• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    • Έλλη Πατέρα
    ναυλαγορά ναυτιλία


    Ανοδικές τάσεις παρουσίασε σε γενικές γραμμές η ναυλαγορά των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 13-17 Μαΐου 2019.

    Σύμφωνα με τους αναλυτές, ανοδικές τάσεις παρουσίασε η ναυλαγορά των πλοίων τύπου CAPESIZE  και παρόλο που στην συνέχεια κατέγραψε απώλειες, προς το τέλος της εβδομάδας, οι ναύλοι ανέκαμψαν με αποτέλεσμα ο δείκτης BCI να κλείσει στις 1463 μονάδες με εβδομαδιαία άνοδο της τάξεως των 92 μονάδων σε σχέση με το αντίστοιχο κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας και με τον δείκτη του μέσου όρου στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης να διαμορφώνεται στις $ 11,909 ημερησίως με εβδομαδιαία κέρδη της τάξεως των $ 288.

    Επιπροσθέτως, σύμφωνα με πληροφορίες οι ανθρακωρύχοι Vale την Πέμπτη ενημέρωσαν τους εισαγγελείς σχετικά με την πιθανή μελλοντική ρήξη ενός άλλου φράγματος στην πολιτεία του Minas Gerais στην Βραζιλία, κάτι που όμως δεν αναμένεται να επηρεάσει την αγορά σιδηρομεταλλεύματος καθώς το συγκεκριμένο φράγμα βρίσκεται ανενεργό από το 2016.

    Στη ναυλαγορά του Ατλαντικού ο αριθμός των απαιτήσεων βόρεια στο ξεκίνημα της εβδομάδας ήταν σε σχετικά ικανοποιητικά επίπεδα καθώς μπήκαν νέα φορτία όμως οι ναύλοι δεν παρουσίασαν ιδιαίτερες μεταβολές. Ως εκ τούτου ο δείκτης C9 στην διαδρομή από την περιοχή της Ευρώπης/Μεσογείου προς την Άπω Ανατολή στο κλείσιμο διαμορφώθηκε στα $24,955 ημερησίως με εβδομαδιαίες απώλειες της τάξεως των $90.

    Στη Βραζιλία ο όγκος των διαπραγματεύσεων ήταν περιορισμένος και παρόλο που στο ξεκίνημα η αγορά παρουσίασε ανοδικές τάσεις κάποιες ναυλώσεις δεν ολοκληρώθηκαν επιτυχώς και έτσι ο δείκτης C3 στην διαδρομή από την Βραζιλία προς την Κίνα έκλεισε στα $16.368 ανά τόνο, με εβδομαδιαία κέρδη της τάξεως των $0.532 ανά τόνο. Στον Ειρηνικό η αγορά αρχικά κινήθηκε ήρεμα με λίγες διαπραγματεύσεις, όμως στην συνέχεια μπήκαν νέα φορτία με αποτέλεσμα διάφορες συμφωνίες να ολοκληρωθούν σε επίπεδα μεταξύ $6.50-6.55 ανά τόνο.

    Παρόλα αυτά, προς το κλείσιμο η κινητικότητα περιορίστηκε κυρίως λόγω της πτωτικής πίεσης που υπέστη τα FFAs και έτσι ο C5 στην διαδρομή από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα διαμορφώθηκε στα $6.50 ανά τόνο με απώλειες της τάξεως των $0.191 ανά τόνο σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα.

    PANAMAXES/KAMSARMAXES

    Δραστήρια ήταν η αγορά του Ατλαντικού την εβδομάδα που πέρασε με αποτέλεσμα ο δείκτης του μέσου όρου στις τέσσερις βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης σταδιακά από $9.5k που είχε διαμορφωθεί την προηγούμενη εβδομάδα, να ενισχυθεί άνω των $10k ημερησίως.

    Συγκεκριμένα, βασικότερος μοχλός της αγοράς παρέμεινε η Νότια Αμερική, καθώς σε ταξίδια προς την Άπω Ανατολή οι ναύλοι για παράδειγμα στα kamsarmaxes κυμάνθηκαν άνω των $16k + $600k (ballast bonus) ενώ και τα υπερατλαντικά ωφελήθηκαν καθώς κυμάνθηκαν μέχρι και $18k ημερησίως.

