• Business

    Skag: Οι νέες επενδύσεις, η απειλή της Τουρκίας και η αγωγή στα Jumbo

    • Του Γιώργου Μανέττα

    Η διευθύντρια μάρκετινγκ και δεύτερη γενιά των ιδρυτών της Skag, Πόπη Σκαγιά


    Νέα ώθηση στην ανάπτυξή της επιχειρεί να δώσει η ελληνική βιομηχανία Skag, η οποία ηγείται της παραγωγής τετραδίων για περισσότερα από 50 χρόνια.

    Όπως ανέφερε χθες η διευθύντρια μάρκετινγκ και δεύτερη γενιά των ιδρυτών της εταιρείας, Πόπη Σκαγιά στο περιθώριο της επίσκεψης του υπουργού Ανάπτυξης, Αδ. Γεωργιάδη στις εγκαταστάσεις της Skag έχουν δρομολογηθεί μια σειρά από επενδύσεις, οι οποίες θα επεκτείνουν την «ακτίνα δράσης» και θα επιτρέψουν στην εταιρεία να εισέλθει σε καινούριες κατηγορίες που παρουσιάζουν αλματώδη άνοδο.

    Μια από αυτές είναι η απόκτηση μιας νέας ψηφιακής μηχανής από την Γαλλία, συνολικού κόστους 500.000 ευρώ, η οποία θα δώσει τη δυνατότητα στην εταιρεία να κάνει φινίρισμα με χρυσό και ασήμι. Ουσιαστικά θα επιτρέψει στην εταιρεία να εισέλθει στην αγορά των γραφικών τεχνών, η οποία έχει σημαντικές προοπτικές. Η συγκεκριμένη μηχανή αναμένεται να τοποθετηθεί στο εργοστάσιο στο Κρυονέρι στο τέλος Σεπτεμβρίου.

    Όπως είπε η κα. Σκαγιά παρ’ όλες τις αντιξοότητες, η βιομηχανία που ξεκίνησε ο πατέρας της, Θεόδωρος Σκαγιάς το 1956 εξακολουθεί να πρωταγωνιστεί στην ελληνική αγορά και να παραμένει πρώτη επιλογή των καταναλωτών. «Συνεχίζουμε να προσφέρουμε ποιοτικά σχολικά είδη τηρώντας υψηλά στάνταρ ασφάλειας», σημείωσε χαρακτηριστικά.

    Με θερμά λόγια για την Skag μίλησε και ο κ. Γεωργιάδης, λέγοντας πως πρόκειται για μια αξιέπαινη προσπάθεια. «Ήρθα σε μια ιστορική εταιρεία, της οποίας τα προϊόντα γνωρίζουν όσοι έχουν περάσει από σχολείο και έχουν πάρει τουλάχιστον ένα τετράδιο της», δήλωσε χαρακτηριστικά.

    Από τις μεγαλύτερες απειλές πάντως που έχει βιώσει στην μακροχρόνια πορεία της είναι οι αθρόες και πολλές φορές παράνομες εισαγωγές φθηνών προϊόντων αμφιβόλου ποιότητας και ασφάλειας από τρίτες χώρες.

    Σύμφωνα με την κα. Σκαγιά, αυτή τη στιγμή οργιάζουν οι εισαγωγές φθηνών προϊόντων από την Κίνα και την Τουρκία και κερδίζουν διαρκώς έδαφος, εκτοπίζοντας τα ελληνικά. Μια κατάσταση που βαίνει σε βάρος της ελληνικής οικονομίας, καθώς όπως είπε οι μόνοι που ωφελούνται είναι οι τρίτες χώρες και οι έμποροι, τη στιγμή που «ο Έλληνας παραγωγός φυτοζωεί, γιατί είναι ακριβότερος».

    «Με την τούρκικη λίρα πέντε και έξι φορές φθηνότερη από το Ευρώ και τις εισαγωγές από την Τουρκία ελεύθερες δασμών, ο Έλληνας παραγωγός δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τα τούρκικα προϊόντα στην τιμή», σημείωσε χαρακτηριστικά.

    Η κα. Σκαγιά μιλώντας και ως εκπρόσωπος της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, σημείωσε πως απαιτούνται σοβαρές κινήσεις από την Πολιτεία, προκειμένου να ενισχυθούν και να εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι στα Τελωνεία, και να σταματήσει αυτή η ανεξέλεγκτη και χωρίς κανένα έλεγχο αθρόα εισαγωγή φθηνών και αμφιβόλου ποιότητας προϊόντων από τις τρίτες χώρες, τα οποία εγκυμονούν κινδύνους και για τη δημόσια υγεία.

