• Ναυτιλία

    Το colpo grosso της οικογένειας Αλαφούζου στην αγορά των τάνκερ

    Γιάννης Αλαφούζος

    Γιάννης Αλαφούζος, εφοπλιστής


    Τη συγκέντρωση κεφαλαίων 100 έως 150 εκατ. δολ. και την είσοδο του στόλου που διαθέτει με τα οικολογικού τύπου τάνκερ αξίας 1 δισ. δολ. στην αγορά του Όσλο, εξετάζει η οικογένεια Αλαφούζου.

    Τα σύγχρονα υπερδεξαμενόπλοια βρίσκονται κάτω από την ομπρέλα της εταιρίας Okeanis Eco Tanker.  Πρόκειται για τρία πλοία aframax και τρία suezmax που βρίσκονται στο νερό, τέσσερα εκ των οποίων είναι ναυλωμένα. Παράλληλα η νέα εταιρία έχει τον έλεγχο οκτώ νεότευκτων VLCC που θα παραδοθούν το 2019 και αναμένει ένα suezmax που βρίσκεται υπό κατασκευή.

    Την δημόσια εγγραφή της Okeanis έχει αναλάβει η  Fearnley Securities.

    Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, η οικογένεια Αλαφούζου εξετάζει και άλλες επιλογές, που σημαίνει ότι η εισαγωγή στο χρηματιστήριο δεν είναι δεδομένη.

    Σημειώνεται ότι τέσσερα από τα νεότευκτα της εταιρίας είναι ήδη γνωστά στους επενδυτές της Νορβηγίας, λόγω της συμφωνίας leaseback που έχει κλείσει η  Kyklades Maritime, συμφερόντων της οικογένειας Αλαφούζου, με τη νορβηγική Ocean Yield του εφοπλιστή Kjell Inge Rokke. Η συμφωνία προβλέπει ότι τα πλοία θα ναυλωθούν στην Okeanis Marine Holdings, συμφερόντων του Ιωάννη Αλαφούζου, με 15ετή συμβόλαια.

    Παρά το γεγονός ότι η δημόσια προσφορά πραγματοποιείται την ώρα που η αγορά VLCC διανύει τη χειρότερη ίσως χρονιά της ιστορίας της, τα στελέχη της Okeanis εκτιμούν ότι οι κινήσεις γίνονται σε μία περίοδο κατά την οποία προετοιμάζεται το έδαφος για την ανάκαμψη της αγοράς των τάνκερ, όπως αναφέρει το tradewinds.

    Ειδικότερα, στη συγκεκριμένη αγορά παρατηρείται αναζωπύρωση της ζήτησης λόγω της αύξησης των αμερικανικών εξαγωγών, της ταχείας υποχώρησης της προσφοράς ως αποτέλεσμα των διαλύσεων ρεκόρ, καθώς και της ανόδου των τιμών των νεότευκτων πλοίων, που αποτελούν ένδειξη επερχόμενης ανάκαμψης.

    Η οικογένεια Αλαφούζου δραστηριοποιείται στη ναυτιλία από το 1964 και έχει δημιουργήσει ισχυρές σχέσεις με σημαντικούς διεθνείς ναυλωτές, όπως οι Vitol, Trafigura, Koch και Total.

    Η αξία των πλοίων

    Η εταιρία της, Kyklades Maritime, υπήρξε σημαντικός “παίχτης” στην αγορά των δεξαμενόπλοιων από το 1980 και αποφάσισε μετά από 12 χρόνια να επιστρέψει και πάλι στα VLCC με την παραγγελία τεσσάρων πλοίων στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries, τον περασμένο Νοέμβριο. Από τότε μέχρι σήμερα οι παραγγελίες της έχουν αυξηθεί στα οκτώ VLCC, με την εκτιμώμενη αξία τους στα 89,5 εκατ. δολ. έκαστο.

    Επικεφαλής της διοικητικής ομάδας της Okeanis είναι ο κ. Ιωάννης Αλαφούζος, Διευθύνων Σύμβουλος της Kyklades Maritime, ενώ η κα Θάλεια Καλαφάτη, με 38 χρόνια εμπειρίας στη χρηματοδότηση πλοίων, έχει αναλάβει τη θέση του CFO.

    Επίσης, ο κ. Αριστείδης Αλαφούζος είναι COO της νέας εταιρίας.

    Η αρχική περίοδος δημόσιας εγγραφής για την Okeanis επρόκειτο να διαρκέσει μέχρι τις 15 Ιουνίου 2018, ωστόσο, η χρονική περίοδος επεκτάθηκε, δεδομένου ότι όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά και δεν υπάρχει βιασύνη για την ολοκλήρωσης του εγχειρήματος.

    Τα νέα κεφάλαια θα χρησιμοποιηθούν για την μερική χρηματοδότηση των οκτώ VLCC και την παροχή κεφαλαίου κίνησης και μετρητών για γενικούς εταιρικούς σκοπούς.

    Όταν παραδοθούν όλα τα υπό κατασκευή πλοία, ο στόλος Okeanis θα έχει μέση ηλικία 1,7 έτη και θα αποτελεί έναν από τους νεότερους και πιο προηγμένους στόλους παγκοσμίως.

    tanker τανκερ ναυτιλία ναυλαγορά

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Γ. Κούστας: Πώς η Danaos γλίτωσε χρέη ύψους 550 εκατ. δολαρίων

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αέρας ανανέωσης για Alpha Gas, Pantheon Tankers και Alpha Bulkers. Οι νέες παραγγελίες

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Clarksons: Στο «σφυρί» βγαίνουν σήμερα έξι νεότευκτα πλοία της Toisa

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