• Ναυτιλία

    Τι εκτιμούν οι εταιρείες κρουαζιέρας για την επανέναρξη των ταξιδιών τους σε Ανατολική Μεσόγειο και Ελλάδα

    • Του Αντώνη Τσιμπλάκη

    Mein Schiff


    «Μισογεμάτο βλέπουν το ποτήρι» οι εταιρείες κρουαζιέρας μετά τις πρώτες απόπειρες επανέναρξης της κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο και ειδικά στην Ελλάδα.

    Η ζήτηση βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα, αλλά οι εταιρείες έχουν κάποιους λόγους να αισθάνονται καλά. Τα μέτρα ασφαλείας για τον COVID – 19 δείχνουν να αποδίδουν, ενώ δίνουν ο κλάδος δίνει στον κοινό του την αίσθηση ότι εξακολουθεί και υπάρχει. «Η κρουαζιέρα είναι εδώ», αναφέρουν χαρακτηριστικά τα στελέχη των εταιρειών.

    Η βιομηχανία της κρουαζιέρας βρίσκεται αυτή τη στιγμή στο ναδίρ, εξαιτίας της πανδημίας του Covid -19, με τις περισσότερες εταιρείες να έχουν τον στόλο τους δεμένο, και χωρίς να γνωρίζουν το χρονοδιάγραμμα της επανεκκίνησης, το οποίο θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από την αντιμετώπιση του κορονοϊού.

    Για όσες προγραμμάτισαν κάποια ταξίδια, η ιταλοελβετική MSC Cruises, που βγήκε δυνατά μέσα στο καλοκαίρι ανακοινώνοντας πρόγραμμα κρουαζιέρων, ανέβαλε τα ταξίδια προς Ελλάδα που είχε προγραμματίσει για τα τέλη Αυγούστου με το κρουαζιερόπλοιο «MSC Magnifica» εξαιτίας της μειωμένης ζήτησης που παρουσίασε το πρόγραμμα. Ανακοίνωσε όμως ότι το πλοίο θα αποπλεύσει από Ιταλία για Ελλάδα στις 19 Οκτωβρίου 2020, εφόσον φυσικά δεν υπάρξουν νέες ακυρώσεις.

    Συνεχίζει ωστόσο να κάνει κρουαζιέρες στην Ιταλία με δύο κρουαζιερόπλοια. Στην Ιταλία ταξιδεύει και κρουαζιερόπλοιο της Costa, η ο οποία εξέτασε το ενδεχόμενο να ανοιχτεί προς την Ελλάδα μέσα στο Φθινόπωρο, αλλά δεν εξέπεμψε ποτέ σήμα αναχώρησης.

    Αλλά και η γερμανική TUI που ξεκίνησε τελικά στις αρχές τις εβδομάδας κρουαζιέρες από Ελλάδα, μάλλον ¨κρατάει μικρό καλάθι». Στο πρώτο του ταξίδι το «Mein Schiff 6», που ξεκινά από το Ηράκλειο και κάνει στάσεις σε Πειραιά και Κέρκυρα, ταξιδεύει με 650 επιβάτες από τις 2.500 που έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει. Πληρότητα κοντά στο 25% για την πρώτη επταήμερη κρουαζιέρα με το ανώτατο όριο που έχει θέσει ο γερμανικό όμιλος για τος πληρότητες να είναι το 60%. Η TUI πάντως αναμένει ότι θα προσελκύσει συνολικά 9.000 επιβάτες στις έξι εβδομαδιαίες κρουαζιέρες που έχει προγραμματίσει για την Ελλάδα.

    Τι λένε οι εταιρείες

    Μέσα στον Αύγουστο η MSC Cruises ανακοίνωνε ότι οι κρουαζιέρες που είχε προγραμματίσει με αφετηρία την Ιταλία και προορισμούς μεταξύ άλλων και στην Ελλάδα (Κατάκολο και Πειραιάς ), από τις 29 Αυγούστου αναβλήθηκαν εξαιτίας την μειωμένης ζήτησης και των ακυρώσεων που έγιναν.

    Η εταιρεία επανήλθε αυτή την εβδομάδα με νέα ανακοίνωση, με ελληνικό ενδιαφέρον. Πέραν των χριστουγεννιάτικων ταξιδιών που προγραμματίζει, έδωσε στην δημοσιότητά το νέο της πρόγραμμα για το «MSC Magnifica». Σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα το πλοίο θα προσφέρει κρουαζιέρες με λιμάνι επιβίβασης τη Γένοβα και ενδιάμεσους σταθμούς το Λιβόρνο, τη Μεσσίνα, τη Βαλέτα, τον Πειραιά το Κατάκολο, και την Σιβιταβέκια, πριν επιστρέψει στη Γένοβα.

    Κίνηση, που αποκαλύπτει τις προθέσεις της MSC να κρατήσει ζωντανή την κρουαζιέρα στη Μεσόγειο, παρά τις μεγάλες δυσκολίες που αντιμετωπίζει η βιομηχανία.

    Το σύνθημα φαίνεται να δίνει η διευθύνουσα σύμβουλος της TUI Wybcke Meier, η οποία δηλώνει με αφορμή την έναρξη του ελληνικού προγράμματος ότι: «Οι κρουαζιέρες είναι εφικτές ακόμα και εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού. Σε συνεργασία με τις ελληνικές αρχές, καταρτίσαμε ένα σχέδιο για τη διασφάλιση του ύψιστου βαθμού ασφάλειας των επιβατών μας καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού. Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενη που συμβάλλουμε με αυτόν τον τρόπο στην ανάκαμψη του τουρισμού στην Ελλάδα και θα ήθελα να ευχαριστήσω για την εξαιρετική συνεργασία τους όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες, καθώς και όλους τους φορείς της Ελλάδας που κατέστησαν κάτι τέτοιο δυνατό».

    Τα επταήμερα ταξίδια του κρουαζιερόπλοιου Mein Schiff 6, για επιβάτες από γερμανόφωνες χώρες, ξεκινούν από το Ηράκλειο της Κρήτης και περιλαμβάνουν στάσεις στα λιμάνια του Πειραιά και της Κέρκυρας, με ημερήσιες εκδρομές στις περιοχές αυτές.



    ΣΧΟΛΙΑ