    Η αγωγή στην Jumbo

    Και μέσα σε όλα αυτά, η διοίκηση της Skag αποφάσισε να κινηθεί δικαστικά εναντίον της Jumbo για παράβαση του νόμου περί σημάτων. Η εταιρεία διεκδικεί αποζημίωση ύψους 4 εκατ. ευρώ, υποστηρίζοντας πως η αλυσίδα του επιχειρηματία Απόστολου Βακάκη από το 2011 συστηματικά πουλάει προϊόντα που εισάγει είτε από την Κίνα είτε από την Τουρκία, τα οποία απομιμούνται το σήμα University που είναι κατοχυρωμένο από την Skag από το 1980 (πρωτοκυκλοφόρησε το 1978).

    Παράλληλα, η Skag ισχυρίζεται πως η Jumbo απομιμείται και όλη τη σχεδιαστική αποτύπωση πολλών ακόμη προϊόντων της.

    Σύμφωνα με το νομικό σύμβουλο της Skag, Δημήτρη Μάρκου, η γνωστή αλυσίδα κατηγορείται γιατί χρησιμοποιούσε το σημα University της Skag, σε δικά της προϊόντα, τα οποία διέθετε σε πολύ φθηνότερες τιμές. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, ο καταναλωτής να βρίσκεται σε σύγχυση και να θεωρεί ότι και τα δυο προϊόντα ανήκουν στο χαρτοφυλάκιο της Skag. Πράγμα που δεν ισχύει.

    Αυτός είναι και ο λόγος που η Skag έχει διακόψει τη συνεργασία με την αλυσίδα Jumbo από την περίοδο 2016-2017. Η απόφαση του δικαστηρίου (Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών) αναμένεται το αμέσως προσεχές διάστημα.

    Who is Who

    Ποια είναι όμως η εταιρεία Skag, για την οποία μίλησε με θερμά λόγια ο υπουργός Ανάπτυξης;

    Η ιστορία της ξεκινά το 1956 στους Αμπελόκηπους, όταν ο Θεόδωρος Σκαγιάς αποφασίζει να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα: να ιδρύσει την δική του επιχείρηση. Η αρχή γίνεται με την αγορά μιας μηχανής εκτύπωσης, η οποία αγοράστηκε με πολλές θυσίες.

    Σκληρός ανταγωνισμός από τις υπάρχουσες χαρτοβιομηχανίες, πενιχρά μέσα αλλά μεγάλη θέληση, διορατικότητα, αγάπη για δουλειά και όραμα για το μέλλον, βάζουν τα θεμέλια για την επέκταση και τον εξοπλισμό της εταιρείας με μηχανολογικό εξοπλισμό. Το πρώτο μπλε πλαστικό τετράδιο με τη διαφανή θήκη και την περαστή ετικέτα με το λογότυπο SUPER ΔΙΕΘΝΕΣ, κάνει την εμφάνισή του, κατορθώνοντας να γράψει ιστορία.

    Γίνεται το αγαπημένο σχολικό προϊόν για πολλές γενιές Ελλήνων μαθητών, -μέχρι και σήμερα- και δίνει στην εταιρεία την απαραίτητη ώθηση για την περαιτέρω ανάπτυξη.

    Το 1972 η εταιρεία μεταστεγάζεται σε ιδιόκτητο κτίριο στο Κρυονέρι Αττικής και το 1973 η εταιρεία μετατρέπεται σε ανώνυμη με την επωνυμία “Θ.Κ.ΣΚΑΓΙΑΣ Α.Β.Ε.Ε.”. Οι κτιριακές εγκαταστάσεις επεκτείνονται σε 10.000 m2 και η εταιρεία γίνεται η πιο εκσυγχρονισμένη στον κλάδο, στη δεκαετία του ’80 στην Ελλάδα. Στα επόμενα 6 χρόνια, μέσα σε συνθήκες σκληρού ανταγωνισμού, κατορθώνει να βελτιώσει και να αυξήσει την παραγωγικότητά της.

    Στις αρχές του 1990 η εταιρεία επεκτείνει το δίκτυο διανομής της μέχρι και την πιο απομακρυσμένη περιοχή της Ελλάδας. Στα επόμενα χρόνια, διευρύνει σημαντικά την παρουσία της στην αγορά, κατοχυρώνοντας τη θέση της σαν μία από τις πλέον αξιόλογες βιομηχανίες στην Ελλάδα.

    Σήμερα, η εταιρεία κατέχει ηγετική θέση στην εγχώρια αγορά σχολικών ειδών, με μερίδια που πλησιάζουν το 60% στις κατηγορίες των τετραδίων και των κλασέρ γραφείου ενώ έχει μετατρέψει όλα τα προϊόντα σε φιλικά προς το περιβάλλον. Το χαρτί που εισάγει είναι χωρίς χλώριο ενώ λευκαίνεται είτε με οζον είτε με νερό. Απασχολεί πάνω από 100 άτομα προσωπικό και εξάγει σε περισσότερες από 35 χώρες του εξωτερικού, το 10% της παραγωγής της ενώ οι πωλήσεις της κυμαίνονται στην περιοχή των 9 εκατ. ευρώ. Είναι μια υγιής εταιρεία, και μάλιστα του χρόνου σκοπεύει να μηδενίσει τον δανεισμό της.



    ΣΧΟΛΙΑ