• Business

    Σούπερ μάρκετ: Αγωνία μετά το «σοκ» του Σεπτεμβρίου – Πώς σκοπεύουν να αντιστρέψουν το κλίμα

    σουπερ μαρκετ


    Μετά την απότομη πτώση που σημείωσαν οι πωλήσεις τον Σεπτέμβριο (υπολογίζεται ότι άγγιξε το 8%), η οποία κυριολεκτικά «σόκαρε» το λιανεμπόριο, η αγορά επιχειρεί να μαζέψει τα κομμάτια της και να ξαναδώσει πνοή στην κατανάλωση.

    Η κατάσταση όπως αναφέρουν οι πληροφορίες παραμένει εξαιρετικά δύσκολη παρά το μπαράζ προσφορών που βρίσκεται σε εξέλιξη απ’ όλες τις μεγάλες αλυσίδες, κάνοντας πολλούς να ανησυχούν για τη συνέχεια.

    Παράγοντες του κλάδου προειδοποιούν για την αρνητική τροπή που έχουν πάρει τα πράγματα, σημειώνοντας πως ο τζίρος έχει πέσει κάτω και από το ψυχολογικό όριο των 10 δισ. ευρώ ενώ δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο, το 2018 να είναι άλλη μια χαμένη χρονιά.

    Ήδη, υπάρχει μεγάλη απογοήτευση για την συμβολή του τουρισμού, ο οποίος δεν βοήθησε όσο περίμεναν. Η συνεισφορά του, ήταν πολύ κατώτερη των προσδοκιών παρότι η προσέλευση των ξένων επισκεπτών στα τουριστικά θέρετρα της χώρας ήταν και φέτος αρκετά μεγάλη.

    Η αίσθηση που υπάρχει στην αγορά είναι πως ένας νέος γύρος εξαγορών είναι πολύ κοντά. Στελέχη με μεγάλη εμπειρία εκτιμούν πως αυτός θα ξεκινήσει προς το τέλος του 2019, όταν θα έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο και καθίσει η σκόνη από τις ανακατατάξεις που έλαβαν χώρα τα προηγούμενα χρόνια.

    Όπως λένε τα ίδια στελέχη, όλοι βρίσκονται σε στάση αναμονής και παρακολουθούν από κοντά τα τεκταινόμενα, βάζοντας στο μικροσκόπιο πιθανούς στόχους εξαγορών. Δεν αποκλείουν μάλιστα την έλευση μεγάλης ξένης αλυσίδας, η οποία θα θελήσει να αποκτήσει παρουσία στην χώρα.

    Πόλεμος τιμών… και όποιος αντέξει

    Μέχρι τότε, ο πόλεμος τιμών αναμένεται να συνεχισθεί με αμείωτη ένταση ανάμεσα στους μεγάλους παίκτες. Η επαναλειτουργία των καταστημάτων του Μαρινόπουλου κάτω από την ομπρέλα της οικογένειας Σκλαβενίτη έφερε τα πάνω κάτω, και άλλαξε άρδην τα δεδομένα. Οι επιδόσεις που καταγράφει έχουν ξεπεράσει κάθε προσδοκία, υποχρεώνοντας τα στελέχη της εταιρείας να αναθεωρήσουν ελαφρώς τους στόχους τους.

    Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται πλέον η «απάντηση» της ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία αποτελεί το «αντίπαλο δέος». Κάποιοι προεξοφλούν πως δεν θα αργήσει η στιγμή που η αλυσίδα θα προχωρήσει σε κάποια ηχηρή εξαγορά, προκειμένου να περάσει ξανά στην πρώτη θέση και να ηγηθεί του κλάδου.

    Τα βλέμματα στρέφονται και στην προσπάθεια της οικογένειας Παντελιάδη με τα My Market, τα οποία κερδίζουν μερίδια μετά την ενσωμάτωση του Βερόπουλου αλλά και στον Μασούτη, ο οποίος εισήλθε με φόρα στην πρωτεύουσα μέσα από την απόκτηση της Προμηθευτικής.

    Στο επίκεντρο βρίσκονται επίσης οι κινήσεις της γερμανικής Lidl, η οποία είναι με διαφορά η μεγάλη κερδισμένη της κρίσης, του «Γαλαξία», ο οποίος ακόμη και στα δύσκολα χρόνια της κρίσης πέτυχε να αναπτυχθεί με ικανοποιητικούς ρυθμούς, αλλά και το εγχείρημα του ομίλου αγορών Αστέρα με την Spar.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Αμύνταιο: Τι ζητούν οι επιχειρηματίες και οι κυβερνητικές «πιρουέτες»

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Οι μεγάγες διαμάχες για την Telecom Albania και πώς αθωώθηκε ο Βίκτωρας Ρέστης

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Οι μεγαλοεπιχειρηματίες που κάνουν «ζημιά» στη Μύκονο, αλλά «φεσώνουν» τις τράπεζες και το Ολύμπιο Θεραπευτήριο



    ΣΧΟΛΙΑ