Ναυτιλία

Ζόρικο το 2018 για τα handysize LPG πλοία

Dorian LPG Γιάννης Χατζηπατέρας

Το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς υγροποιημένου αερίου πετρελαίου τύπου eco-VLGC «Challenger» της Dorian LPG είναι χωρητικότητας 84.000-cbm και κατασκευής του έτους 2015


Τα handysize πλοία μεταφοράς LPG θα περάσουν ένα δύσκολο 2018, λόγω της υπερπροσφοράς πλοίων της κατηγορίας αυτής, ενώ αντίθετα τα μικρά πλοία LPG, χωρητικότητας έως 5.000 cbm, θα είναι αυτά που θα ευνοηθούν περισσότερο την επόμενη χρονιά, λόγω των λίγων παραγγελιών και των πολλών διαλύσεων που προβλέπονται, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Drewry για την αγορά.

Όπως επισημαίνει στην ανάλυσή της η Drewry, η αγορά του LPG έχει πληγεί τα τελευταία τρία χρόνια από την υπερβολική παρουσία πλοίων: ο παγκόσμιος στόλος πλοίων LPG αυξήθηκε το 2015 και το 2016 κατά 17%, ενώ φέτος προβλέπεται νέα αύξηση της τάξεως του 9%. Τα ευχάριστα νέα είναι ότι η πρόβλεψη για το 2018 είναι μία μετριοπαθής αύξηση 5% και για το 2019 ακόμα μικρότερη (3%).

Πάντως, η υπερπροσφορά πλοίων LPG αναμένεται να διατηρήσει τις πιέσεις στις τιμές των ναύλων στην αγορά, με την τάση να ευνοεί τα VLGCs και τα MGCs.

Ενδιαφέρον έχει πάντως η ανάλυση της Drewry για το χρονικό διάστημα που απαιτείται για την απόσβεση μίας επένδυσης σε πλοίο LPG, με βάση την τιμή ενός πλοίου πενταετίας σε κάθε κατηγορία και τις προβλέψεις της Drewry για το EBITDA των πλοίων την ερχόμενη χρονιά. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Drewry, ένα μικρό πλοίο LPG θα αποσβέσει την επένδυση σε οκτώ χρόνια, ενώ για ένα πλοίο handysize LPG μπορεί να χρειαστεί έως και 19 χρόνια για την απόσβεση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ευ. Πιστιόλης: Στην Top Ships το νεότευκτο τάνκερ που παρήγγειλε ο εφοπλιστής

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Συμεών Παληός: Νέο επικερδές deal για την Diana Shipping

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Δύο νέα ταχύπλοα για Κυκλάδες από την Golden Star Ferries


ΣΧΟΛΙΑ