• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για την ναυλαγορά του ξηρού φορτίου

    Capesize bulker

    Capesize bulker


    Βελτίωση παρουσίασε η ναυλαγορά στις περισσότερες κατηγορίες των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 18-22 Φεβρουαρίου 2019.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, περιορισμένος ήταν ο αριθμός των ναυλώσεων που ολοκληρώθηκε στα πλοία τύπου CAPESIZE, κυρίως λόγω της αβεβαιότητας που συνέχισε να επισκιάζει την αγορά μετά το τραγικό δυστύχημα στην Βραζιλία σε ορυχείο της Vale τον Ιανουάριο.

    Επίσης, ένα ακόμη πρόβλημα που προστέθηκε στους Βραζιλιάνους ανθρακωρύχους ήταν και η πυρκαγιά στις εγκαταστάσεις του κέντρου διανομής της στο λιμάνι Teluk Rubiah της Μαλαισίας επηρεάζοντας την ομαλή λειτουργία των φορτίων της κάτι που προβλέπεται να αποκατασταθεί σε περίπου 15 ημέρες.

    Στον Ειρηνικό, αν και η κινητικότητα ήταν σε λογικά επίπεδα οι ναύλοι παρουσίασαν ύφεση καθώς οι πλοιοκτήτες ήταν διατεθειμένοι να ναυλώσουν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με τις προηγούμενες συμφωνίες παρά την αύξηση στις τιμές των καυσίμων, καθώς και το περιορισμένο βύθισμα σε κάποια λιμάνια.

    Παράλληλα, η κινητικότητα της αγοράς στον Βόρειο Ατλαντικό δεν ήταν επαρκής έτσι ώστε το διαθέσιμο τονάζ στην περιοχή κυρίως από φορτία που προέρχονταν από τις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής, να απορροφηθεί ενώ, άλλο κοινό χαρακτηριστικό που παρατηρήθηκε προς το τέλος της εβδομάδας και στις δυο περιοχές ήταν η έλλειψη απαιτήσεων.

    Ως εκ τούτου, ο δείκτης C5 από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα την Παρασκευή 22/2/2019 υποχώρησε στα $ 5.03 ανά τόνο και ο C3 από την Βραζιλία προς την Κίνα από $ 13.27 ανά τόνο που είχε κλείσει την προηγούμενη εβδομάδα υποχώρησε στα $ 12.78 ανά τόνο.

    Πτωτικά έκλεισε και ο δείκτης BCI στις 545 μονάδες με εβδομαδιαίες απώλειες συνολικής τάξεως των 182 μονάδων σε σχέση με το κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας ενώ ο μέσος όρος στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης υποχώρησε κατά 18.8% στα $ 5,873 ημερησίως με συνολικές εβδομαδιαίες απώλειες της τάξεως των $ 1,435. 

    PANAMAXES/KAMSARMAXES

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Σημάδια βελτίωσης παρουσίασε η αγορά των panamaxes/kamsarmaxes σε κάποιες περιοχές του Ατλαντικού με αποτέλεσμα η διαθέσιμη χωρητικότητα να περιοριστεί και οι ναυλώσεις να κινηθούν σε πιο υγιή επίπεδα.

    Συγκεκριμένα, η κινητικότητα της αγοράς των ανατολικών ακτών της Nοτίου Αμερικής ήταν αυξημένη με αποτέλεσμα οι ναύλοι σε υπερατλαντικά ταξίδια να βελτιωθούν και ενδεικτικά μέχρι το τέλος της εβδομάδας σε πλοία τύπου LME να κυμανθούν (βάσει aps) μέχρι και $9.5Κ ημερησίως και σε kamsarmaxes διαθέσιμα για φόρτωση στα μέσα με τέλη Μαρτίου μεταξύ $8-10.5Κ ανάλογα με τις προδιαγραφές του πλοίου.

    Επιπροσθέτως, σε fronthaul ταξίδια πληροφορίες ανέφεραν δυο ναυλώσεις σε kamsarmaxes οικονομικής κατανάλωσης που συμφώνησαν μέχρι και $13Κ+$300Κ(bb). Από την άλλη, στον Βόρειο Ατλαντικό η αγορά παρέμεινε στάσιμη με την διαθέσιμη χωρητικότητα να παραμένει υψηλή με αποτέλεσμα και οι πλοιοκτήτες λόγω των χαμηλών ναύλων να αποφύγουν τα ταξίδια μακράς διαρκείας. Ενδεικτικά, πληροφορίες ανέφεραν την ναύλωση πλοίου τύπου LME σε fronthaul από τις ακτές της Μ.Βρετανίας, ταξίδι στα χαμηλά επίπεδα των $10Κ ημερησίως.

