• Ναυτιλία

    Βαγγέλης Μαρινάκης: Γιατί έπεσαν τίτλοι τέλους στη συνεργασία της Capital Ship Management με την AISSOT

    Βαγγέλης Μαρινάκης, εφοπλιστής

    Βαγγέλης Μαρινάκης, εφοπλιστής


    Στο στόλο της Capital Ship Management, συμφερόντων του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη, επέστρεψαν έξι τάνκερ VLCC τα οποία μέχρι πρότινος ήταν ναυλωμένα στην κοινοπραξία Al-Iraqia Shipping Services & Oil Trading (Aissot), μετά τον τερματισμό της συμφωνίας των δύο εταιρειών.

    Σε ανακοίνωση της η ναυτιλιακή του Έλληνα πλοιοκτήτη ανακοίνωσε ότι τα τάνκερ Atlantas, Alexander The Great, Apollonas, Atromitos, Andronikos και Agitosείναι πλέον διαθέσιμα στη spot αγορά και σε βραχυχρόνιες ναυλώσεις.

    Παράλληλα επισημαίνει τα εξής: Στις 22 Φεβρουαρίου, όταν η εκτιμώμενη υπολειπόμενη περίοδος ναύλωσης των παραπάνω πλοίων στην AISSOT κυμαίνονταν μεταξύ τριών και έξι ετών, η εταιρεία ειδοποίησε ότι τερματίζει τις ναυλώσεις και επιστρέφει τα πλοία στους ιδιοκτήτες. Η κίνηση της AISSOT ήταν αποτέλεσμα των επανειλημμένων συστάσεων που της είχαν γίνει από την Capital Ship Management, να συμμορφωθεί με ορισμένες ρήτρες προστασίας των συμβαλλόμενων μερών της συμφωνίας.

    Καθώς οι απαντήσεις της ναυλώτριας εταιρείας ήταν μη ικανοποιητικές, η ναυτιλιακή του κ. Μαρινάκη άσκησε το Δεκέμβριο του 2019 τα δικαιώματα της και ζήτησε την επιστροφή των πλοίων, ενώ παράλληλα παρέπεμψε τη διαφωνία στη διαιτησία. Η AISSOT συνέχισε να χρησιμοποιεί τα πλοία εν αναμονή της απόφασης της διαιτησίας.

    Ωστόσο, στις 22 Φεβρουαρίου αποφάσισε τελικά να επιστρέψει τα πλοία στην ιδιοκτήτρια εταιρεία, σε μία περίοδο κατά την οποία οι συνθήκες στην αγορά ήταν δύσκολες και οι εκτιμήσεις των ναυλομεσιτών εκείνη την περίοδο για τα ναύλα ήταν κατά μέσο χαμηλότερες από τις τιμές ναύλωσης που είχαν συμφωνήσει οι δύο πλευρές. Παρόλα αυτά, η Capital Ship Management δέχθηκε να παραλάβει τα πλοία προκειμένου να προστατέψει τα δικαιώματα της και να προφυλαχθεί από την αποτυχία της ναυλώτριας εταιρείας να συμμορφωθεί με όσα προέβλεπε η συμφωνία, ενώ παράλληλα περίμενε την απόφαση της διαιτησίας.

    Παρά το γεγονός ότι η AISSOT επέστρεψε τα πλοία λόγω της κατάστασης της αγοράς και με τους ιδιοκτήτες να θεωρούν ότι αυτή είναι μία λάθος συμπεριφορά, προχώρησε παράλληλα στη σύλληψη του πλοίου Andronikos ως εγγύηση δήθεν, για αδικαιολόγητες ζημιές που σχετίζονται με την αγορά.

    Αυτή, όπως τονίζει η Capital Ship Management, είναι ξεκάθαρα μία προσπάθεια της κοινοπραξίας να διαταράξει την επιχειρηματική δραστηριότητας της και γι΄αυτό το λόγο η ναυτιλιακή θα ζητήσει από την AISSOT και από τους μετόχους της αποζημίωση.

    Μάλιστα, η εταιρεία του κ. Μαρινάκη τονίζει ότι θα κινηθεί άμεσα για την απελευθέρωση του πλοίου και δεν αναμένεται να υπάρξει κάποια καθυστέρηση στα προγράμματα των πλοίων της.

    Παράλληλα, επισημαίνει ότι επέλεξε να δημοσιοποιήσει την υπόθεση προκειμένου οι φορείς της αγοράς να κατανοήσουν την κατάσταση και να αξιολογήσουν τη συμπεριφορά της AISSOT.



    ΣΧΟΛΙΑ