Οι ασφαλιστικές εταιρείες που ασχολούνται με ασφάλιση πλοίων και πληρωμάτων, έχουν κληθεί να λάβουν μέτρα κατά της σεξουαλικής κακοποίησης στη θάλασσα, δήλωσαν εκπρόσωποι στο ετήσιο συνέδριο της Διεθνούς Ένωσης Θαλάσσιων Ασφαλίσεων (IUMI) στη Σιγκαπούρη.

Η έκκληση έγινε κατά τη διάρκεια του συνεδρίου Νομικών Θεμάτων και Ευθύνης, με επικεφαλής τον Charles Fernandez, Πρόεδρο της Επιτροπής Νομικών Θεμάτων και Ευθύνης του IUMI, ο οποίος τόνισε την ευθύνη του κλάδου να αντιμετωπίσει αυτό το σοβαρό ζήτημα.

1

Σύμφωνα με το συνέδριο, οι γυναίκες αποτελούν μόνο το 1% του παγκόσμιου ναυτικού εργατικού δυναμικού.

Παρά τον μικρό αριθμό τους, περίπου το 25% των γυναικών στη ναυτιλία αναφέρουν ότι έχουν υποστεί σωματική ή σεξουαλική επίθεση ενώ βρίσκονται στη θάλασσα.

Ο C. Fernandez εξήγησε ότι σχεδόν όλες οι γυναίκες που εργάζονται στη θάλασσα αντιμετωπίζουν κάποια μορφή σεξουαλικής κακοποίησης, που κυμαίνεται από ασυνείδητη προκατάληψη έως πλήρη επίθεση.

Ενώ οι ασφαλιστικές εταιρείες θαλάσσης δεν λειτουργούν οι ίδιες πλοία, αποτελούν σημαντικό μέρος της αλυσίδας εφοδιασμού στη θάλασσα. Στο συνέδριο τονίστηκε ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν την επιρροή τους για να ευαισθητοποιήσουν σχετικά με την σεξουαλική κακοποίηση στη θάλασσα και να βοηθήσουν στην πλήρη εξάλειψή της.

Το συνέδριο σημείωσε επίσης ότι πολλές υποθέσεις δεν καταγγέλλονται. Τα θύματα συχνά φοβούνται ότι θα πλήξουν τη φήμη τους, θα υποστούν πισωγυρίσματα στην καριέρα τους ή πιστεύουν ότι οι καταγγελίες τους δεν θα ληφθούν σοβαρά υπόψη.

Τα νομικά ζητήματα περιπλέκουν τα πράγματα, καθώς η δικαιοδοσία μπορεί να εξαρτάται από τη σημαία του πλοίου ή από το πού συνέβη το περιστατικό, καθιστώντας δύσκολη και εκφοβιστική για τα θύματα την αναζήτηση δικαιοσύνης.

Οι πλοιοκτήτες μπορούν να θεωρηθούν άμεσα υπεύθυνοι για σεξουαλική κακοποίηση επί του πλοίου, ειδικά εάν γνώριζαν για την προηγούμενη συμπεριφορά ενός δράστη.

Έχουν νομική υποχρέωση να παρέχουν ένα ασφαλές εργασιακό περιβάλλον για όλα τα μέλη του πληρώματος. Πρόσφατες υποθέσεις υψηλού προφίλ δείχνουν ότι τα θύματα μπορούν να λάβουν αποζημίωση και οι ασφαλιστές αστικής ευθύνης αναγκάστηκαν να πληρώσουν σημαντικές αποζημιώσεις.

Ο Φερνάντεζ επεσήμανε ότι η πρόληψη της σεξουαλικής κακοποίησης δεν είναι μόνο το σωστό, αλλά και μια βασική στρατηγική διαχείρισης κινδύνου. Οι μεγάλες πληρωμές σε πρόσφατες υποθέσεις καταδεικνύουν τον οικονομικό κίνδυνο για τις ασφαλιστικές εταιρείες όταν δεν υπάρχουν οι κατάλληλες δικλείδες ασφαλείας.

Πρόσθεσε ότι οι ασφαλιστές θαλάσσιων ασφαλειών πρέπει να γνωρίζουν αυτά τα ζητήματα και να διασφαλίζουν ότι οι πελάτες τους εφαρμόζουν αποτελεσματικά μέτρα για την πρόληψη όλων των μορφών σεξουαλικής κακοποίησης.

Το συνέδριο ολοκληρώθηκε με ένα ισχυρό μήνυμα προς την κοινότητα των ναυτασφαλιστών: πρέπει να αναλάβει ενεργό ρόλο στην ευαισθητοποίηση, στην υποστήριξη των θυμάτων και στη διασφάλιση ότι οι πλοιοκτήτες εφαρμόζουν αυστηρές πολιτικές για την εξάλειψη της σεξουαλικής κακοποίησης στη θάλασσα.

Διαβάστε επίσης:

WSC: Εντοπίστηκαν προβλήματα ασφαλείας του φορτίου στο 11,39% των πλοίων που επιθεωρήθηκαν

Ο όμιλος Βαρδινογιάννη πουλά πλοίο με κέρδος 11 εκατ. δολαρίων

Κυριακούλης: Έσοδα άνω των 700.000 δολαρίων σε διάστημα 50 ημερών από την πρώτη ναύλωση πλοίου ξηρού φορτίου