    Ηαγορά του Βόρειου Ατλαντικού έδειχνε ισορροπημένη με τους ναύλους σε υπερατλαντικά ταξίδια κυρίως λόγω της ενεργής αγοράς της Νοτίου Αμερικής να έχουν οριακά ενισχυθεί. Από την άλλη, οι ναύλοι σε υπερατλαντικά ταξίδια από τις βόρειες ακτές της Νοτίου Αμερικής και του Κόλπου της Αμερικής παρέμειναν αμετάβλητοι σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα δηλαδή περίπου στα $11k ημερησίως και σε κυκλικά ταξίδια Βαλτικής μικρής διάρκειας κοντά στα $12k ημερησίως αντίστοιχα.

    Στο μεταξύ, η αγορά του Ειρηνικού παρουσίασε γενικά θετική εικόνα καθώς ο όγκος των νέων φορτίων νότια ήταν σε υγιή επίπεδα ενώ αντίθετα βόρεια ήταν πιο περιορισμένα. Επίσης, σημαντική στήριξη παρείχε η ενεργή αγορά της Νοτίου Αμερικής, καθώς αρκετά πλοία επέλεξαν να ταξιδέψουν με έρμα είτε προς την παραπάνω περιοχή είτε προς την Ινδία.

    Παράλληλα, περαιτέρω βοήθεια προσέφερε και ο υψηλός όγκος απαιτήσεων Ινδονησίας με προορισμό την Κίνα η την Ινδία. Ενδεικτικά, σε κυκλικά ταξίδια Βόρειου Ειρηνικού οι ναύλοι σε kamsarmaxes διαθέσιμα στην Ιαπωνία κινήθηκαν μέχρι και $12k και σε κυκλικά ταξίδια Ινδονησίας μέχρι περίπου $9.5 ημερησίως. Τέλος, ενισχυμένη ήταν η ζήτηση στην αγορά των post-panamaxes με αποτέλεσμα και οι ναύλοι να βελτιωθούν, ενώ παράλληλα αυξημένο ενδιαφέρον παρατηρήθηκε και στις χρονοναυλώσεις περιόδου.

    Ενδεικτικά, πληροφορίες ανέφεραν τις ναυλώσεις δυο kamsarmaxes διαθέσιμων στην Κίνα, το ένα για διάστημα 4-6 μηνών και το άλλο ενός έτους στα $ 12,750 ημερησίως αντίστοιχα. Ο δείκτης BPI την Παρασκευή 17/5/2019 έκλεισε με θετικό πρόσημο στις 1255 μονάδες.

    SUPRAMAXES/ULTRAMAXES

    Έλλειψη δυναμικής παρουσίασε η αγορά του Ειρηνικού την εβδομάδα που πέρασε παρόλο που η κινητικότητα ήταν σε ικανοποιητικά επίπεδα. Στο Βόρειο Ειρηνικό παρατηρήθηκε αύξηση των φορτίων από την περιοχή του CIS, καθώς επίσης και των φορτίων χάλυβα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι σε κυκλικά ταξίδια Βόρειου Ειρηνικού σε πλοία τύπου Tess’58 διαθέσιμα στην Ιαπωνία κυμάνθηκαν περίπου στα $9k ημερησίως και σε ταξίδια από την Βόρεια Κίνα προς την Νοτιοανατολική Ασία κοντά στα χαμηλά επίπεδα των $7k ημερησίως.

    Επίσης, στη Νοτιοανατολική Ασία η δυναμική της αγοράς συντηρήθηκε από το ενδιαφέρον των ναυλωτών αλλά σε ηπιότερους τόνους σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα, ενώ παρατηρήθηκε έλλειψη σε ναυλώσεις που αφορούσαν φορτία νικελίου. Ενδεικτικά, οι προσφερόμενοι ναύλοι σε πλοία χωρητικότητας 56-58dwt διαθέσιμα στην Σιγκαπούρη σε ταξίδια προς την Νοτιοανατολική Ασία από $10-10.5k ημερησίως που είχαν κυμανθεί την προηγούμενη εβδομάδα υποχώρησαν σε επίπεδα μεταξύ $8.5-9k ημερησίως.

