο παρελθόν.

    Οι πληθωριστικές πιέσεις και οι επιπτώσεις που αυτές συνεπάγονται για την κατανάλωση προβληματίζουν τους διοικούντες των μεγάλων αλυσίδων. Μέχρι στιγμής, έχουν καταφέρει να «χαλιναγωγήσουν» σε ένα βαθμό τις τεράστιες ανατιμήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, απορροφώντας μέρος του κόστους αλλά και χάρη στα αποθέματα που διατηρούν στις αποθήκες τους.

    Κορυφαίοι λιανέμποροι μιλώντας σε συνομιλητές τους υπογραμμίζουν πως δεν υπάρχουν πλέον περιθώρια για ευρεία συγκράτηση των τιμών, προεξοφλώντας «νέο κύμα αυξήσεων» τους επόμενους μήνες. «Γίνεται αγώνας να πάνε οι ανατιμήσεις πιο πίσω… ωστόσο είναι πολύ δύσκολο να αποφευχθούν, αφού δεν υπάρχουν δυνατότητες για απορρόφηση του κόστους, το οποίο αυξάνεται πολλαπλάσια από τα περιθώρια κέρδους μας», υπογραμμίζουν χαρακτηριστικά. Βέβαια, το εύρος και η ένταση των ανατιμήσεων θα είναι διαφορετική σε κάθε σούπερ μάρκετ και ανάλογα με την τιμολογιακή πολιτική που θα θελήσει να ακολουθήσει το καθένα από αυτά στις σημερινές συνθήκες.

    Εξώδικα

    Οι ανεμβολίαστοι εργαζόμενοι αποτελούν τη δεύτερη σοβαρή πρόκληση για τα σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με εκτιμήσεις ανθρώπων της αγοράς, υπάρχει ακόμη ένα μεγάλο ποσοστό υπαλλήλων που παρά τις προτροπές και την παρότρυνση δεν έχει εμβολιασθεί, κάτι που αποτελεί πηγή ανησυχίας, τη στιγμή που η μετάλλαξη Δέλτα καλπάζει και απομακρύνει την επιστροφή στην κανονικότητα. Πληροφορίες αναφέρουν πως υπάρχουν εργαζόμενοι που έχουν στείλει εξώδικα, ζητώντας να σταματήσουν οι προτροπές και η «πίεση» που θεωρούν πως τους ασκείται. Μια αντίδραση που εξέπληξε αλλά και προβλημάτισε έντονα τους επικεφαλής των αλυσίδων.

    Τα υψηλά ποσοστά ανεμβολίαστων στο συνολικό ποσοστό που υπολογίζονται στο 35% του γενικού πληθυσμού δεν αφήνουν περιθώρια αισιοδοξίας σχετικά με τον χρονικό ορίζοντα λήξης της πανδημίας και την ομαλοποίηση της κατάστασης στην οικονομία. Παρ’ ότι συγκυριακά η πανδημία συνέβαλε στην εκτόξευση των πωλήσεων και της κερδοφορίας των σούπερ μάρκετ, το καθεστώς της αβεβαιότητας δεν ευνοεί το καταναλωτικό κλίμα και σε βάθος χρόνου θα έχει σοβαρές επιπτώσεις στην κατανάλωση. Για αυτό και οι λιανέμποροι υπογραμμίζουν σε κάθε ευκαιρία την ανάγκη εμβολιασμού, ώστε να επιτευχθεί το περίφημα τείχος ανοσίας «που θα μας βγάλει από τον φαύλο κύκλο της πανδημίας μια ώρα αρχύτερα».

    Διαβάστε επίσης

    Σούπερ Μάρκετ: Όλοι οι πρωταγωνιστές στο online εμπόριο – Πόσο ξοδεύουν οι καταναλωτές τον μήνα



    ΣΧΟΛΙΑ