• Business

    Νέα σελίδα για τα τετράδια SKAG – Η διαμάχη με τον Απ. Βακάκη

    Η Διευθύνουσα Σύμβουλος της SKAG, Πόπη Σκαγιά και ο Οικονομικός Διευθυντής της SKAG, Θοδωρής Σκαγιάς

    Η Διευθύνουσα Σύμβουλος της SKAG, Πόπη Σκαγιά και ο Οικονομικός Διευθυντής της SKAG, Θοδωρής Σκαγιάς


    Μια νέα σελίδα στην 67χρονη ιστορία της ανοίγει η εταιρεία παραγωγής τετραδίων και χαρτικών προϊόντων Θ.Κ. Σκαγιάς ΑΒΕΕ εστιάζοντας στην ανάπτυξη του brand SKAG.

    H εταιρεία, που ξεκίνησε από τον Θεόδωρο Σκαγιά ως μια οικοτεχνία στους Αμπελόκηπους και έφτασε να έχει κυρίαρχη θέση στην εγχώρια αγορά και τα τετράδιά της να εξάγονται μέχρι την Ιαπωνία, επανασυστήνεται με μια νέα στρατηγική τοποθέτηση επαναπροσδιορίζοντας τη δομή της μάρκας. Κάτω από το ενιαίο λογότυπο SKAG θα ενταχθούν όλες οι υπομπράντες  έτσι ώστε να αποτυπώνεται το εύρος των προϊόντων μέσα από τέσσερις πυλώνες. 2.500 κωδικοί, με 900 από αυτούς να είναι εγχωρίως παραγόμενοι στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο 24.000 τ.μ. στο Κρυονέρι,  εντάσσονται υπό ένα ενιαίο λογότυπο, σε τέσσερις κατηγορίες:

    Rebranding σε τέσσερις πυλώνες υπό το σήμα SKAG

    SKAG learn, η κατηγορία στην οποία περιλαμβάνονται  τα τετράδια, SKAG plan, για τα προϊόντα που αφορούν στην αρχειοθέτηση και στην οργάνωση, SKAG Create, για τα προϊόντα δημιουργίας (ζωγραφική, χειροτεχνίες, χρώματα κ.α.) και SKAG Play, για τα παιχνίδια.

    Την νέα εταιρική ταυτότητα και τη μετάβαση της εταιρείας στην νέα εποχή παρουσίασαν σε συνέντευξη τύπου χθες  η διευθύνουσα σύμβουλος, κ.  Πόπη Σκαγιά και ο CFO Θοδωρής Σκαγιάς, τονίζοντας ότι στην παρούσα φάση το brand «Super Διεθνές» θα διατηρηθεί στα τετράδια, με προοπτική να αποσυρθεί σταδιακά σε βάθος δύο τριών χρόνων και στη συνέχεια η διευρυμένη προϊοντική γκάμα που διαθέτει να αναπτυχθεί εξ’ ολοκλήρου με το σήμα SKAG.

    Για την καμπάνια του rebranding, η εταιρεία υλοποιεί επενδύσεις άνω του μισού εκατομμυρίου, με στόχο την ενημέρωση του κοινού και προοπτική ολοκλήρωσης έως το τέλος του χρόνου.

    Όπως είπε σχετικά η κ. Πόπη Σκαγιά, «η εταιρεία μετά από πολυετή μελέτη και σε συνεργασία με την The Growth Challenge και την Τruberries πραγματοποίησε μια στρατηγική επένδυση για το μέλλον, όπου μέσα από τις αρχές και τις αξίες μας αναδείξαμε το σύνολο των προϊόντων μας που είναι συνυφασμένα με την υψηλή ποιότητα. Πρόκειται για μια κομβική στιγμή για την SKAG που στοχεύει τόσο στη στήριξη των βιβλιοπωλείων με ουσιαστικό τρόπο, όσο και στην ικανοποίηση του καταναλωτή από τα προϊόντα που αγοράζει, προστατεύοντάς τον παράλληλα από τις αντιγραφές».

    Επένδυση 3 εκατ. ευρώ σε νέο εκτυπωτικό

    Την ίδια ώρα δρομολογεί επένδυση ύψους 3 εκατ. ευρώ εντός του έτους για την αγορά εκτυπωτικού μηχανήματος με πολύ μεγάλες δυνατότητες που θα ανοίξει νέους ορίζοντες για την εταιρεία SKAG με την αγορά της συσκευασίας αλλά και του publishing να αποτελούν το νέο πεδίο δραστηριοποίησης.

    «Η εταιρεία μας αναγεννιέται συνεχώς και επαναπροσδιορίζεται» ανέφερε η κ. Σκαγιά σημειώνοντας ότι αυτό κάνει διαχρονικά. Όταν κάτι μειώνεται αντικαθίσταται από κάτι άλλο, όπως είπε.

    Ανοίγει την προϊόντική βεντάλια

    Είναι ενδεικτικό ότι το 1980 η εταιρεία παρήγαγε 32 εκατ. τετράδια. Ο αριθμός αυτός σήμερα, λόγω υπογεννητικότητας αλλά και αντικατάστασης σε μεγάλο βαθμό από τα ψηφιακά μέσα, κινείται πέριξ των 8 εκατ. ευρώ.

    Η εταιρεία ωστόσο ανοίγοντας τη βεντάλια των προϊοντικής της γκάμας διεύρυνε και συνεχίζει να διευρύνει το αποτύπωμά της.