    Στον Ειρηνικό, οι ναύλοι σε γενικές γραμμές διατηρήθηκαν σε παρόμοια επίπεδα με προηγούμενες συμφωνίες αφού ειδικά από την περιοχή του Βόρειου Ειρηνικού παρόλο που ο αριθμός των νέων φορτίων ήταν σε φυσιολογικά πλαίσια, το διαθέσιμο spot/prompt τονάζ δεν μπόρεσε να απορροφηθεί.

    Ενδεικτικά, πληροφορίες ανέφεραν ναύλωση πλοίου τύπου LME διαθέσιμο στην Κορέα σε κυκλικό ταξίδι με φορτίο σιτηρών στα υψηλά επίπεδα των $6Κ. Επίσης, σε ταξίδια από την Ανατολική Αυστραλία προς την Ινδία οι ναύλοι σε kamsarmaxes στην Βόρεια Κίνα κυμάνθηκαν περίπου στα μεσαία των $6Κ ημερησίως, ενώ παράλληλα αναφέρθηκε ναύλωση σε οικονομικής κατανάλωσης πλοίο διαθέσιμο στην Ιαπωνία ακόμη και στα επίπεδα των $8Κ ημερησίως.

    Παράλληλα, νοτιότερα, οι ναύλοι γενικά σε ταξίδια από την Ινδονησία προς την Κίνα σε panamaxes διαθέσιμα στην νότιο Κίνα κυμάνθηκαν περίπου στα μεσαία επίπεδα των $5Κ ημερησίως και σε kamsarmaxes μεταξύ $6.5-7Κ ημερησίως.

    Ο δείκτης BPI την Παρασκευή 22/2/2019 έκλεισε ανοδικά στις 666 μονάδες.

    SUPRAMAXES/ULTRAMAXES

    Βελτίωση γενικά παρουσίασε η αγορά του Ατλαντικού την εβδομάδα που πέρασε με εξαίρεση αυτή του Κόλπου της Αμερικής όπου ύστερα από την ανοδική πορεία που παρουσίασε προ δυο εβδομάδων, οι ναύλοι λόγω της υψηλής διαθεσιμότητας σε τονάζ με έρμα καθώς επίσης και των πλοίων που καθυστερούσαν σε διάφορα λιμάνια της περιοχής, υποχώρησαν.

    Ενδεικτικά, πληροφορίες ανέφεραν ναύλωση πλοίου τύπου ultramax σε υπερατλαντικό ταξίδι στα $11Κ ημερησίως ενώ παράλληλα άλλο παρόμοιου τύπου σε ταξίδι fronthaul προς την Νοτιοανατολική Ασία με φορτίο σιτηρών συμφώνησε στα $17Κ ημερησίως.

    Παράλληλα, μικρή βελτίωση παρουσίασε και η αγορά της Ευρώπης, με τους ναύλους στα ultramaxes σε ταξίδια από την Βόρεια Ευρώπη προς την Ανατολική Μεσόγειο με φορτία scrap να ναυλώνονται περίπου στα μεσαία επίπεδα των $6Κ ημερησίως.

    Επίσης, μεγαλύτερη κινητικότητα παρατηρήθηκε και στην αγορά της Μεσογείου/Μαύρης Θάλασσας καθώς μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα επανήλθαν φορτία σε ταξίδια fronthaul ενώ λόγω της βελτίωσης του καιρού στην περιοχή της Ρωσίας/Ουκρανίας αναμένεται τους επόμενους μήνες η κινητικότητα σε φορτία σιτηρών να αυξηθεί.

    Στο Βόρειο Ειρηνικό, η αγορά παρουσίασε άνοδο καθώς η διαθέσιμη χωρητικότητα μειώθηκε ενώ παράλληλα τα φορτία αυξήθηκαν με αποτέλεσμα και οι ναύλοι να βελτιωθούν. Ενδεικτικά, πληροφορίες ανέφεραν την ναύλωση πλοίου τύπου Tess 58 με παράδοση στην Βόρεια Κίνα σε ταξίδι μέσω του Βόρειου Ειρηνικού στα $ 9,250 ημερησίως, ενώ σε ultramaxes διαθέσιμα στην Μεσαία-Βόρεια Κίνα κυμάνθηκαν (βάσει dop) στα χαμηλά με μεσαία επίπεδα των $10Κ ημερησίως.