    Σε παρόμοιας χωρητικότητας πλοία διαθέσιμα στη Νοτιοανατολική Ασία σε ταξίδια προς την Ινδία διαπραγματεύονταν σε λίγο υψηλότερα επίπεδα, δηλαδή περίπου μεσαία-υψηλά των $10k και σε ultramaxes χαμηλά-μεσαία των $11k ημερησίως. Η αγορά της Ευρώπης παρουσίασε σημάδια ύφεσης με αποτέλεσμα μερικά πλοία να επιλέξουν να ταξιδέψουν με έρμα προς την περιοχή του Κόλπου της Αμερικής ενώ από την άλλη, η αγορά της Μεσογείου/Μαύρης Θάλασσας διατηρήθηκε σε σταθερά επίπεδα και με τους ναύλους σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα να παραμένουν σχετικά αμετάβλητοι.

    Αντίθετα, η αγορά του Κόλπου της Αμερικής παρουσίασε σταδιακή άνοδο καθώς τα φορτία σιτηρών προς την Άπω Ανατολή αυξήθηκαν. Ενδεικτικά, πληροφορίες ανέφεραν την ναύλωση ενός ultramax σε ταξίδι προς την Ιαπωνία στα χαμηλά επίπεδα των $19k ημερησίως. Επίσης, βελτίωση παρουσίασαν οι ναύλοι στα υπερατλαντικά ταξίδια και σε διαδρομές προς την Ανατολική Μεσόγειο με φορτία σιτηρών οι ναυλώσεις σε ultramaxes κινήθηκαν μέχρι και τα υψηλά επίπεδα των $13k ημερησίως.

    Τέλος, παρόμοια εικόνα παρουσίασε και η αγορά της Νοτίου Αμερικής, όμως μόνο σε μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία που είχαν την δυνατότητα να φορτώσουν παρτίδες των panamaxes ενώ σε υπερατλαντικά ταξίδια διατηρήθηκαν σε σταθερά επίπεδα. Ο δείκτης BSI την Παρασκευή 17/5/2019 έκλεισε με αρνητικό πρόσημο στις 780 μονάδες .

    HANDYSIZE

    Βελτίωση σε γενικές γραμμές παρουσίασε η αγορά του Ατλαντικού κατά την διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε ειδικά στις περιοχές της Ευρώπης/Μεσογείου/Μαύρης Θάλασσας αφού μετά από τις τελευταίες εβδομάδες, όπου οι ναυλώσεις κινήθηκαν σε χαμηλά επίπεδα, το κλίμα της αγοράς καλυτέρεψε. Επίσης, στην αγορά της Νοτίου Αμερικής παρατηρήθηκαν για το προσεχές διάστημα σημάδια μείωσης της αναμενόμενης διαθέσιμης χωρητικότητας.

    Ενδεικτικά, οι ναύλοι σε πλοία χωρητικότητας 33,000 dwt, διαθέσιμα στην Recalada της Αργεντινής σε ταξίδια προς το Μαρόκο ενισχύθηκαν κοντά στα $9k ημερησίως. Από την άλλη, στον Ειρηνικό η αγορά παρέμεινε γενικά αμετάβλητη όμως προς το τέλος της εβδομάδας οι ναύλοι νότια καθώς επίσης και στην περιοχή του CIS κινήθηκαν ανοδικά.

    Ενδεικτικά, σε μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία της κατηγορίας διαθέσιμα στην Σιγκαπούρη οι ναύλοι σε κυκλικά ταξίδια προς τη Νοτιοανατολική Ασία από $6-6.5k ενισχύθηκαν στα χαμηλά επίπεδα των $7k ημερησίως, ενώ παράλληλα άλλες πηγές ανέφεραν ότι σε παρόμοια επίπεδα με τον ίδιο προορισμό ολοκληρώθηκαν συμφωνίες και σε πλοία διαθέσιμα στην περιοχή της Κίνας-Ιαπωνίας. Ο δείκτης BΗSI την Παρασκευή 17/5/2019 έκλεισε με θετικό πρόσημο στις 385 μονάδες.

    ναυλαγορά ναυτιλία



    ΣΧΟΛΙΑ