    Σήμερα στο μείγμα πωλήσεών της SKAG το τετράδιο αντιστοιχεί στο 35%, τα προϊόντα αρχειοθέτησης στο 40%, ένα ποσοστό 10% αφορά στα προϊόντα δημιουργίας και το υπόλοιπο στα παιχνίδια. Παράλληλα ένα 10% του τζίρου προέρχεται από private label προϊόντα που παράγει για λογαριασμό αλυσίδων σούπερ μάρκετ και πολυκαταστημάτων.

    Η Τουρκία, ο μεγάλος αντίπαλος

    Στην εγχώρια αγορά η εταιρεία είναι market leader με μερίδια που φτάνουν στο 40-45%. Ο βασικός ανταγωνιστής δεν είναι άλλος από τα εισαγόμενα προϊόντα, με κύριες χώρες προέλευσης, την Τουρκία και την Κίνα. Όπως είπε η κ. Σκαγιά, το πρόβλημα γίνεται εντονότερο εξαιτίας του δασμολογικού καθεστώτος που ισχύει. Η Τουρκία έχει μηδενικούς δασμούς με αποτέλεσμα το χάσμα σε αντίθεση με την Ελλάδα που επιβαρύνεται με δασμούς.  «Ένα τετράδιο από την Τουρκία εισάγεται με 17 λεπτά ενώ το ελληνικό τετράδιο εξάγεται με 75 λεπτά λόγω των δασμών. Είναι ένα θέμα που έχουμε θέσει πολλές φορές». Πάντως η εταιρεία έχει έντονη εξωστρέφεια με το 10% του τζίρου της να προέρχεται από το εξωτερικό. Η μεγαλύτερη αγορά είναι η Κύπρος ενώ τα μπλε τετράδια και τα άλλα προϊόντα της εταιρείας εξάγονται από τα Βαλκάνια, τη Μάλτα και την Πορτογαλία έως την Ιαπωνία και τη Μέση Ανατολή.

    Για φέτος η εταιρεία προσδοκά αυξημένο όγκο πωλήσεων κατά 13% και κατά 10% σε αξία, περίπου στα 10 εκατ. ευρώ από τα 9,070 εκατ. ευρώ που έκλεισε το 2022.

    Η εταιρεία τη διετία 2021-2022 προχώρησε, λόγω της εκρηκτικής αύξησης των πρώτων υλών και του ενεργειακού κόστους σε μεσοσταθμικές ανατιμήσεις 25% ενώ για το 2023 στις προθέσεις της είναι όχι μόνο να μην προχωρήσει σε νέες αυξήσεις αλλά όπου είναι εφικτό να προχωρήσει σε μειώσεις.

    Η δικαστική διαμάχη με την Jumbo

    Η διαμάχη της Σκαγιάς με την Jumbo του  Απόστολου Βακάκη συνεχίζεται παρά τη δικαίωση της πρώτης πρωτόδικα και σε επίπεδο Εφετείου.

    Η Jumbo αποτελούσε για τη SKAG έναν από τους μεγαλύτερους πελάτες της για 13 χρόνια και έως το 2016 όταν η εταιρεία προσέφυγε κατά της Jumbo γιατί στα ράφια της πωλούνταν φθηνές απομιμήσεις των τετραδίων University, σήμα που η ίδια είχε κατοχυρώσει.

    O Απόστολος Βακάκης
    Απόστολος Βακάκης, Jumbo

    Η εταιρεία δικαιώθηκε με το δικαστήριο να της επιδικάζει αποζημίωση περίπου 7.000 ευρώ ωστόσο η Σκαγιάς  έχει προσφύγει σε ανώτερο δικαστικό επίπεδο διεκδικώντας αποζημίωση από την Jumbo ύψους 2 εκατ. ευρώ και είναι σε αναμονή της απόφασης.

     «Το δικαστήριο μας δικαίωσε νομικά, αλλά όταν ουσιαστικά έχει πάρει την παραγωγή σου και την έχει φέρει από την Κίνα και σου έχει σκορπίσει το προϊόν σου για 3,5 χρόνια και έχεις χάσει 2 εκατ. ευρώ σε τζίρο είναι σοβαρό. Η δική μας αγωγή αφορά τον τζίρο που χάσαμε δηλαδή τα 2 εκατ. ευρώ» επεσήμανε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης η κ. Πόπη Σκαγιά.

    «Εμείς έχουμε ένα καταχωρημένο σήμα από το 1986, το οποίο η Jumbo το θεωρεί σχέδιο. Αυτό είναι  νομικό λάθος. Δεν μπορείς να θεωρείς ένα καταχωρημένο σήμα ως σχέδιο και να το αντιγράφεις όταν μια εταιρεία το παράγει πάνω από 30 χρόνια. Δεν είναι σχέδιo γιατί έχει γραμματοσειρά και ηχητικό».

    Διαβάστε επίσης

    Jumbo: Έχασε τη δικαστική μάχη με την SKAG για το σήμα «University» – Τι απαντά η εταιρεία του Απ. Βακάκη

    Ακτινογραφία αποτελεσμάτων: Με 11,6 δισ. μετρητά στα ταμεία τους 20 εισηγμένες εταιρείες – Στα 26,2 δισ. τα δανειακά τους βάρη

    Alpha Finance & Optima Bank: H αγορά θα αντιδράσει θετικά στις οικονομικές επιδόσεις της Jumbo



    ΣΧΟΛΙΑ