    Επίσης, στην Νοτιοανατολική Ασία μερικά διαθέσιμα φορτία με ημερομηνίες τέλη Φεβρουαρίου δεν είχαν ακόμη καλυφθεί ενώ η κινητικότητα της αγοράς σε ταξίδια από την Ινδονησία προς την Ταϋλάνδη ήταν ικανοποιητική. Επίσης, αντίστοιχη εικόνα παρουσίασαν και τα ταξίδια προς την Ινδία με τους ναύλους σε πλοία τύπου Tess 58 να κινούνται μεταξύ $10-10.5Κ ημερησίως. Παράλληλα αύξηση παρουσίασαν και τα φορτία Ινδονησιακού άνθρακα προς την Κίνα.

    Τέλος, σε backhaul ταξίδια προς Ευρώπη/Μεσόγειο σε φορτία χάλυβα οι ναύλοι για τις πρώτες 65 ημέρες κυμάνθηκαν μεταξύ $4-4.5Κ ημερησίως και περίπου στα $3Κ ημερησίως με κατεύθυνση τον Κόλπο της Αμερικής. Ο δείκτης BSI την Παρασκευή 22/2/2019 έκλεισε ανοδικά στις 707  μονάδες .

    HANDYSIZE

    Στον Ατλαντικό, γενικά η διαθέσιμη spot χωρητικότητα μειώθηκε καθώς οι περισσότεροι πλοιοκτήτες είχαν περισσότερες επιλογές για τα πλοία τους. Συγκεκριμένα, στην Ευρώπη μετά από τις τελευταίες υποτονικές εβδομάδες, η δραστηριότητα της αγοράς άρχισε να ενισχύεται με τα φορτία scrap σε πλοία χωρητικότητας 38,000 dwt σε ταξίδια προς την ανατολική Μεσόγειο να ναυλώνονται μεταξύ $6.5-7Κ ημερησίως, ενώ αντίθετα στην Μεσόγειο η αγορά ήταν ηπιότερη χωρίς ιδιαίτερες αναφορές σε σχετικές ναυλώσεις.

    Από την άλλη, αυξημένη κινητικότητα παρατηρήθηκε στην αγορά του Κόλπου της Αμερικής όμως οι ναύλοι παρέμειναν σε παρόμοια επίπεδα με προηγούμενες συμφωνίες. Ενδεικτικά, αναφέρθηκε ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 38,000 dwt σε γρήγορης διάρκειας ταξίδι προς τις ανατολικές ακτές του Μεξικού στα χαμηλά επίπεδα των $7Κ ημερησίως. 

    Παράλληλα πληροφορίες ανέφεραν την ναύλωση μεγαλύτερου πλοίου προς την Μεσόγειο κοντά στα επίπεδα των $9Κ ημερησίως. Στον Ειρηνικό, οι τάσεις της αγοράς ήταν θετικές με περισσότερα φορτία ινδονησιακού άνθρακα, ορυκτών από την Αυστραλία και άλλων καθαρών φορτίων.

    Επίσης, η αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας έδειχνε πιο υγιής σε σχέση με εκείνη της υπόλοιπης Άπω Ανατολής όπου η spot διαθέσιμη χωρητικότητα ήταν αρκετά αυξημένη και με αρκετά πλοία να ψάχνουν ακόμη για την επόμενη απασχόληση.

    Παρόλα αυτά, κατά την διάρκεια της εβδομάδας η ζήτηση σε τονάζ αυξήθηκε με αποτέλεσμα και η υπερπροσφορά σε πλοία να περιοριστεί. Τέλος, θετικότερα κινήθηκε και η αγορά του Ινδικού Ωκεανού με σημαντική δραστηριότητα σε φορτία χάλυβα και ενδεικτικά, σε ταξίδια από την Ινδία προς την Νοτιοανατολική Ασία οι ναύλοι κυμάνθηκαν περίπου μεταξύ $5-5.25Κ ημερησίως. Ο δείκτης BΗSI την Παρασκευή 22/2/2019 έκλεισε ανοδικά στις 359 μονάδες.

    ναυλαγορά ναυτιλία

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:   Γ. Αγγελικούσης: Παραγγελίες αξίας 380 εκατ. δολαρίων από τη Maran Gas

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:    Χ. Βαφειάς: Η νέα συνεργασία της StealthGas

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:   Π. Κασιδόκωστας-Λάτσης: Αέρας ανανέωσης στον όμιλο Latsco



    ΣΧΟΛΙΑ